۰

اهدای خون حدود 2 میلیون نفر در کشور/ تهران، فارس و خراسان رضوی در صدر اهداکنندگان خون

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه امسال استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی دارای بیشترین اهداکنندگان خون در کشور بوده‌اند، گفت: در 11 ماه سال جاری حدود 2 میلیون نفر موفق به اهدای خون شدند.
اهدای خون حدود 2 میلیون نفر در کشور/ تهران، فارس و خراسان رضوی در صدر اهداکنندگان خون
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،بشیر حاجی‌بیگی در ارتباط با آمار اهدای خون در 11 ماه سال جاری، اظهار داشت: اهدای خون در این مدت نسبت به مشابه سال قبل 1.8 درصد افزایش داشته است و استان‌های تهران، البرز و قزوین دارای بیشترین رشد اهدای خون در این مدت بوده‌اند.
وی با اشاره به رشد 1.4 اهدای خون مستمر در کشور گفت: استان‌های کردستان، همدان، سیستان و بلوچستان نیز بیشترین رشد اهدای خون مستمر در کشور را داشته‌اند.
سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: در این مدت نیز 2 میلیون و 221 هزار و 563 نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کرده و یک میلیون و 955 هزار و 180 نفر موفق به اهدای خون شدند.
حاجی‌بیگی از توزیع بیمارستانی 3 میلیون و 393 هزار و 829 واحد خون و فرآورده‌های آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان توزیع خون و فرآورد‌های آن نسبت به مشابه سال قبل حدود یک درصد افزایش داشته است.
وی گفت: استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی در این مدت در صدر اهداکنندگان خون بوده و به طور کلی اهدای خون در 11 ماهه گذشته 1.8 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/فارس
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 437519
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *