۰

جزئیات وضعیت پرونده تخلفات گمرکی ال‌جی و سامسونگ

یک مقام آگاه آخرین وضعیت پرونده تخلفات گمرکی دو شرکت ال‌جی و سامسونگ را تشریح کرد.
جزئیات وضعیت پرونده تخلفات گمرکی ال‌جی و سامسونگ
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شرکت ال‌جی که تخلف حدود 3 هزار میلیارد تومانی داشت، تصریح کرد: براساس قانون، کمیسیون رسیدگی به تخلفات گمرکی با حضور اعضا برگزار و پس از شنیدن دفاعیات نمایندگان شرکت ال‌جی و بنا به مدارک متقن در رابطه با تخلف این شرکت، اعضا به پرداخت مابه‌التفاوت ارزش کالاهای وارداتی و پرداخت جریمه این شرکت تأکید کردند. 
وی ادامه داد: بنابر این رأی کمیسیون رسیدگی به تخلفات گمرکی، پرداخت اصل و جریمه از سوی شرکت ال‌جی است. 
این مقام گمرکی با تأکید بر اینکه نماینده این شرکت رأی صادره از سوی کمیسیون را نپذیرفت، یادآور شد: براساس آنچه قانون پیش‌بینی کرده، در صورتی که این رأی با اعتراض نماینده کالا همراه باشد، به کمیسیون تجدیدنظر ارجاع خواهد شد که اکنون این اتفاق افتاده است. 
وی ادامه داد: براساس زمانبندی، رسیدگی به تخلف این شرکت در کمیسیون تجدیدنظر اختلافات گمرکی در سال 96 پیگیری خواهد شد. 
به گزارش فارس، براساس ماده 146 قانون امور گمرکی، اعضای این کمیسیون متشکل از نماینده وزارت اقتصاد، گمرک، وزارت صمت، قوه قضائیه و اتاق بازرگانی ایران است. 
همچنین طی روزهای گذشته، دیگر شرکت کره‌ای یعنی شرکت سامسونگ که در بازار لوازم خانگی و کالاهای برقی ایران فعالیت دارد، مانند شرکت ال‌جی، تخلف گمرکی 336 میلیارد تومانی داشته و پرونده سامسونگ نیز در جریان رسیدگی قرار خواهد گرفت. 
5 شرکت اصلی و وابسته به لوازم خانگی سامسونگ با دور زدن قانون مرتکب تخلف 336 میلیارد تومانی شدند که با میانگین جریمه نزدیک به 1500 میلیارد تومان رو به رو خواهند شد.
انتهای پیام/فارس
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 437546
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *