۰

دفتر موسیقی اجراهای تالار وحدت را تایید می‌کند نه بنیاد رودکی/ گروه‌های پاپ در تالار وحدت اجرا نرفتند!‌

علی‌اکبر صفی‌پور گفت: وقتی دفتر موسیقی به یک اجرایی مجوز اجرا در تالار وحدت را می‌دهد، ما نیز موظفیم اجرا کنیم، ضمن اینکه به اعتقاد من بسیاری از گروه‌هایی که پاپ معرفی شده‌اند، در حوزه موسیقی نواحی هستند.
دفتر موسیقی اجراهای تالار وحدت را تایید می‌کند نه بنیاد رودکی/ گروه‌های پاپ در تالار وحدت اجرا نرفتند!‌
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،نشست خبری علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی ـ هنری رودکی، صبح امروز در تالار وحدت تهران برگزار شد. 
علی‌اکبر صفی‌پور در ابتدای این نشست ضمن اشاره به فعالیت های سال 95 بنیاد رودکی گفت: خوشبختانه بنیاد رودکی تمامی بدهی‌های خود را که بیش از 3 میلیارد تومان بود پرداخت کرده است، در حال حاضر ارکسترهای ما فعالیت‌های خود را به طور منظم دنبال می‌کند و در مجموع، 132 نوازنده در 2 ارکستر سمفونیک و ملی قرارداد دارند که همه آنها تحت پوشش بیمه نیز هستند. 
وی ادامه داد: در سال 96 برنامه داریم تا اجراهای ارکستر سمفونیک و ملی را در سراسر کشور و در شهرهای مختلف برگزار کنیم. شخصاً اعتقاد دارم که تمامی امکانات نباید شامل تهران شود و امکانات عمومی متعلق به تمام کشور است. 
صفی‌پور در ادامه ضمن اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی بنیاد رودکی گفت: ارکسترها در حوزه بین‌الملل هم ورود پیدا کرده‌اند و در این راستا تفاهم نامه‌هایی با کشورهای ترکیه، هند، آلمان، کره و ایتالیا داشته‌ایم و امیدوار هستیم در سال 96 بتوانیم برنامه‌های حوزه بین‌الملل‌مان را فعال‌تر کنیم تا ارکسترهایمان بتوانند در خارج از ایران نیز اجرا کنند. 
مدیرعامل بنیاد رودکی در ادامه ضمن اشاره به تدوین سند استراتژیک این بنیاد گفت: ما سندی آماده کرده‌ایم که تمامی مأموریت‌ها و وظایف در آن تبیین شده است و سال آینده نیز از این سند رونمایی می‌کنیم. بنیاد رودکی باید بتواند از امکاناتش به خوبی صیانت و نگهداری کند و در عین حال به ایجاد امکانات جدید فکر کند و حمایت خود را از گروه‌های هنری افزایش دهد. 
صفی‌پور در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: بنیاد رودکی، تنها سالن‌دار نیست و باید بتواند آثار هنری والایی تولید کند، ما در سال آینده قصد داریم تا به طور جدی در حوزه تولید تئاتر و موسیقی ورود کنیم و مستقیماً طبق وظایفی که در اساسنامه معین شده، در زمینه تولید فعالیت کنیم. 
وی افزود: همچنین انتشارات بنیاد رودکی نیز فعال شده و به دنبال مجوز انتشار فصلنامه «هنر رودکی» هستیم تا سال آینده این نشریه منتشر شود. ما درحوزه نشر هم صاحب مأموریتم و در آینده این بخش از بنیاد رودکی فعالیت‌های خود را جدی تر دنبال خواهد کرد. 
مدیرعامل بنیاد رودکی در ادامه با اشاره به میزان بیشترین فروش تئاتر در سال گذشته گفت: بیشترین میزان فروش تئاتر متعلق به اجرای «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» با رقم یک میلیارد و 700 میلیون تو.مان بود که خوشبختانه این اجرا در مجموعه بنیاد رودکی روی صحنه رفت.
این مقام مسئول در ادامه، خبر از تشکیل مجدد ارکستر سازهای ایرانی داد و گفت: در سال جدید یکی از اهدافمان این است که بتوانیم به تشکیل ارکستر سازهای ملی کمک کنیم و این ارکستر را دوباره راه‌اندازی کنیم. 
صفی‌پور در باره تخصیص ردیف بودجه ارکسترها نیز گفت: مهمترین اقدام ما در سال 95 این بود که یک ردیف خاص در بودجه کشور برای دو ارکستر ما مشخص شد که امیدواریم با این اقدام، هیچ‌گاه ارکسترهای ما دچار تعطیلی نشوند و فعالیت‌هایشان استمرار داشته باشد. 
وی در ادامه در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر چرایی تکرار اجرای گروه‌های دسته‌چندم در تالار وحدت و اعتراض چندباره هنرمندان گفت: گروه‌های هنری زیادی به ما فشار می‌آورند و این تالار را یک تالار ملی می‌دانند و می‌گویند که سهم ما هم هست که در این تالار اجرا کنیم. ضمن این که گروه‌های پاپ در تالار وحدت اجرا نرفتند. 
بعد از این سخنان خبرنگاران با مطرح کردن اسم‌هایی چون «دنگ‌شو»، «شاهین آرین»، «حامی»، «آیهان» و ...  که در تالار وحدت اجرا داشتند، پرسش‌هایشان را در این خصوص ادامه دادند که صفی‌پور عنوان کرد: این‌گروه‌ها پاپ نیستند و متعلق به موسیقی نواحی و اقوام هستند.  وقتی دفتر موسیقی به یک اجرایی مجوز اجرا در تالار وحدت را می‌دهد، ما نیز موظفیم اجرا کنیم، ضمن اینکه به اعتقاد من بسیاری از گروه‌هایی که پاپ معرفی شده‌اند، در حوزه موسیقی نواحی هستند. 
صفی‌پور در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا تالار وحدت به بازسازی نیاز دارد یا خیر، گفت: بله، قطعاً ما سال آینده شاهد بازسازی بخش‌های مختلفی از تالار وحدت از جمله صندلی‌ها، سیستم‌های صوتی، بازسازی طبقات هفتگانه و... خواهیم بود. روند بازسازی از هم‌اکنون آغاز شده و امیدواریم در روزهای تعطیلات نوروز بازسازی و تعمیر کل تالار وحدت را به پایان برسانیم. 
این مقام مسئول درباره ایمنی تالار وحدت نیز گفت: من با حرف علی رهبری که گفته بودند تالار وحدت به لحاظ سیستم‌های ایمنی و اطفاء حریق امن نیست، موافق نیستم، سیستم اطفاء حریق ما در حال حاضر کار می‌کند و کپسول‌های آتش‌نشانی نیز به طور مرتب تعویض می‌شوند. مجموعه آزادی نیز از همین وضعیت برخوردار است. 
صفی‌پور در ادامه، درباره افتتاح موزه تئاتر عروسکی نیز گفت: روز 7 فروردین سال 1396 موزه تئاتر عروسکی بنیاد رودکی رسماً افتتاح خواهد شد.
وی در خصوص پرداخت حق کپی‌رایت به هنرمندان نیز گفت: ما برای آثاری که از هنرمندانمان در ارکستر ملی یا سمفونیک اجرا می‌شوند، به طور کامل حقوق‌شان را رعایت می‌کنیم و حق کپی‌رایت آنها را پرداخت می‌کنیم، شما می‌توانید این موضوع را از آهنگسازان استعلام کنید. 
مدیرعامل بنیاد رودکی در پایان در خصوص رقم اجاره‌بهای تالار وحدت نیز گفت: با احتساب مالیات ارزش افزوده، برای برنامه‌های هنری چیزی حدود 10 میلیون تومان ازگروه‌های هنری دریافت می‌شود. من این نکته را نیز باید بگویم که برنامه‌های هنری که در تالار وحدت اجرا می‌شوند، برای ما زیان‌ده هستند و ما به گروه‌ها به نوعی سوبسید می‌دهیم. هزینه اجرای هر برنامه برای ما رقمی نزدیک به 20 میلیون تومان است و برای اهر اجرا نزدیک به 60 نفر از کارمندان ما درگیر می‌شوند. بسیاری از ما برای برگزاری برنامه‌های هنری در تالار وحدت انتقاد می‌کنند، در حالی که اگر تالار وحدت برنامه نداشته باشد، هزینه‌های ما کمتر می‌شود. 
انتهای پیام/فارس
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 437551
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *