۰

فقط ۱۰ درصد پارچه چادر مشکی در داخل تولید می شود/ حمایت های آلبومی مسئولین از تولیدکنندگان حجاب و عفاف

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب با ابراز تاسف از عدم تولید پارچه چادر مشکی در کشور گفت: این محصول از کشورهای خارجی و غیرمسلمان وارد می شود و فقط ۱۰ درصد پارچه چادر مشکی در ایران تولید می شود که از آن هم حمایت نمی شود.
فقط ۱۰ درصد پارچه چادر مشکی در داخل تولید می شود/ حمایت های آلبومی مسئولین از تولیدکنندگان حجاب و عفاف
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،به نقل از سلام کمیجان، من زاده بخش میلاجرد شهرستان کمیجان هستم و در یک خانواده مذهبی متولد شدم و فرزند میرزا رجبعلی هستم که فردی عالم در زمان خودش بود. شهر میلاجرد شهری است که بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم کرده است و افتخار حضور در دفاع مقدس دارم . اما اکنون باید از خون شهدا پاسداری کنیم و جبهه ما امروز جبهه فرهنگی است و در این جبهه در حال فعالیت هستیم.
اسدالله سلیمانی مدیرعامل برند "حجاب گستر" درباره فعالیت‌های خود و همکارانشان در توسعه و ترویج استفاده از محصولات حجاب در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان گفت: برند حجاب گستر از سال ۶۰ تاسیس شده است و اکنون حدود ۳۵ سال است در عرصه پوشاک فعالیت می کند.
عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب با اشاره به اینکه این برند ۱۶ سال در زمینه حجاب محصولاتی را تولید می کند، افزود: در کشور به عنوان اولین تولید کننده چادر مشکی و چادر ملی شناخته شده ایم و در ۵ نقطه تهران و ۴۰ نقطه در استانهای مختلف نمایندگی فعال داریم.

وی افزود: : در ۵ کارگاه تهران، ۵۰ نفر از افراد نیازمند، در کار خیاطی فعالیت می کنند و ۱۰ نفر نیز در فروشگاه ها مشغول به کار هستند.
صادرات محصولات حجاب و عفاف به کشورهای خارجی
سلیمانی با اشاره به اینکه پارچه چادری در داخل کشور در حجم بالا تولید نمی شود،بیان کرد: به همین دلیل از پارچه های خارجی برای دوخت چادر استفاده می کنیم .از محصولاتمان به کشورهای افغانستان و عراق و اخیرا به صورت محدود به ترکیه صادرات داشته و داریم.
مدیرعامل برند «حجاب گستر» با بیان اینکه دو نوع چادر در این کارگاه ها تولید می شود، گفت:در این کارگاه ها در نوع اول چادرهای اجتماع را که مطابق با معیارهای شرعی و همان چادر سنتی است برای بانوان و قشر جوان اما با کمی تغییرات و گذاشتن جای دست و ...  که استفاده از آنها آسان تر شود،مانند چادرهای دانشجو و خبرنگاری و ... دوخته و عرضه می شود.

وی ادامه داد: در نوع دوم تولید چادرهایی را داریم که ویژه بانوانی است که چادری نیستند اما نمی خواهند از پوشش نامناسب مثل مانتوهای تنگ و چسبان استفاده کنند. برای این افراد چادرهایی با نواردوزی و نگین دوزی و.. طراحی و تولید کردیم که استفاده از آنها راحت تر باشد؛ مثل چادرهای شال دار، فرشته ای، حوراء و...
سلیمانی با اشاره به انتخاب مد یرانی و اسلامی گفت:طرح چادر ملی بالغ بر ۱۶ سال است که ارائه شده و ما  به عنوان نخستین تولیدکننده این محصول عفاف و حجاب همواره دغدغه فروش آن با قیمت‌های مصوب و واقعی را داشتم چرا که قیمت بالای انواع چادر در کشورمان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بانوان محجبه است.بسیاری از خانم‌هایی که پوشش چادر دارند از گرانی قیمت‌ها گله‌مند هستند؛ما تلاش داریم با طراحی و دوخت چادری که با شرایط بانوان محجبه ایرانی هماهنگ باشد و با توجه به قیمت مناسب عرضه شود، برای این بانوان احترام قائل شویم.
اجرای طرح " تعویض چادر های کهنه با چادرهای نو"
عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب از ارائه طرح جدیدی به نام طرح " تعویض چادر های کهنه با چادرهای نو" خبر داد و افزود: در حال حاضر طرحی در حال اجرا داریم که به زودی از تلویزیون رسانه ای می شود. طرح تعویض چادر های کهنه با چادر های نو، چادر را با هزینه ای بالغ بر ۴۵ هزار تومان تقدیم بانوان ایرانی می کند. این طرح در کشور اولین بار است که در سال جاری اجرا می شود که بانوان با کم ترین هزینه می توانند چادری نو داشته باشند هرچند سود این کار برای تولید کننده بسیار کم است.
وی تصریح کرد: متاسفانه کسانی وارد میدان عرضه محصولات حجاب شده اند که تحت عنوان ایجاد اشتغال،به نام حجاب و فرهنگ قیمت های نجومی و کاذبی از این محصولات را در بازار رواج می‌دهند.ما تلاش کردیم به عنوان اولین تولید کننده محصولات حجاب بحث تعدیل قیمت ها را مطرح کنیم اما متاسفانه آنچنان رسانه ای نمی شویم. این طرح از نمایشگاه قرآن کلید خورد و خوشبختانه در طی چندماه در سطح کشور قیمت ها شکسته شد و برای قشر کم درآمد کمک بزرگی است که حداقل ۱۵ تا ۲۰ هزارتومان زیر قیمت بتوانند چادر تهیه کنند.
سلیمانی گفت: در حال حاضر با دو برند دیگر هم در حال فعالیت هستیم برند تیام و نگار، در عرضه تولید ملزومات عفاف و حجاب در حال فعالیت هستند که به زودی در بسته بندی های متحدالشکل محصولات خود را ارائه می دهیم. اعلام آمادگی می کنیم که در سراسر کشور می توانیم از افرادی که تمایل به فعالیت در عرصه ترویج حجاب و عفاف و عرضه محصولات حجاب داشته باشند نمایندگی فعال داشته باشیم.
از تولیدکنندگان داخلی پارچه چادر مشکی حمایت نمی شود
مدیرعامل برند «حجاب گستر» با ابراز نگرانی و تاسف از اینکه در کشور تولید پارچه چادر مشکی وجود ندارد و این محصول از کشورهای خارجی و غیرمسلمان وارد می شود افزود: در حال حاضر نساجی شهرکرد در کار تولید پارچه مشکی است که فقط ۱۰ درصد پارچه چادر مشکی را  تولید می کند که از آن هم حمایت نمی شود.
واردات برخی محصولات که تولید داخلی دارند به افزایش بیکاری دامن می زند
عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب گفت : مقام معظم رهبری فرمودند که کالاهایی که مشابه آن در کشور تولید می شود وارداتش ممنوع است که متاسفانه مسئولین اهمیت نمی دهند و روزانه با ورود کانتینری این محصولات هزاران شغل را از دست می دهیم. در ایران توانایی و پتانسیل های فراوانی وجود دارد اما متأسفانه مصرف عمده داخلی‌مان را با واردات تامین می‌کنند که این خلاف صرفه اقتصادی و اصول اقتصاد مقاومتی است. جوانان ما امروز بیکارهستند و این بیکاری بزرگترین معضلات را در کشور به وجود می آورد؛ زمانی که بیکاری زیاد باشد امنیت هم ازبین می رود.

مسئولین در حد عکس گرفتن با تولیدکننده همراه می شوند
سلیمانی در زمینه حمایت از تولید کنندگان عفاف و حجاب بیان کرد: متاسفانه از تولید کنندگان حجاب حمایت نمی شود و برای گرفتن وام های بانکی شرایط خاص و سودهای کلان باعث می شود که نتوانیم برای ادامه تولید وام دریافت کنیم. چندی قبل برای گرفتن وام به یکی از بانک ها مراجعه کردیم و حتی معرفی نامه از بنیاد ملی مد و لباس داشتیم اما شرایط اخذ وام خیلی سخت بود و نتوانستیم وام بگیریم.
مدیرعامل برند «حجاب گستر» از کم لطفی مسئولان هم گله مند بود، و افزود: مسئولان و نمایندگان در جشنواره و مراسمات فقط درحد عکس گرفتن با ما همراه و همکلام می شوند اما در عمل به تولید کنندگان اهمیت نمی دهند و گامی موثر در زمینه گسترش حجاب برنمی دارند.
وی خاطر نشان کرد:در حال حاضر تعداد اندکی از مسئولان ارشاد با ما در زمینه عفاف و حجاب همکاری دارند و در راه قطع وابستگی و قطع واردات در جهت احیای طراحی ایرانی اسلامی و احیای تولید داخلی گام های استوار برداشته اند اما مسئولان ارشد وزارت ارشاد و مسئولین مرتبط با کار تولیدات فرهنگی و عفاف و حجاب با ما همراه نشده اند و از تولید کنندگان عفاف و حجاب حمایت نکرده اند.
انتهای پیام/دانا
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 437554
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *