۰
گزارش تفتان ما از زنده شدن اميد در دل محرومين به همت گروه جهادي؛

اردوي جهادي؛ گامي بزرگ در تقویت روحیه ولایتمداری و خدمت رساني به مناطق محروم جنوب شرق كشور/ ساخت ۶۰ خانه با اعتباري بالغ بر ده ميليارد ريال برای محرومان خاشي

اردوي جهادي؛ گامي بزرگ در تقویت روحیه ولایتمداری و خدمت رساني به مناطق محروم جنوب شرق كشور است و جهادگران بسيجي در سال "اقتصادمقاومتي، توليد و اشتغال" با همتی مضاعف و عزمی پولادین جهت کمک و رفع محرومیت به روستاهاي محروم شتافتند تا مرهمی بر محرومیت‌های فراوان مردم این منطقه باشد.
اردوي جهادي؛ گامي بزرگ در تقویت روحیه ولایتمداری و خدمت رساني به مناطق محروم جنوب شرق كشور/ ساخت ۶۰ خانه با اعتباري بالغ بر ده ميليارد ريال برای محرومان خاشي
به گزارش تفتان ما، اردوهاي جهادي حركتي بسيار مهم و انسان ساز است كه چندين سال به همت جهادگران بسيجي برنامه ريزي و انجام مي شود و افراد بسيار زيادي بودند كه با حضور در اين اردوها توانستند سير كمال و خوشبختي را طي كنند و اين حركت خود جوش قدمتي به اندازه يك دهه دارد و بناي آن بر عشق و خدمت به مستضعفان و نيازمندان است و همت و تلاشي كه ره آورد انقلاب است و در اين حركت خودجوش موج مي زند و خودنمايي ميكند.
 
"سفيران كار و تلاش" لقبي بود كه مقام معظم رهبري به اين جهادگران راه خدمت به محرومان داد و اين جهادگراني كه به تعبير رهبر فرزانه انقلاب با نيرو و جواني خود ايران اسلام را به سمت توسعه و رونق حركت مي دهند و تاريخ پرشكوه ايران اسلامي را آبرومند مي كنند.
 
في الواقع اين جهادگران روح معنويت و ايمان را با شادابي و نشاط اين دوران بهم آميخته و كمر همت را در اين مسير محكم بسته و به محرومان و مستضعفان كمك مي كنند و راهي مناطق محروم و كمتر توسعه يافته شدند تا نواي زيباي آزادگي از دنيا را سردهند و رضايت خالق را در راه كمك به مخلوق كسب كنند.
 
 

 
مقام معظم رهبري در مورد اردوهای جهادی می‌فرمایند: «این کارِ اردوهاى هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگى یکى از برکات خدمت‌رسانى است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند؛ از لحاظ مادى، از لحاظ امور روزمره‌ زندگى، از لحاظ معنوى و هدایت، بهره‌مند می‌شوند.»
 
ایشان می فرمایند: «شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه‌ روستایى، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه‌ قرآن است؛ آن‌ها را به دین، به انقلاب، به معنویت، سوق می‌دهد.»
 
جهادگران بسيجي هدفي جزء محروميت زدايي ندارند و به نداي رهبرفرزانه انقلاب لبيك گفته و جهت مقابله با هجمه ها و توطئه هاي دشمنان با عمران و توسعه اين مملكت خدمتي به مردم مستضعف و نيازمند انجام مي دهند چرا كه برگزاري و اجراي اين اردوها سبب ايجاد نگرش و تفكر جديدي در اذهان عمومي دارد تا با يادآوري دوران طلايي هشت سال جنگ تحميلي خاطرات بسيار خوشي را تداعي مي كند.
 
علي اي حال اين روزها جهادگران بسيجي  با شعار فصل خاکی شدن که به دنبال زنده کردن تفکرات جهادی و محرومیت‌زدایی مناطق محروم و دوردست هستند، به جاي استراحت و گذراندن اوقات فراغت خود در شهر و لذت از جاذبه هاي زندگي شهري، به مكان هاي محروم و نقاط كمتر توسعه يافته اين شهرستان سفر كرده اند تا غبار محروميت را از چهره مردمان اين مناطق كه چشم به ‌راه همت‌های والا برای آبادانی مانده‌اند، بزدایند و اين مناطق به همت گروه هاي جهادي گويي جان تازه اي به خود گرفته و اين گروه در تلاش هستند تا در مدت بسيار كمي كه اقامت دارند بيشترين بازسازي را انجام مي دهند و براي هر يك از اين جهادگران اين اردو تعارف خاص و مختلفي دارد و يكي آن را آميزه اي از عشق و صفا براي خدمت رساني به مناطق محروم و كمتر توسعه يافته مي بيند و ديگري نيز با صداي رسا و بلند مي گويد ما آمده ايم آزموني را براي سنجش خود انجام دهيم تا ببينيم چه اندازه در برابر ناملايمات از نفس خود مي توانم مايه بگذاريم و آن ديگري با وجود سن كمش كار خود را عبادت مي داند و خود را خادم بي ريا مخلوقات خدا مي داند و راه را براي كاستن از كمبودها و مشكلات مي گذراند چرا كه ميداند كارشان از جنس محروميت و خدمت به همونوعان محروم است و بس.
 
یکی از اقدامات و اولويت هاي سپاه پاسداران محروميت زدايي است كه در اين خصوص پرژه ها و اقدامات بسياري در گوشه و كنار كشور به خصوص مناطق محروم، دورافتاده، نقاط مرزي  اجرا می‌کند كه در اين ميان استان سيستان و بلوچستان از اين مسئله استثناء نيست و اين اقدامات در اين استان پهناور نيز در حال انجام است.
 

 
رهبر معظم انقلاب همواره بر مسئله محروميت زدايي توسط نهاد هاي انقلابي تاكيد كردند و ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش که در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی حضور درخشانی در عرصه‌های مختلف داشته است، در سالي كه از سوی رهبر فرزانه انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ توليد و اشتغال» نامگذاری شده است مسئله محروميت زدايي و اقتصاد مقاومتي در دستور کار خود قرار داده است.
 
علي اي حال زماني كه تلاش و كوشش بي مزد و منت جوانان اين خطه قهرمان پرور و شهيدپرور را مي بينيم به خوبي درك ميكنيم كه جهادي ديگر از نوع دفاع مقدس همچنان باقي است و آن نيز كمك در جهت رفع مشكلات افراد نيازمند است.
 
في الواقع بسيج سازندگي در قالب اردوهاي جهادي هدفي جزء ياري رساندن و شاد كردن دل محرومين ندارد و بسيجيان سلحشور و سبزپوشان بي ادعا هميشه با واژه هاي همانند پايداري، ايثار، فداكاري و غيره قرين هستند ولي بدون شك اينها همه معاني و كاركردهاي بسيج به ويژه بسيج سازندگي نيست بلكه بايد ديد بسيج در عصركنوني چه حماسه هايي خلق مي كند و بسيج سازندگي پيشرفت و توسعه كشور را از دل روستاها آغاز كرده و با اقدامات و امكانات اندك، كشور را در جهت خودكفايي و آباداني ياري و كمك مي كند.
 
* دوران حضور در اردوهاي جهادي بهترين دوران عمر من بوده است
يكي از جهادگران بسيجي شركت كننده در اين اردوي جهادي در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: براي چهارمين سال متوالي است كه در اين اردو شركت مي كنم و در همه اين دوران خاطرات بسيار جذاب و شيريني در كنار ساير جهادگران دارم و از بهترين دوران عمر من بوده است.
 
سعيد خسروي با بيان اينكه با تبعيت از بيانات گوهربار مقام معظم رهبري جهت زدودن محروميت از مناطق محروم در اين اردو شركت كرده ام، گفت: افتخار ميكنم كه بتوانم در جهت تحقق آرمان هاي والاي امام شهيدان و شهداء قدم بردارم و به مردم شهرم خدمات رساني كنم.
 

 
وي تصريح كرد: جهادگراني كه در اين اردوها شركت مي كنند با اندك كمك خود به اين مردمان مهربان و خونگرم خدمات رساني و لبخند رضايت و خوشحالي را بر لبانشان جاري كنند.
 
* سپاه همواره در همه عرصه ها و زمينه ها بسيار خوب عمل كرده است
يكي ديگر از جهادگران در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينكه در سال هاي آينده نيز با افتخار و تمام قدرت و توانم در اين اردوها شركت خواهم كرد، اظهار كرد: به ساير دوستانم نيز توصيه مي كنم با حضور و شركت در اينگونه اردوها ضمن خودسازي و انسان سازي خود، بتوانند خالق را از خود راضي و خشنود سازند.
 

 
محمد شهنوازي با بيان اينكه به بسيجي بودن خودم افتخار مي كنم، گفت:  سپاه همواره در تمامي عرصه ها و زمينه ها خصوصاً محروميت زدايي بسيار خوب عمل كرده و اين ارگان مردمي و انقلابي نقش بسزايي در كشور ايران اسلامي دارد.
 
* حضور بسيجيان و سبزپوشان جهادي سبب دلگرمي مردم است
يكي از صاحبان منازلي كه در حال ساخت توسط جهادگران بود، همانطور كه شور و نشاط در چشمانش نمايان بود به خبرنگار ما گفت: حضور بسيجيان و سبزپوشان جهادي اين شهرستان سبب دلگرمي ما شده و من با پاي ناتوان و عصا به دست براي اين بسيجيان دعاي عاقبت بخيري مي كنم و از سپاه پاسداران براي اين اقدامات كمال تشكر و قدرداني را دارم.
 

 
اين خانم كه نخواست نامش ذكر شود، بيان كرد: من مادر يك شهيد هستم كه در راه خدا به انقلاب و نظام شكوهمند ايران اسلامي هديه دادم و حال امروز با مشاهده اين جوانان ياد فرزندم و امثال فرزندانم در جبهه هاي حق عليه باطل افتادم كه داوطلبانه براي دفاع از خاك و ناموسشان جنگيدند و به شهادت رسيدند.
 
* ساخت 60 واحد مسكوني براي افراد بي بضاعت در روستاهاي محروم شهرستان خاش
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش در حاشيه اجراي اردوهاي جهادي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه اردوهاي جهادي در مناطق محروم بسيار مهم و تاثيرگذار است، اظهار كرد: اين اردوها باعث مي شود تا خدمات رساني به نحو مطلوب تر و بهتري انجام شود و جهادگران از اين فرصت طلايي جهت خودسازي و جامعه سازي بهره مي گيرند و بايد به سايرين نيز براي بهره مندي از اين فرصت سفارش كنند.
 
سرهنگ پاسدار حسن فضلي برگزاري كلاس ها و جلسات آموزشي سبك زندگي اسلامي و تربيتي، ساخت و تعمير و مرمت مساجد، برگزاري نمازجماعت، مشاوره و پاسخگويي به سوالات ديني، كلاس هاي احكام و قرآن، رنگ آميزي حوزه علميه و غيره بخشی از خدمات عمرانی در این بخش در اين مدت كوتاه عنوان كرد.
 

 
* سپاه در خصوص محروميت زدايي اقدامات زيادي را در دستور كار دارد
وي با بيان اينكه سپاه در خصوص محروميت زدايي اقدامات زيادي را در دستور كار دارد، تصريح كرد:  سال گذشته اقدامات بسياري در راستاي محروميت زدايي با احداث حمام و سرويس هاي بهداشتي براي محرومان انجام شد كه اين روند امسال نيز ادامه پيدا مي كند.
 
سرهنگ پاسدار فضلي خاطرنشان كرد: اردوهاي جهادي در سال 96 كار ساخت 6 واحد مسكوني در روستاهاي چاه سم ناصري بيت آباد، كلكلي و روستاي پشت بيابان پشت كوه را انجام داده اند و تا پايان امسال 60 واحد مسكوني براي محرومان احداث مي شود.
 
* يك ميليارد و 500 ميليون ريال براي ساخت خانه براي محرومان هزينه شده است
وي با بيان اينكه تمامي اين منازل مسكوني تا نيمه نخست ارديبهشت ماه سال جاري تحويل صاحبان منازل داده مي شود، گفت: اعتبار هزینه شده برای هر واحد 250 میلیون ریال است و مبلغ ده ميليارد و 500 ميليون ريال برای این واحدها در مجموع هزینه شده است.
 

 
سرهنگ پاسدار فضلي بابيان اينكه زيربناي هر واحد 50 متر مربع است، اذعان كرد: با اين اقدامات مشكل مسكن افراد كم برخوردار جامعه و مستضعف در سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال مرتفع شود.
 
وي اذعان كرد: در صورت مشارکت بیشتر خیران و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این امر معنوی و خداپسندانه، تعداد واحد مسکونی بیشتری برای نیازمندان این شهرستان، احداث می‌شود.
 
* حضور بسيجيان در اردوهاي جهادي سبب خنثي سازي توطئه هاي دشمنان مي شود
وي بيان كرد: بدون شك حضور اين جهادگران در اردوهاي جهادي با هدف محروميت زدايي در مقابل تمامي دسيسه ها و توطئه هاي ننگين دشمنان تاثيرگذار است و كلمه جهاد در حقيقت تداعي كننده عزم جدي جهت دفاع همه جانبه از كشور ايران اسلامي است.
 
سرهنگ پاسدار فضلي با اشاره به فرمايشات گوهربار مقام معظم رهبري در مورد اردوهاي جهادي، گفت: رهبر انقلاب مي فرمايند:« محروميت زدايي به نوعي جهاد در راه پروردگار است و ما نيز به دنبال اين هستيم كه در اين جهاد حضور پيدا كنيم و مشكلي از مطالبات و مشكلات مردم مناطق محروم را رفع كنيم و زماني كه يك بسیجی به روستاهای دورافتاده می آید این فرد پرچم دار اسلام و ولایت است و وقتی مردم می بینند که این جوانان در موقع نماز همگی به نماز جماعت ایستاده اند بسیار تاثیر گذار است و ما این را به عینه می بینیم و این تاثیر عملی اردوهای جهادی است».
 
وي با اشاره به حركت جهادي طلاب كه در چندماه قبل در بخش ايرندگان انجام شده بود، ادامه داد: اردوهاي جهادي خاص فرد يا گروه خاصي نيست بلكه تمامي اقشار دلسوز مي توانند با هر پوشش و لباسي براي محروميت زدايي گام بردارند و طلاب و روحانيون شهرستان خاش نيز در بخش ايرندگان توانستند تا حدودي غبار محروميت را از اين بخش بزدايند و در اين حركت سهيم باشند.
 

 
سرهنگ پاسدار فضلي خاطرنشان كرد: جوانان جهادي ديروز در جنگ هشت ساله دفاع مقدس در همه كارهاي جهادي نيز مشاركت و همكاري داشتند و امروز نيز اين جوانان نسل جديد با همان روحيه جهادي مثال زدني اين خدمت را در مناطق انجام مي دهند.
 
* اردوهاي جهادي مصداق كامل شعار سال"اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال" است
وي با بيان اينكه اينگونه حركت هاي جهادي مصداق كامل شعار سال"اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال" است و اين اقدام كمتز ار جهاد رزمندگان و شهداء نيست، افزود: اين جهاد بدون هيچ چشم داشت، اجر و ثواب و بركات بسياري در درگاه حق تعالي دارد چرا كه انسان از اوقات فراغتش براي جهاد در راه پروردگار ميزند.
 
وي با بيان اينكه خدمت بی مزد و منت، فقط برای رضای خدا هدف گروه جهادی شهید میر حسینی در شهرستان خاش است، گفت: اين گروه هاي جهادي 22 نفره سابقه مثبت و بسيار خوبي را در امر كمك رساني و خدمات رساني به مناطق محروم و كمتر توسعه يافته دارند و همچنان نيز اين كمك رساني ها با قدرت ادامه دارد.
 

 
* رسانه ها نقش مهمي در انعكاس زحمات جهادگران بسيجي دارند
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش با اشاره به انعكاس بسيار خوب خبري اين اردو، اظهار كرد: از حضور پررنگ و بسيار خوب رسانه ها و خصوصاً پايگاه خبري تحليلي تفتان ما در انعکاس اين اردوي جهادي تشکر کرد.
 
* سپاه هميشه در كنار مردم است
در سالهاي اخير طرح هاي زيادي در جهت محروميت زدايي و خدمات رساني به اقشار مستضعف جامعه در سطح نقاط محروم و روستاها افزايش يافته و سپاه بعنوان ارگان مردمي همواره به صورت خودجوش و پررنگ در روستاها حضور يافته و چهره محروميت را از اين مناطق رفع كرده است.
 

 
روستاییان عزيز همواره چشم‌انتظار تداوم این اقدامات تا رفع کامل مشکلات روستاها و رسیدن به نقطه مطلوب هستند و سپاه نيز در اين مسير مصمم و محكم در كنار مردم است.
 
* برداشت پاياني
به گزارش خبرنگار تفتان ما، در پايان ميتوان از اين اردوهاي جهادي برداشت هاي بسياري را داشت ولي به صورت مشخص شده مي توان به مسائلي مانند جوانان كم ادعا ولي پردغدغه و فضايي سرشار از بي امكاناتي ولي صميمي و غذاهاي كم ولي لذيذ و دلچسب و غيره اشاره كرد كه تمام اين موارد و مسائل در كنار يكديگر مي شود قسمتي از دهنيت رفتن به اين اردوهاي طلايي جهادي را برايتان ايجاد كند و بدون شك و ترديد مي توان از اين فرصت بسيار مغتنم براي محروميت زدايي و خودسازی جوانان امروز جامعه در برابر همه ي هجمه‌های دشمنان استفاده کرد.
 
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 437625
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *