۰
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی خاش:

اعتکاف دوره کامل انسان سازی است/ برگزاري مراسم معنوي اعتكاف در ۳ مسجد شهرستان خاش

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش گفت: اعتکاف دوره کامل انسان سازی است و اين عبادت الهي اعتکاف تضریح به درگاه خداوند است و در این سه روز مومنان با بندگی و تلاوت قرآنم به سمت خدا نزدیک تر می شوند.
اعتکاف دوره کامل انسان سازی است/ برگزاري مراسم معنوي اعتكاف در ۳ مسجد شهرستان خاش
حجت الاسلام اکبر نیری در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به فضیلت روزه در ایام البیض اظهار كرد: اعتکاف از جمله عبادت های مستحب در دین مبین اسلام است که شخص برای مدتی مشخص در مسجد معتکف می شود و در این چند روز شخص می تواند خود را از لحاض معنوی در طول یکسال تامین كند.
 
وي تصريح كرد: اعتکاف دریایی رحمت است و اين عبادت معنوي باید با نیت قربه الی الله انجام شود و اعتکاف از روی ایمان و یقین باعث مغفرت مومن می شود.
 
حجت الاسلام نیری با بیان اینکه سال گذشته استقبال جوانان بسیار خوب بوده است، تصریح کرد: سال گذشته در شهرستان خاش بیش از 140 نفر از برادران و خواهران مومن شهرستان خاش در این مراسم معنوی شرکت کردند.
 
وی با بيان اينكه شهروندان مومن خاش می توانند جهت ثبت نام به اداره تبلیغات این شهرستان مراجعه کنند، گفت: زمان برگزاری این مراسم از شب دوشنبه(ميلاد امام علي(ع))  21 فروردين لغايت پنجشنبه 24 فروردين ماه است.
 
حجت الاسلام نیری با اشاره به مساجدی که مراسم اعتکاف در آنها برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در سه مسجد جامع، عترت النبی(ص‌) و مسجد فاطمه الزهرا(س) کوی سازمانی جهت برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده است.
 
سرپرست اداره تبلیغات خاش با بیان اینکه تاکنون استقبال خوبی از این امر معنوی شده است، ادامه داد: از افراد افراد آزاد و عموم مردم مبلغ 30 هزار، دانشجويان 20 هزار و مقطع دبيرستان 10 هزار  جهت شرکت در اعتکاف اخذ خواهد شد  اما افرادی که از بضاعت مالی مناسبی برخوردار نیستند به صورت رایگان یا نیم بها برای حضور در این مراسم نام نویسی کنند.
 
حجت الاسلام نیری گفت: برای معتکفین محافل انس با قرآن، پاسخ به شبهات، احکام و ساير برنامه های قرآنی در نظر گرفته شده است.
 
وی با برشمردن آثار و فواید اعتکاف، اذعان كرد: این عبادت فرصتی مناسب برای اتصال یافتن به رحمت الهی و رسیدن به درجات عالیه است.
 
حجت الاسلام نیری اظهار کرد: اعتکاف جلوه زیبایی از بندگی است که روح آدمی را فارغ از هر مساله دنیوی به تهذیب نفس و تحول در وجود خود سوق می دهد.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 437627
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *