۰
معاون فرهنگي و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان:

توجه به قرآن كريم باعث ترویج امر به معروف و نهی از منکر در كشور مي شود/ حضور ۵ هزار دانش‌آموز سيستاني و بلوچستاني در مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله استاني

معاون فرهنگي و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: توجه به قرآن كريم باعث ترویج امر به معروف و نهی از منکر در كشور مي شود و اصلاح سبک زندگی نیازمند الگوسازی از رفتارهای قرآنی است.
توجه به قرآن كريم باعث ترویج امر به معروف و نهی از منکر در كشور مي شود/ حضور ۵ هزار دانش‌آموز سيستاني و بلوچستاني در مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله استاني
سعيده سرگلزايي در حاشيه برگزاري مرحله قطبی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز به ميزباني شهرستان خاش در اردوگاه دره گل تفتان، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: قرآن كريم كتابي براي هدايت و برنامه جامع و كاملي براي بشريت است و بايد سعي كنيم تا با بهره گيري از آن به سعادت، خوشبختي و رستگاري برسيم.
 
وي بيان كرد: جامعه ديني با الهام از احكام ديني و قرآني تلاش مي كند تا در راه و مسيري گام بردارد كه خير و مصلحت بشريت در آن باشد و آيات قرآن كريم بهترين راه ها را به ما نشان مي دهد.
 
سرگلزايي تصريح كرد: دانش آموزان نقش ويژه و مهمي در آينده كشور دارند چرا كه بعنوان مديران آينده به شمار مي آيند و بيشتر از سايرين نيازمند توجه به آيات اين كتاب آسماني و حضور در عرصه ها و زمينه هاي ديني هستند.
 
وي با اشاره به برگزاري مسابقات استاني سيستان و بلوچستان در 5 قطب، بيان كرد: اين مسابقات در 5 قطب شهرستان هاي خاش، ايرانشهر، چابهار، سيستان و زاهدان برگزار مي شود و اين شهرستان ها به عنوان میزبان‌های جشنواره‌های قطبی این دوره انتخاب شده‌اند.
 
معاون فرهنگي و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: اين مسابقات با هدف اشاعه فرهنگ قرآني در سطح مدارس و آموزش و پرورش و همگاني كردن يادگيري و فراگيري قرآن هم براي دانش آموزان و هم براي فرهنگيان است.
 
وي با بيان اينكه اين مسابقات با همكاري اداره كل اوقاف و امور خيريه سيستان و بلوچستان برگزار مي شود، ادامه داد: در مرحله شهرستاني در كل استان 210 هزار دانش آموز، در مرحله منطقه اي 150 هزار دانش آموز و در مرحله استاني حدود 5 هزار دانش آموز متوسطه اول، دوم و جمعي از همكاران فرهنگي با يكديگر به رقابت مي پردازند.
 

 
سرگلزايي بيان كرد: در قطب شماره يك شهرستان خاش بيش از 400 دانش آموز و 20 همكار فرهنگي در رشته هاي مختلف اين مسابقات با هم در منطقه دره گل تفتان و در محيطي فرح بخش رقابت مي كنند.
 
وي اذعان كرد: قرآن بيانگر راه صحيح و درست زندگي است و پروردگار متعال در اين كتاب آسماني راه صحيح زندگي را به انسان ها نشان داده و بايد با حفظ قرآن و عترت و حركت در مسيره سيره و زندگاني ائمه عصمت و طهارت(ع) به تقواي الهي نزديك تر شويم.
 
* مسابقات مرحله استاني قرآن، نماز و عترت در 9 رشته برگزار شد
رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان در ادامه به خبرنگار ما با اشاره به برگزاري مسابقات قطب شماره يك در شهرستان خاش، اظهار كرد: اين مسابقات با حضور دانش آموزان و همكاران فرهنگي از شهرستان های خاش و بخش نوک آباد، سراوان و بخشهای جالق و بم پشت، مهرستان و سیب سوران در سرسرای اجتماعات اردوگاه دره گل تفتان شهرستان خاش برگزار شده است.
 
مهدي قنبري بيان كرد: مسابقات مرحله استاني قرآن، نماز و عترت در دو بخش آوايي و پژوهش و به دو صورت كتبي و عملي در 9 رشته؛ قرائت، حفظ، مفاهيم، اذان، مداحي، احكام، صحیفه سجادیه، انشای نماز و نهج‌البلاغه برگزار خواهد شد.
 
وي با بيان اينكه اين مسابقات در هر قطب به مدت 2 شبانه روز برگزار مي شود، افزود: در روز نخست ويژه دانش آموزان و همكاران فرهنگي برادر و در روز دوم ويژه خواهران است.
 
قنبري ادامه داد: جهت برگزاري اين مسابقات توافق نامه اي بين اداره كل اوقاف و امور خيريه استان و اداره كل آموزش و پرورش استان تنظيم و امضاء شده است.
 

 
رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان اظهار كرد: بعد از اتمام مرحله مسابقات استاني و اعلام نتايج، براي برگزيدگان اين مرحله دوره هاي تخصصي برگزار خواهد شد و 5 نفر از دانش آموزان برتر مقاطع متوسطه اول و دوم و همكاران فرهنگي را به خراسان رضوي و اردبيل جهت شركت در مسابقات كشوري اعزام مي كنيم.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ پس از جمع بندی و برگزاری مسابقات از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خاش، معاونان و همکاران شاخه معاونت پرورشی که تمهیدات لازم را برای اجرای مطلوب مسابقات معمول داشته اند تقدیر و تجلیل بعمل آمد.
 

 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 437807
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *