۰

نمایش آخرین دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان/ «هر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی» قطب یکی از علوم می‌شود

دانش‌آموزان پژوهش‌سراهای تهران و ۱۸ استان کشور با ارائه آخرین آثار خود، یکی از مهم‌ترین رویدادهای پژوهشی دانش‌آموزی را در دانشگاه امیرکبیر رقم زدند.
نمایش آخرین دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان/ «هر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی» قطب یکی از علوم می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما،دانش‌آموزان پژوهشگر از تهران و 18 استان کشور در نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در دانشگاه امیرکبیر حاضر شدند تا نتایج پژوهشی یکساله خود را عرضه کنند.
در مراسم ابتدایی این نمایشگاه، علی زرافشان معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مدیران کل آموزش و پرورش و مدیران پژوهش‌سراها حضور داشتند.
محمدعلی دشتی‌پور مدیر پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شهر تهران و دبیر اجرایی اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در خصوص ماهیت کار پژوهش‌سراها و روند این نمایشگاه توضیحاتی ارائه داد و گفت: برای پژوهش محور کردن فعالیت دانش‌آموزان که در مدرسه امکان پرداختن به حوزه‌های مورد علاقه خود را ندارند، پژوهش‌سراها بهترین فرصت است.
وی افزود: دانش‌آموزان نخبه‌ای وجو دارند که هرگز شناسایی نمی‌شوند و پیش از این چرخه کاملی از مرحله شناسایی، تعلیم، شکوفایی تا حمایت در حوزه پژوهش دانش‌آموزی نداشتیم.
دشتی‌پور ادامه داد: سه دوره از نمایشگاه را با حضور مدیران پژوهش‌سراهای تهران برگزار کردیم اما برای برگزاری دوره چهارم وزارتخانه بر ملی شدن کار تأکید داشت و این مسابقات در قریب به 20 رشته برنامه‌ریزی شد.
مدیر پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شهر تهران با بیان اینکه این جشنواره بزرگترین جشنواره پژوهشی دانش‌آموزان کشور است، اظهار داشت: حتی جشنواره دانش‌آموزی خوارزمی هم به این وسعت نیست ولی در این جشنواره فقط در تهران 50 هزار اثر ارائه شده است و 3 هزار نفر شرکت کرده‌اند و 18 استان هم خروجی بهترین پژوهش‌سراهای خود را ارائه کرده‌اند.
 وی به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تبدیل هریک از پژوهش‌سراها به قطب یکی از رشته‌های علمی اشاره کرد و ادامه داد: برای مثال در منطقه 18 سلول‌های بنیادی به عنوان قطب انتخاب شده است.
دشتی‌پور تصریح کرد: ما جریانی را شروع کردیم تا پژوهش، محور کنکور شود و برای پیشبرد این هدف مخالفان جدی که کنکور را بازار منافع خود کرده‌اند، وجود دارد.
مدیر پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شهر تهران به ایده شرکت‌های دانش‌بنیان دانش‌آموزی اشاره و اضافه کرد: سطح کار دانش‌آموزان ما بالاست و لازم است تا سازماندهی شوند؛ متأسفانه برخی از دانش‌‌آموزان ما در اروپا جذب می‌شوند.
وی به روند جذب بودجه برای پژوهش‌سراها اشاره کرد و افزود: با ستاد زیست فناوری ریاست جمهوری یک تفاهم نامه امضا کردیم و برای هریک از پژوهش‌سراها با توجه به موضوعی که قرار است در آن قطب شوند با نهادهای مختلف قرارداد و تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم.
دشتی‌پور ادامه داد: با ستاد سلول‌های بنیادی برای منطقه 18، با ستاد هوا و فضا برای منطقه 3، با مرکز نور و لیزر فوتونیک برای منطقه 14 تا کنون تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم.
دبیر اجرایی اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: با دانشگاه‌ها تعامل خوبی داریم و در حوزه فنی و مهندسی هم با دانشگاه امیرکبیر قرارداد بسته‌ایم و با دانشگاه‌های دیگر هم تفاهم‌نامه امضا کرده‌‌ایم.
به گزارش فارس، دانش‌آموزان پژوهش‌سراهای تهران و 18 استان کشور در این جشنواره آثار پژوهشی خود را ارائه کردند و زرافشان معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش، کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مدیران کل آموزش و پرورش و مدیران پژوهش‌سراها و دانشجویان و دانش‌آموزان از این نمایشگاه بازدید و با دانش‌آموزان به گفت‌وگو پرداختند.









انتهای پیام/دانا
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 437960
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *