۰

موانع ادغام دو اتحادیه قرآنی برطرف شد

مدیر اجرایی دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور فرهنگی مؤسسات قرآن و عترت از تصویب اساسنامه اتحادیه واحد استانی خبر داد و گفت: با تصویب این اساسنامه موانع تشکیل اتحادیه مدغم پس از سال‌ها برطرف می‌شود.
موانع ادغام دو اتحادیه قرآنی برطرف شد
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،حسین بهبودی مدیر اجرایی دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور فرهنگی مؤسسات قرآن و عترت  با اشاره به برگزاری جلسه اخیر هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، اظهار داشت: در این جلسه اساسنامه اتحادیه واحد استانی به تصویب رسید که در این اساسنامه به وظایف کمیته‌های اجرایی، نظارت اجرایی و نظارت مرکزی اشاره شده است.
وی با بیان اینکه در جلسه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات مقرر شد تقویم زمانبندی تشکیل اتحادیه واحد استانی تدوین شود، افزود: سیاست و برنامه‌های ملی اتحادیه‌های استانی و مؤسسات قرآنی باید با اتحادیه کشوری و هیأت رسیدگی هماهنگ باشد بر همین اساس در اساسنامه اتحادیه واحد استانی بخش‌هایی ستاره‌دار و غیرقابل تغییر است تا مشکلی در روند اجرا نداشته باشد.
بهبودی با اشاره به زمان تشکیل اتحادیه مدغم، خاطر نشان کرد: پس از راه‌اندازی اتحادیه واحد استانی در تمامی استان‌های کشور اتحادیه مدغم نیز تشکیل خواهد شد؛ ما سعی داریم تا اوایل تابستان در همه استان‌ها اتحادیه واحد را تشکیل دهیم تا روند ادغام و برنامه‌ریزی‌های بعدی تسریع یابد.
مدیرکل امور استانها و مؤسسات قرآنی سازمان دارالقرآن با بیان اینکه اتحادیه کشوری به عنوان نماینده اتحادیه استانی عمل می‌کند، گفت: اتحادیه مدغم کشوری زبان گویای مطالبات اتحادیه‌های استانی است و چون هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی شأن حاکمیتی دارد بهتر می‌تواند پاسخگوی نیاز مؤسسات باشد.
وی با اشاره به امیت تصویب اساسنامه اتحادیه واحد استانی، تصریح کرد: حدود 5 سال است که بحث تشکیل اتحادیه مدغم مطرح شده است اما نتایجی نداشته که خوشبختانه با برگزاری جلسه اخیر هیأت و تصویب اساسنامه اتحادیه واحد استانی موانع تشکل این اتحادیه برچیده شد و امیدواریم تابستان امسال شاهد تشکیل اتحادیه مدغم باشیم.
انتهای پیام/
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 437966
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *