۰

پروژه‌های راهسازی سیستان نیازمند 450 میلیارد تومان اعتبار

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: حجم پروژه‌های راه‌های مواصلاتی حوزه سیستان بسیار انبوه و بزرگ است و با برآوردهایی که از پروژه‌های نیمه تمام صورت گرفته حدود 400 تا 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
پروژه‌های راهسازی سیستان نیازمند 450 میلیارد تومان اعتبار
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،امیر امینی در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه کاره حوزه سیستان در هیرمند اظهار کرد: در بازدیدهایی که از محورهای مواصلاتی زاهدان به سمت سه راهی دشتک و پل شیله به سمت زابل صورت گرفت، قرار شد 20 کیلومتر آن را از سه راهی دشتک تا پل شیله در 6 ماهه نخست سال پیمانکار تحویل دهد، همچنین 20 کیلومتر از سه راهی دشتک تا حرمک و کوله سنگی در 6 ماهه اول امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی کشور افزود: راه و شهرسازی در حوزه سیستان پروژه‌های خوبی در دست اجرا دارد که این پروژه‌ها مدتی است متوقف شده که به همت دولت برخی از این راه‌های مواصلاتی که یکی از آنها بزرگراه زابل به شهر دوستمحمد می باشد از چند روز گذشته شروع به کار کرده است.
این مسؤول ادامه داد: بزرگراه زابل به دوستمحمد از سال 91 متوقف بوده، ولی با توجه به همکاری پیمانکارها و تامین منابع این پروژه از سوی دولت، پیش‌بینی می‌شود امسال 18کیلومتر از این پروژه به سرانجام برسد.
وی گفت: اگر آزاد سازی اراضی سامان گیرد 12 کیلومتر باقی مانده این پروژه هم در سال جاری به اتمام خواهد رسید.
امینی تصریح کرد: با بازدیدهایی که از کمربندی لوتک صورت گرفت و گفتگوهایی که با پیمانکار آن  داشتیم پیمانکار قول داد تا شش ماهه اول سال این کمربندی را به اتمام برساند تا مورد بهره برداری قرار گیرد.
امینی گفت: در بازدید هایی که از محورهای مواصلاتی زهک و زهک به سمت میلک انجام شد، حدود 4 میلیارد تومان برای یک دهنه پل تامین اعتبار نیاز دارد، که از سوی دولت این تامین اعتبار صورت می گیرد و به اتمام خواهد رسید.
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی افزود: حجم پروژه‌های مواصلاتی حوزه سیستان بسیار انبوه و بزرگ است و با توجه به اهمیت خاصی که این منطقه برای دولت  جمهوری اسلامی ایران دارد، با برآوردهایی که از پروژه‌های نیمه تمام صورت گرفته حدود 400 تا 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/فارس
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 437973
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *