۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش:

سبك زندگي سالم بر سلامت روان افراد جامعه تاثير بسزايي دارد/ در هفته سلامت در شهرستان خاش چه گذشت؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان و موسسه آموزش عالی سلامت شهرستان خاش گفت: سبك زندگي سالم بر سلامت روان افراد جامعه تاثير بسزايي دارد و اين سبک زندگی شرط پیشگیری و درمان بیماری‌های غیرواگیر است.
سبك زندگي سالم بر سلامت روان افراد جامعه تاثير بسزايي دارد/ در هفته سلامت در شهرستان خاش چه گذشت؟
به گزارش تفتان ما، محمد رخشانی در نخستین نشست کمیته اجرایی ستاد برگزاری هفته سلامت با اشاره به شعار روز جهانی بهداشت، گفت: شعار هفته سلامت امسال "زندگی سالم با نشاط و امید" انتخاب شده، بنابراین فعالیت های این هفته ما در این راستا اجرا خواهند شد.
 
وي با اشاره به شعار سال" اقتصادمقاومتي؛ اقدام و عمل"، گفت: مهمترین اقدام سیستم بهداشت و درمان شهرستان خاش اصلاح شیوه زندگی، رژیم غذایی سالم، امجام فعالیت بدنی، عدم استعمال دخانیات و غيره در بین مردم و با آموزش و ارتقای سطح سواد سلامت آنان به همت پرسنل بهداشت و درمان است.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان  خاش بيان كرد: مهمترین بحث و فعالیت و تمرکز مركز بهداشت اين شهرستان در این هفته بايد روی اطلاع رسانی دقیق و شناساندن رویکردهای زندگی سالم باشد چرا که مردم مخاطب نهایی ما هستند.
 
وي افزود: ما باید با اقداماتمان در این هفته به تغییرو اصلاح سبک زندگی مردم کمک کنیم و باید آموزش ها به طور جدی و علمی در خصوص  برگزار شود تا جامعه‎ای سالم و سرشار از نشاط و شادابی داشته باشیم.
 
کرد معاون مرکز بهداشت و درمان شهرستان خاش با تاكيد بر ضروری دانستن همکاری بین بخشی و نیزواحدهای ستادی در تحقق اهداف هفته سلامت، اظهار كرد: این هفته بهترین فرصت است برای شناساندن هرچه بیشتر برنامه های تحول نظام سلامت به آحاد جامعه و باید از طریق رسانه های محلی و تریبون نماز جمعه و برپایی چادرهای سلامت علاوه بر بیان مفهوم زندگی سالم با نشاط و امید، برنامه ها و موفقیت های طرح تحول نظام سلامت را نیز بیان کنیم.
 

 
گفتنی است هفته سلامت همه ساله به منظور جلب مشارکت همکاری های بین بخشی و دستگاه های مرتبط با سلامت مردم، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت و تأکید بر اصلاح روش های زندگی برای تأمین سلامتی مردم برگزار می شود.
 
این کمیته با حضور مدیر شبکه بهداشت ودرمان و موسسه آموزش عالی سلامت، رییس مرکز بهداشت، معاون مرکز بهداشت و سایراعضای کمیته با هدف برنامه ریزی در جهت اجرای هرچه بهتر برنامه های هفته سلامت همگام با سراسر کشور برگزار شد.
 
* برگزاری همایش پیاده روی و ورزش صبحگاهی ویژه کارکنان حوزه بهداشت ودرمان
در هفته سلامت با شعار"بیا درمورد افسردگی حرف بزنیم"همایش بزرگ پیاده روی و ورزش صبحگاهی کارکنان حوزه بهداشت ودرمان شهرستان خاش صبح روز جمعه در محل جاده سلامت برگزار شد.
 
محمد رخشاني مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش در حاشيه اين همايش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما، با بیان فوائد و اثرات مثبت ورزش در سلامت جسم و روان انسان،  اظهار كرد: ورزش مهمترین عامل در از بین بردن افسردگی و نیز یکی ار موثرترین عوامل پیشگیری از به وجود آمدن بیماری ها است و همچنين از طریق کاهش اضطراب، افسردگی، تنظیم و تعدیل میزان استرس و حتی تغییرات شخصیتی موجب پیدایش دیدگاه مثبت تر نسبت به زندگی می شود.
 
وي هدف از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی و ورزش صبحگاهی را افزایش نشاط عمومی، تبیین ضرورت توجه بیشتر به ورزش همگانی و نقش ورزش صبحگاهی در سلامتی، تشویق مردم و کارمندان به تحرک بیان کرد.
 

 
رخشاني تصریح كرد: تحرک بدنی ارتباط مستقیم و موثر بر سلامت شهروندان دارد و به همین جهت باید در راستای ترویج فرهنگ ورزش و فعالیت بدنی به مردم تمامی مسئولین و مدیران شهرستان تعامل و همکاری داشته باشند تا نتیجه مطلوب آن را در شهرستان شاهد باشیم.
 
گفتنی است؛ در این مراسم ضمن پذیرایی از شرکت کنندگان با صبحانه سالم و سرو حلیم و نیز برپایی جشن بادبادکها در محل جاده سلامت جوایزی به قید قرعه شامل هدایای نفیس و ارزشمند به شرکت گنندگان اهدا شد.
 
* برگزاری مراسم نمادین «زنگ سلامت» در دبستان آزرم خاش
همزمان با هفته سلامت زنگ سلامت با شعار" بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم" به همت شبکه بهداشت و درمان و با همکاری آموزش و پرورش در مدرسه آزرم  و  با مشارکت دانش آموزان مدرسه فاطمه الزهرا به صدا درآمد.
 
مراسم نمادین زنگ سلامت با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی و جمعی از مدیران و اعضای شورای اداری شهرستان برگزار شد.
 
محمد رخشانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش با خیرمقدم و بیان اهداف هفته سلامت به ارائه مطالبی در خصوص فعالیتهای حوزه سلامت شهرستان، اظهار كرد: در گذشته بسیاری از بیماری‌هایی که انسان‌ها را به کام مرگ می کشاند بیماری‌های واگیردار نظیر آبله و وبا بود ولی امروزه این سیستم تغییر کرده و اکثر مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌ها، به واسطه سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از اظطراب، استرس و افسردگی است.
 
وی ادامه داد: شما دانش آموزان پیام رسان  و سفیران سلامتی در خانواده‌ها هستید و میتوانید نقش بسیار موثری از طریق فرا گرفتن مطالب بهداشتی و انعکاس آنها به خانواده ها ایفا نمایید و این مسئولیت بر دوش ما خادمان بهداشت و درمان و آموزش و پرورش است تا با آموزش صحیح در جهت اصلاح سبک زندگی گام برداریم.
 

 
در این مراسم پس از نواختن زنگ سلامت توسط مسئولین، برنامه های متنوعی از جمله اجرای رژه روز شمار هفته سلامت توسط دانش آموزان، دکلمه و نمایشنامه و سرود، مسابقه و غيره اجرا شد.
 
شايان ذكر است در پايان اين مراسم به تعدادی از دانش آموزان و سفیران فعال در اجرای این برنامه ها هدایایی اهداء شد.
 
* برگزاری جشنواره چند منظوره سلامت در بخش نوک آباد شهرستان خاش
نخستين جشنواره سلامت با رویکرد پیشگیری از افسردگی و خودکشی در پارک گلسنگ نوک آباد برگزار شد.
 
این جشنواره در هفته سلامت با هدف انتقال پیام سازمان جهانی بهداشت با شعار «بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم» در پارک گلسنگ شهر نوک آباد جهت گروه های سنی کودک، نوجوان، جوان، میانسال، سالمند در قالب مسابقه پرواز بادبادک ها، چادرهای تخصصی اطلاع رسانی(چادر هنرهای تجسمی، ترسیم تصاویر، ایجاد حجم، بازی درمانی، آلاچیق های بهداشتی درمانی ویزیت رایگان تیم پزشکی، تیم روانشناسی، تیم تغذیه سالم،تیم سلامت رفتاری به صورت جداگانه در فضایی مفرح و شاد با حضور رييس مرکز بهداشت شهرستان خاش و تیم بهداشتی، بخشدار و هیئت همراه، شهردار و اعضای شورای  شهر و جمعی از مسئولین ادارات نوک آباد برگزار شد.
 
در ابتدای جشنواره خوش آمدگویی توسط گارد استقبال مدعوین ، قرائت قران کریم ، ادای احترام به شهدای گمنام در محل المان شهدا، برپایی پرچم جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.
 

 
منصور خاشی رييس مرکز بهداشت شهرستان خاش به تشریح اهداف پویش ملی پیشگیری از افسردگی پرداخت و از نقش مشارکت همه جانبه مسئولین و نهاد و ارگان ها در راستای حفظ و تقویت سرمایه انسانی و کاهش بار بیماری و آسیب های اجتماعی به عنوان گامی محکم و موثر در ارایه خدمات بهتر حوزه بهداشت اشاره كرد.
 
خاشی بيان كرد: این جشنواره با همکاری صمیمانه ،بخشداری، شهرداری، آموزش و  پرورش، شورای شهر، نیروی انتظامی نوک آباد برپا شد.
 
مهمانان به بازدید فعالیت های فضای پارک که با توجه به رده های سنی در فضای پارک در نظر گرفته شده بود پرداختند.
 
در پايان مسابقه طناب کشی گروه سنی نوجوان و اهدای جوایز نفیس و پرواز بادبادک ها در محل آب نما اجرا شد.
 
انتهاي پيام/
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 438050
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *