۰
گزارش تفتان ما از شورای شهر زمينه ساز پيشرفت و توسعه هر شهر؛

نقش مهم شوراها در جهت جلب اعتماد مردم/ شوراها با تفکر صحیح سبب رونق شهرها می شوند

شوراها موظفند در قبال حسن نیت و اعتماد مردم عزیز زمینه ای مناسب جهت همراهی مردم ایجاد کنند و از ایده ها و افکار عمومی به بهترین شکل در راستای تحقق اهداف مردم در جنبه های گوناگون بهره جویند.
نقش مهم شوراها در جهت جلب اعتماد مردم/ شوراها با تفکر صحیح سبب رونق شهرها می شوند
به گزارش تفتان ما، چه زیبا فرمود خداوند بزرگ "و امرهم شوری بینهم و شاورهم فی الامر"، مشورت کردن از مسائل پر اهمیت در دین اسلام محسوب می شود، به نحوی که در ملل اسلامی رهبرانشان با مشورت درباره امور مهم کشور داری، تصمیم گیری می کنند.
 
انقلاب اسلامی بر اساس کلام خداوند بلند مرتبه و آموزه های پیامبران و ائمه اطهار(ع) با استبداد فرمانروایان مخالف است و عموم مردم را به مشارکت در جهت تعیین سرنوشتشان فرا می‌خواند.
 
ما انسانها موجوداتی آینده نگر و دور اندیشی هستیم همیشه در مشکلات و تصمیم گیری های مهم زندگی با افراد شایسته مشورت می کنیم حال شورا نمونه ی گسترده مشورت در جامعه است در واقع انتخابات شورا تعیین کننده سرنوشت فردی و اجتماعی ما است.
 
في الواقع اعضای شورا با رای مردم انتخاب می شوند و شورا وظیفه دارد در قبال این حسن نیت و اعتماد مردم عزیز زمینه ای مناسب جهت همراهی و همگامی مردم ایجاد کند و از ایده ها و افکار عمومی به بهترین شکل در راستای تحقق اهداف مردم در جنبه های گوناگون بهره جوید و نقاط ضعف و قوت جامعه را شناسایی کند و با ارائه راهکار مناسب و پیگیری طرح ها و پروژه ها و تشویق مردم جهت همکاری و اجرای سیاست های دولت در راستای رفاه و آسایش مردم بکوشد،  اختلافات را حل کند به فکر مشکلات مستمندان و خانواده های بی سرپرست باشد، با همکاری نیروی انتظامی امنیت و نظم عمومی را برقرار کند و سعی کند با تلاش در زمینه های سیاسی، آموزشی، بهداشتی،فرهنگی، اقتصادی و غيره جامعه ای ایده‌آل برای همه فراهم سازد.
 

 
علي اي حال با توجه به اهمیت والای شورا در شهر و روستا مردم نیز برای تحقق اهداف خود باید به دور از هرگونه تعصب با شناخت درست و کامل افراد شایسته و دلسوز را انتخاب كنند و معیار انتخاب نباید مدرک، شعار، حضور در محافل عمومی و خصوصی، مهمانی دادن، وعده و یارگیریهای رفاقتی قومی و طایفه ای باشد.
 
با توجه به شناختی که از مردم عزیز و فهیم شهرستان خاش داريم، ایمان دارم با انتخاب افراد اصلح سرنوشتی زیبا را برای خود رقم می زنند.
 
----------------------
 
گزارش از مهبانو خسروی
----------------------
 
 
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 438051
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *