۰
گزارش تفتان ما از ذبح فرد اصلح در پای قوم گرایی؛

ایمان و امانت داري دو شاخصه مهم كانديدا است/ مناظره تلویزیونی بهترین راه شناخت کاندیداهاست

ایمان و تقوا، عدالت، امانت داری، تخصص ، صبر و استقامت از مهمترین معیارهای یک فرد اصلح و كانديداي انتخابات است و کسانی که در نظام جمهوری اسلامی ايران مسئولیت می پذیرند باید با تمام وجود صداقت، تواضع ، اقدام و عمل به وعده ها و گفته ها را در دستور کار قرار دهند.
ایمان و امانت داري دو شاخصه مهم كانديدا است/ مناظره تلویزیونی بهترین راه شناخت کاندیداهاست
به گزارش تفتان ما، انسان موجودی اجتماعی است که نیازها و خواست های او جز با همکاری و همیاری و تبادل نظر فکری برآورده نمی شود و انسان با کمک و همفکری توانسته است به اختراعات و اکتشافات بزرگ و بهره برداری از آن دست یابد و پیشرفت علم و تکنولوژی، لزوم هرچه بیشتراین کار جمعی و تبادل اطلاعات و آرا و نظرات رادرمیان انسان ها، ملت ها و دولت ها بیشترو بیشتر می كند،
 
علي اي حال با نزدیک شدن به انتخابات شورا های شهر روستا و ریاست جمهوری اردیبهشت 96 و در غوغای مناظرات و تبلیغات گروههای گوناگون، این سؤال برای ما پیش می آید که به چه کسانی رأی دهیم تا تکلیف شرعی و ملی خود را بدرستی انجام دهیم؟ به عبارت دیگر معیار ما برای انتخاب کاندیدای اصلح چیست؟
 
في الواقع شرکت در انتخابات حق قانونی شهروندان در نظام مردم سالاری دینی است؛ اما همانطور که گفته شد اگر در انتخاب مصادیق اشتباه شود این حق قانونی بدرستی ادا نخواهد شد و مردم بعد از انتخابات باید یک دوره ۴ ساله را تحمل کنند،یکی از بهترین ملاک ها برای تشخیص مصادیق صالح و اصلح، معیارهایی است که در قرآن کریم و احادیث پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت ایشان آمده است.
 

 
* ذبح فرد اصلح در پای قوم گرایی
مدرس حوزه علمیه اشاعه التوحید و امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش در گفت و گوي تفصيلي با خبرنگار تفتان ما با اشاره به معیارهاي انتخاب فرد اصلح،  اظهار كرد: در نظام جمهوري اسلامی یک فرد مسئول باید دارای ایمان باشد و این امردر زندگی روزمره و سبک زندگیش  نمود داشته باشد.
 
مولوي يونس هاشمزهي بيان كرد: براساس آموزه‌های قرآنی، اگر بخواهیم تقوای شخص را بفهمیم باید به نکاتی از جمله پرهیز از هرگونه بد و زشت عقلانی و شرعی نگاه کنیم بهترین نشانه تقوا در شخص، عدالت نسبت به خود و دیگران است که با ایمان به خدا درباره خود و قرار دادن هر چیزی در جای مناسب نسبت به دیگران تحقق پيدا مي كند.
 
وي تصريح كرد: خداوند عدالت را اصدق مصادیق تقوا و نزدیک‌ترین عمل در تحقق مفهومی و مصداقی آن می‌داند و نيز احترام به مقدسات اسلامی، حمایت و دفاع از اسلام، ادب و تواضع، اقامه نماز،  احسان وانفاق به دیگران،  استوارگویی و سخن گفتن به صلاح و مطابق واقع، اطاعت از پیامبران و رهبران،  امانت‌داری امر به معروف و نهی از منکر از جمله نشانه‌های ایمان و تقواست.
 

 
مولوي هاشمزهي بیان كرد: رفتار شناسی یکی از روش های کشف حقیقت است که در قرآن به آن اشاره شده است، هر فرد در رفتارش نشان می دهد چگونه شخصیتی دارد و این شخصیتش ازچه بینشی نشات گرفته است پس باکمی دقت در انتخابمان می توانیم فردی اصلح را برای خدمتگذاری انتخاب کنیم. 
 
* فرد منتخب باید عدالت گرا باشد
مدرس حوزه علیمه اشاعه التوحید شهرستان خاش از مهم‌ترین مولفه‌های انتخاب خوب را عدالت دانست و افزود: شخصی که برای مسئولیت‌های مهم کشوری  انتخاب می‌شود باید دارای عدالت باشد و هرچه مسئولیت بالاتر و مهم‌تر باشد، ایمان و عدالت وتقوا نیز بايد قوی‌تر باشد و  از آیات قرآنی به دست می‌آید که عدالت معیار هستی و فلسفه بعثت است.
 
وي بيان كرد: وقتی شخص مسئولیتی را به عهده می گیرد این پست به عنوان امانت در اختیار فرد قرار می گیرد پس باید کسی را انتخاب کنیم که امانت دار خوبی باشد چرا که خداوند در سوره نمل بیان می کند که در انتخاب حمل کننده بار و محموله و چیزی باید کسی را انتخاب کرد که امین باشد چه رسد که اگر بخواهیم مسئولیت کشوری را با قدرت و ثروت به کسی واگذاریم.
 
* ایمان و تقوا،  عدالت،  امانت داری، تخصص ، صبر و استقامت از مهمترین معیارهای یک فرد اصلح
مولوي هاشمزهي قدرت و توانایی، تخصص، صبر، استقامت، شفقت و بلوغ رشدی و علمی را از دیگر معیارهای کاندیدای اصلح بیان کرد و افزود: مسئول باید برادرانه و مشفقانه دل نگران و دلسوز مردم باشد. نشانه آن این است که در برابر سخنان آنان و یا رفتارهای تندشان تندی نکند و با عفو و گذشت و حتی بالاتر از آن با احسان و نیکی در برابر بدی آنان، نشان دهد که خیرخواه مردم است.
 

 
وي اذعان كرد: شخص پرخاشگر جایی در میان مردم ندارد چرا که پرخاشگری ریشه در اموری چون تکبر، استبداد، خودبرتربینی دارد. کسی که مسئولیت مهمی را بر عهده می گیرد باید ماننده فرمانده جنگی عمل کند و در سریع ترین زمان بهترین تصمیم را بگیرد و بتواند مدیر بحران خوبی برای کشور باشد.
 
امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش اظهار كرد: در انتخاب فرد اصلح قوم گرایی و طایفه گری را باید کنار گذاشت و بابصیرت انتخابی آگاهانه داشته باشیم. چرا که در صورت ورود افراد ناشایست به مناصب دولتی ضربه هایی که به شهر و کشورمان می خورد شاید قابل جبران نباشد.
 
انتهاي پيام/
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 438053
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *