۰
فرماندار شهرستان خاش خبر داد

برخورد ۱۴۷ تيم بازرسي انتخابات با اقدامات غیرقانونی در شهرستان خاش/ بازرسان انتخابات، صیانت از آرای مردم را سرلوحه کار قرار دهند

فرماندار و رييس هيات اجرايي انتخابات شهرستان خاش گفت: 147 تيم بازرسي در اين شهرستان بر روند برگزاری و سلامت انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر و روستا نظارت خواهند داشت و براي هر شعبه اخذ راي يك بازرس تعيين شده است.
برخورد ۱۴۷ تيم بازرسي انتخابات با اقدامات غیرقانونی در شهرستان خاش/ بازرسان انتخابات، صیانت از آرای مردم را سرلوحه کار قرار دهند
به گزارش تفتان ما، محمداكبر چاكرزهي در کارگاه آموزشی بازرسان و سربازرسان هیأت بازرسی انتخابات شهرستان خاش كه در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد، انتخابات را يك فرصت بسيار مهم دانست و اظهار كرد: انتخابات يك فرصت بسيار خوب براي نامزدها، مردم و هواداراناست و ما وظيفه داريم كه حافظ راي كه حق الناس است، باشيم و اجازه جابجایی حتی یک رای را هم نه دادیم و نه خواهیم داد .
 
وي با بيان اينكه رعايت قانون بر همگان واجب است، تصريح كرد: كانديدا بايد در چارچوب قانون و اخلاق حركت كنند و اگر چنانچه اعتراضی هم هست حتما به مسئولین و فرمانداری اعلام شود.
 
چاكرزهي با بيان اينكه همگان وظيفه داريم از آراي مردم به بهترين نحو ممكن صيانت و حفاظت كنيم، گفت: بازرسان و سربازرسان در خصوص صيانت از آرا نقش بسيار مهم و تاثيرگذاري دارند و وظیفه هیات بازرسی طبق قانون، کنترل جریان انتخابات در راستای برگزاری انتخابات سالم و بدون حاشیه است.
 
وي خاطرنشان كرد: بر اساس تبصره 9 ماده قانونی انتخابات ریاست جمهوری طبق ماده 66 قانون شوراهای اسلامی کشور، هیات اجرایی مرکزی انتخابات، مامورانی برای بازرسی وکنترل جریان انتخابات اعزام شود.
 
چاكرزهي بيان كرد: در حوزه انتخابیه شهرستان خاش 31 شعبه ثابت و سیار، در بخش مرکزی 42 شعبه ثابت و سیار  39 شعبه ثابت و سیار در بخش نوک آباد وجود دارد.
 

 
وي افزود:  در مجموع هیات بازرسی شهرستان خاش مشتمل بر 6 نفر عضو، 8 نفر سربازرس و 133 نفر بازرس است كه در امر انتخابات انجام وظيفه مي كنند.
 
چاكرزهي با بيان اينكه رعايت "مر" قانون در جريان انتخابات بسيار ضروري است، ادامه داد: همه عوامل انتخابات از جمله بازرسين و سربازرسين بايد شناخت كافي از قانون را با حضور در كارگاه هاي آموزشي كسب كنند تا بتوانند وظيفه و رسالت خطير خود را به بهترين نحو ممكن انجام دهند.
 
وي بيان كرد: مشاركت و حضور گسترده و حداكثري مردم پاي صندوق هاي راي كه از تاكيدات و فرمايشات گوهربار رهبر معظم انقلاب نيز است بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
 
 فرماندار و رييس هيات اجرايي انتخابات شهرستان خاش با بيان اينكه رعايت اصل بي طرفي وظيفه شرعي، وجداني، قانوني و انساني همه عوامل برگزاري انتخابات است، خاطرنشان كرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند درکمال آرامش و امنیت در سطح دو شهر و روستاهاي این شهرستان فراهم است.
 

 
چاكرزهي با تاكيد بر برگزاري هرچه سالم تر و بهتر انتخابات، افزود: گزارش تخلف‎ها، شناسایی سربازرسان و بازرسان، پایش کنترل تخلفات و احصا آن، کنترل و بازرسی، اصول اطمینان در اجرای وظایف قانونی از سوی عوامل اجرایی و غيره از جمله وظایف ستاد انتخاباتی شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان خاش است.
 
وي با بيان اينكه عدم عضويت در ستاد انتخاباتي، خويشاوند نبودن با داوطلبان انتخابات و غيره از جمله مهمترين شرايط بازرسان و سربازرسان است، اذعان كرد: شرکت در دوره آموزشی و نظارت بر حسن وظایف و تکالیف ابلاغی در شورای اخذ رای و انتقال تخلف‎های احتمالی از جمله وظایفی است که برای بازرسان و سربازرسان در نظر گرفته شده است.
 
چاكرزهي اظهار كرد: دبیرخانه هیئت بازرسی در فرمانداری شهرستان خاش مستقر است و آماده پذیرش هر گونه انتقاد و شکایات است.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، در این کار گاه آموزشی نکات لازم با عنوان آنچه که یک بازرس باید بداند و تشریح شرح وظایف قانونی بازرسان و سربازرسان توسط جمشيدزهي مدرس هيات بازرسي، برای بازرسین و سربازرسین آموزش داده شد.
 
گفتني است؛ انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی در 29 اردیبهشت ماه همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
 

.

.

.

.

.

.

انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 438661
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *