۰
معاون خانواده و امور فرهنگي مرکز خدمات حوزه علمیه استان

وجود يك هزار و ۳۴۷ همسر و فرزند ممتاز تحصيلي طلاب در سيستان و بلوچستان/ طلاب حوزه علمیه نقش مهمي در نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه دارند

معاون خانواده و امور فرهنگي مرکز خدمات حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان گفت: برنامه های حمایتی، تشویق همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون را از برنامه های این مرکز است و يك هزار و 347 همسر و فرزند ممتاز تحصيلي قشر طلاب در اين استان تجليل خواهند شد.
وجود يك هزار و ۳۴۷ همسر و فرزند ممتاز تحصيلي طلاب در سيستان و بلوچستان/ طلاب حوزه علمیه نقش مهمي در نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه دارند
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام حميد مهدی نژاد در همایش تجلیل از فرزندان ممتازين تحصيلي همسر و فرزندان طلاب و روحانيون حوزه هاي علمیه شهرستان خاش که در سرسراي دانشگاه آزاد واحد اين شهرستان برگزار شد، اظهار كرد: يكي از مهمترين دغدغه هاي اصلي مركز خدمات ارائه هرچه بهتر خدمات به صورت هدفمند به خانواده هاي ممتازين حوزه هاي علميه است.
 
وي با بيان اينكه نقش روحانيت معزز تنها در تعليم و آموزش خلاصه نمي شود، تصريح كرد: در حال حاضر در عصر شبيخون فرهنگي هستيم و اگر امروز نسبت به خانواده هاي خودمان مديريت درست و صحيحي نداشته باشيم بدون شك فرزندان ما نيز صيد اين جنگ نرم خواهند شد و بايد از گزند اين دشمنان آن ها را دور كنيم.
 
حجت الاسلام مهدی نژاد مرکز خدمات حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان بیشتر در راستای خدمات معیشتی در سيستان و بلوچستان فعالیت داشته است، ادامه داد: از حدود 3سال گذشته اهداف این مرکز وسیع و خصوصاً مسائل فرهنگي را افزايش داده ايم.
 
وي با بيان اينكه خانواده ها بايد زمينه فراگيري علم و دانش را براي فرزندان خود محيا كنند، افزود: هدف از برگزاري اينگونه همايش ها ترغيب و تشويق فرزندان طلاب و روحانيون به تلاش هرچه بيشتر در جهت كسب علم و دانش است كه به ياري پروردگار متعال هرسال برگزار مي شود.
 
حجت الاسلام مهدی نژاد با بيان اينكه ممتازين حوزه های علمیه آینده سازان انقلاب اسلامی هستند، تصريح كرد: مرکز خدمات حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان در مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور بالغ بر 30 شعبه دارد و فعالیت خود را بیش از 20 سال قبل مستقیماً زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامي آغاز کرده است و هدفش حمایت از طلاب ایرانی و غیر ایرانی شیعه و سنی است.
 

 
وي خاطرنشان كرد: حضور والدين در كنار فرزندانشان سبب دلگرمي و ايجاد شور نشاط در تمامي عرصه هاي مختلف علمي خواهد شد و تنها موردي كه شيطان را عصباني مي كند اين است كه پسران و دختران ما با تقوا تر، عالم تر و فرهیخته‌تر شوند.
 
به گفته وي، در همه نهاد و ارگانها براي كارمندان و پرسنل و فرزندان آنها برنامه هايي تدارك ديده شده است اما اين بحث در حوزه هاي علميه مغفول مانده بود و لازم بود تا ابزار تشويقي  براي فرزندان طلاب و روحانيون فراهم شود.
 
حجت الاسلام مهدی نژاد با بيان اينكه مركز خدمات حوزه هاي علميه اين استان در جهت تجلیل از طلاب کمک تاریخ فرزندانشان در بازه زمانی یک ماه چهار همایش برگزار كرده است، ادامه داد: این همایش ها به صورت منطقه ای در شهرستانهای سیستان، سراوان،  چابهار و خاش برگزار شده است.
 
وي با اشاره به فرمايش رهبر انقلاب اسلامي مبني بر اينكه جوانان باید توجهشان به تحصیل، تهذیب و ورزش باشد، ادامه داد: باید كشور عزيز ايران را به جايگاهي برسانيم كه از کشورهای غربی برای کسب علم دانش به ایران کوچ کنند.
 

 
 
معاون خانواده و امور فرهنگي مرکز خدمات حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان بيان كرد: در همايش هاي مركز خدمات در سال نخست تعداد 100 نفر، در سال دوم تعداد 500 نفر، سال سوم يك هزار و 61 نفر و در سال چهارم نيز يك هزار و 347 نفر تجليل شدند كه اين این رقمها رشد افزایش ممتازترین را نمایان می کند و مایه مسرت است.
 
وي ادامه داد: در سال گذشته به دلیل عدم زمان کافی مراسم در زاهدان برگزار شد اما در سال جدید با توجه به آمار بالای ممتازین این همایش به صورت منطقه ای برگزار می شود که یکی از پایگاه ها برای برگزاری همایش شهرستان خاش بود.
 
حجت الاسلام مهدی نژاد با بيان اينكه مرکز خدمات حوزه های علمیه سيستان و بلوچستان بيش از 60 نوع خدمات از جمله کلاس های ورزشی و آموزش های فنی و حرفه ای به طلاب ارائه مي كند، گفت: هديه هاي ممتارين تحصيلي در اين همايش ها در برابر هدیه الهی عالم شدن ناچیز است.
 
* فرزندان طلاب و روحانيون براي ملت ايران اسلامي افتخار آفرين هستند
رابط نهاد نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت شهرستان خاش نيز در ادامه اين آيين، با بيان اينكه فردي كه نخبه شود نفسش و خوابش عبادت است و پروردگار متعال بر او درود مي فرستد، اظهار كرد: طلاب و روحانيون در حوزه هاي علميه فعال هستند ولي متاسفانه تاكنون رسيدگي خاص و در خور شان به خانواده آنان، انجام  نشده  است.
 
مولوي يعقوب حسين بر بيان كرد: خوشبختانه طي سالهاي اخير با فرمان مقام معظم رهبري، مركز خدمات حوزه علميه تأسيس شد و در اين مدت تمركز مركز بيشتر بر روي مباحث خانواده هاي  طلاب است.
 
وي با بيان اينكه فرزندان طلاب و روحانيون براي ملت ايران اسلامي افتخار آفرين هستند، گفت: طلاب و روحانيون و فرزندانشان در تمامي ابعاد مختلف و به خصوص مسير رشد شكوفايي علمي و پيشرفت هاي تحصيلي بسيار درخشان و ممتاز هستند.
 
رابط نهاد نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت شهرستان خاش بيان كرد: بدون شك فرزنداني كه در سنگرهاي علم و دانش حضور دارند بزرگترين سرمايه هاي هرجامعه محسوب مي شوند و اشخاصي كه در اين سنگر ها حضور دارند زمينه رشد و پيشرفت يك جامعه را فراهم مي كنند كه لازم است قدردان آن ها باشيم.
 

 
وي با بيان اينكه هميشه علما و طلاب در نظام شكوهند ايران اسلامي در سطح دانشگاه ها در دنيا رتبه هاي بسيار بالايي را كسب كرده اند، گفت: اگر امروز ملت غيور ايران اسلامي در مقابل استكبار جهاني و ايادي آنان ايستاده اند و به برکت سطح علمی و رشد و پیشرفت تحصیلی فرزندان طلاب بوده است.
 
مولوي حسين بر اذعان كرد: طلاب و روحانيون فرزندانشان سبب عزت و اقتدار ايران اسلامي است و هميشه در راه پيشرفت علمي ممتاز و پيشتاز بودند و قشر طلبه ثمره پرانگیزه تلاش در زمینه های مختلف علمي و ورزشي هستند كه با درس گرفتن از قرآن و شيوه اهل بيت، اقتدار و صلابت براي ايران اسلامي به ارمغان آورده و با علم در مقابل تهديدات و توطئه هاي دشمنان نظام ایستاده اند.
 
وي اظهار كرد: ما باید در صحنه باشیم و با تمام تلاش بیشتر در زمینه هسته ای توفیق کسب کنیم  که این همایش در زمینه استعداد یابی نخبگان و صاحب نظران علمی اجرا شده و دنبال احیاء جامعه علمی است.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، در پايان اين همايش از تعداد 190 همسر و فرزند طلاب و روحانيون ممتاز تحصيلي با اهداء كارت هديه و جوايزي تجليل شد.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 438822
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *