۰
تفتان ما گزارش مي دهد؛

با گذشت بيش از ۹۰ روز از درگذشت حجت الاسلام ميري هنوز امام جمعه جديد خاش معرفي نشده است

بيش از 3 ماه از درگذشت امام جمعه شهرستان خاش مي گذرد اما اين منطقه كماكان از داشتن امام جمعه بي نصيب است و واقعاً نبود امام جمعه در اين شهر احساس می شود، چرا که در صورت برخورداری شهرستان خاش از وجود و نعمت امام جمعه، بدون شک بسیاری از کاستی ها و مشکلات آن برطرف شده و در مسیر پیشرفت و ترقی روز افزون قرار خواهد گرفت.
با گذشت بيش از ۹۰ روز از درگذشت حجت الاسلام ميري هنوز امام جمعه جديد خاش معرفي نشده است
به گزارش تفتان ما، 30 بهمن 95 بود كه خبر درگذشت ناگهاني مرحوم حجت الاسلام محمدحسين ميري امام جمعه فقيد شهرستان خاش به تيتر يك رسانه ها تبديل و همگان را متعجب و در حيرت فرو برد و شك اين واقعه به حدي بود كه  بسياري از دوستداران اين روحاني عاليقدر تا مدت ها از اين فقدان و غم بزرگ ناراحت بودند و نمي توانستند از دست دادن امام جمعه شهرشان را قبول كنند و مراسم ترحيم اين روحاني با حضور بسيار زياد مردم ولايتمدار شيعه و سني شهرستان خاش و استان در زاهدان برگزار شد اما اينك بعد از گذشت بيش از 3 ماه از اين اتفاق واقعاً نبود امام جمعه احساس می شود و اين منطقه كماكان از داشتن امام جمعه بي نصيب است چرا که در صورت برخورداری شهرستان خاش از وجود و نعمت امام جمعه، بدون شک بسیاری از کاستی ها و مشکلات آن برطرف شده و در مسیر پیشرفت و ترقی روز افزون قرار خواهد گرفت.
 
امام‌جمعه بعنوان حلقه اتصال ميان مردم و مسئولان در هر شهر، نقش بسيار مهم و بي بديلي را در ترويج آموزه هاي ديني و فرهنگ قرآني، احكام اسلامي در جامعه و شناسايي و رفع معضلات اجتماعي هر شهر و نيز بيان مسائل و مطالبات شهروندان و گره گشايي بسياري از مشكلات هر منطقه است.
 
مرحوم حجت الاسلام محمدحسين ميري امام جمعه فقيد شهرستان خاش كه بر اثر ايست قلبي جان باخت و در بيمارستان نيز انجام خدمات احیا هم مثمر ثمر واقع نشد در سال 1340 در روستای میربیگ بخش شیب آب زابل ديده به جهان گشوده بود و به عنوان نخستين امام جمعه شهرستان خاش در شهریور ماه سال 74 به امامت نماز جمعه این شهرستان منصوب شده بود.
 

 
در واقع نماز جمعه در شهرستان خاش بعد از درگذشت مرحوم حجت الاسلام ميري، یک هفته به امامت یک روحانی و هفته آینده به امامت فرد دیگری برگزار می شود و مراسمات مذهبی هم با نبود مرکز هماهنگی روبرو شده است و مدیریت منسجمی ندارد.
 
امام خمینی(ره) در خصوص اهميت و جايگاه نماز جمعه مي فرمايند: نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است باید هرچه باشکوه تر و پر محتواتر اقامه شود.
 
علي اي حال امام جمعه مي تواند ستون محكمي براي شهرستان باشد و از نزديك با مسائل و مشكلات آنها آشنا شود و با استفاده از تریبون نماز جمعه مسائل و مشکلات را به گوش مسئولین برساند و همچنین می تواند معضلات اجتماعی را با کمک مردم و مسئولین مطرح و پیگیری كند و لذا لزوم پیگیری مسئولین امر در این موضوع احساس می شود.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص اهميت اقامه نمازجمعه مي فرمايند: "نماز جمعه نماز اجتماع است نماز روشنگری و آگاه سازی آحاد مردم است و نماز جمعه مثل رشته تسبیح  است و مثل یک کانون، که نور و گرما به سمت جامعه می بخشد".
 

 
همچنين جمعي از مردم شهرستان خاش در آستانه آغاز ماه رمضان با نوشتن بيانه اي خواستار معرفي هرچه زودتر امام جمعه براي اين شهرستان شدند.
 
در قسمتي از اين بيانيه آمده است؛ مسئولین و مدیران اجرایی شهرستان و استان باید زمینه ساز برگزاری هرچه با شکوهتر نماز جمعه در شهرستان خاش شوند.
 
همچنين سرگزي يكي از شهروندان خاشي در گفت و گو با خبرنگار ما گفته: با توجه به اینکه بيش از سه ماه از درگذشت امام جمعه محبوب و عالم فقید شهرستان خاش حجت الاسلام و المسلمین میری می گذرد اما هنوز امام جمعه جديد معرفي نشده است.
 

 
به گفته وي؛ شهرستان خاش در موقعیت حساسی نسبت به سایر شهرستان های استان با وجود طوایف گسترده و مختلف قرار دارد ولی همچنان به طور رسمی امام جمعه شهرستان خاش تعیین نشده است.
 
اقامه باشکوه نماز جمعه سبب تحکیم و گسترش آموزه های دینی در جامعه می‌شود و اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران با برگزاری باشکوه نماز جمعه حفظ و تقویت می‌شود و نماز جمعه در جوامع اسلامی نقشه عبادی، سیاسی و اهمیت اجتماعی بالایی دارد.
 
خمر يكي ديگر از شهروندان خاشي به خبرنگار ما گفته: با توجه به موقعیت حساس و کلیدی شهرستان خاش و وجود قومیت های مذهبی مختلف از جمله شیعه و سنی و نیاز مبرم به اتحاد و همبستگی میان این مذاهب که شامل چندین طایفه گسترده و بزرگ در شهرستان خاش است.
 

 
سالاري شهروند ديگري گفته: ما از نماينده ولي فقيه در استان درخواست مي كنيم كه فردی اصلح و مسلط به امور فرهنگی، سیاسی و مذهبی و با تجربه به عنوان امام جمعه شهرستان انتخاب و هر چه سریع‌تر اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد تا سبب دلگرمی مذاهب شیعه و سنی مردم شریف شهرستان شود.
 
نماز جمعه در جوامع اسلامی نقش عبادی سیاسی و اهمیت اجتماعی بالایی دارد و مساجد اولین سنگرهای معنوی برای مبارزه با هجمه های فکری و فرهنگی دشمنان است و باید مردم با حضور گسترده در این سنگرها در مقابل تهاجمات دشمن مقاومت کنند و مسئولين نيز هرچه زودتر امام جمعه جديدي را براي شهرستان خاش معرفي گنند.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 438843
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *