۰

نادری: آقای روحانی؛ اگر مشکلم حل نشود خداحافظی می‌کنم/ حرفم را می‌زنم تا همه بدانند حق با من است

دارنده مدال برنز مسابقات جودو قهرمانی آسیا گفت: سر صحبت من با رئیس‌جمهور و وزیر ورزش و جوانان است که چرا به بانوان در ورزش رسیدگی نمی‌شود.
نادری: آقای روحانی؛ اگر مشکلم حل نشود خداحافظی می‌کنم/ حرفم را می‌زنم تا همه بدانند حق با من است
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،مسابقات جودو قهرمانی آسیا طی روزهای پنجم تا هفتم خردادماه به میزبانی هنگ کنگ برگزار خواهد شد که تیم کشورمان با 6 جودوکار در بخش مردان و دو نماینده در بخش بانوان در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. در بخش مردان رشنونژاد، خجسته، بریمانلو، ملایی، نوری و ملک زاده به این رقابتها اعزام خواهند شد و در بخش بانوان نیز دنیا آقایی در وزن 70- و طاهره آذرپیوند در وزن 52- با مربیگری «تکتم بیدل» راهی هنگ کنگ خواهند شد. 
زهرا نادری نخستین بانوی ملی پوش جودوی ایران است که در رقابت‌های قهرمانی آسیا جوانان موفق شد برای نخستین بار نمایندگان قزاقستان و قرقیزستان را شکست داده و به مدال برنز دست یابد و به همین دلیل عنوان نخستین بانوی رکورددار را از آن خود کرد. نادری در رقابت‌های قهرمانی کوراش هم موفق به کسب گردن آویز نقره شد. 
زهرا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس با انتقاد از اینکه نام او در بین نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا نیست‌، گفت: طی چند روز گذشته اسامی نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد اما نمی‌دانم که چرا نام من در بین نفرات نیست حرف دل من این است که چرا بدون برگزاری انتخابی و اردوی تیم ملی تکلیف نفرات اعزام به مسابقات را روشن می‌کنند می‌خو اهم بدانم بر حسب چه متر و معیاری این دو  نفر را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌کنند فقط شنیدم دو مرحله اردو در مشهد برگزار شده است اگر ملاک انتخاب بازیکنان رنکینگ است که من بالاترین رنکینگ بانوان ایران را دارم اگر متر و معیار مدال ورزشکار است که من از همه این نفرات مدال‌های بیشتری را در مسابقات مختلف کسب کردم این دو جودوکار مدال آسیایی ندارم اما من دو مدال آسیایی دارم و یکبار عنوان پنجمی و یکبار عنون هفتمی در آسیا کسب کردم.
وی در ادامه انتقاد‌های خود عنوان کرد: آنها در مسابقات کوراش که در لبنان برگزار شد مدال کسب کردند من نیز در همان مسابقات مدال کوراش را به دست آوردم در ضمن تفاوت من با آنها این است که در آن سالی که من از جوانان تازه به بزرگسالان آمده بودم مدال کسب کردم اما آنها عضو تیم ملی بزرگسالان بودند.
نادری در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: من واقعاً عاشق این رشته هستم اما با توجه به اتفاقاتی که رخ داده ناچارم  اگر مشکلاتم حل نشود در اوج این رشته را کنار بگذارم. می‌دانم این صحبت‌ها برایم حاشیه‌ساز خواهد شد اما حرف‌هایم را می زنم تا همه بدانند حق با من است. من رکورددار بانوان در این رشته هستم، اما نمی‌دانم چرا در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا فدراسیون من را جا می‌گذارد برای رفع مشکلم با سرمربی تیم ملی صحبت کردم و از او سوال کردم که ملاک انتخاب شما از نفرات اعزامی به هنگ‌کنگ چه بوده، او مدعی شد درخشان رئیس فدراسیون جودو اعلام کرده هر جودوکاری که سال قبل در مسابقات آسیای ازبکستان حضور داشته راهی این مسابقات می‌شود من 8 سال در تمام رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فیکس تیم ملی بوده‌ام و تنها در مسابقات ازبکستان که فروردین سال 95 برگزار شدن توانستم حضور پیدا کنم
وی در مورد دلیل عدم حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا که سال 95 در ازبکستان برگزار شد گفت: دلیل عدم اعزامم به آن مسابقات را همه می‌دانند. با توجه به مصدومیتی که از ناحیه کتف داشتم پزشکان توصیه کرده بودند که به هیچ عنوان نباید تمرین کنم، اما سال گذشته پیش از اعزام سرمربی تیم ملی ناچارم کرد تا در مسابقات انتخابی شرکت کنم و به همین دلیل مصدومیت من تشدید پیدا کرد و کارم به جراحی کشید به همین دلیل نتوانستم در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنم. من با همان شرایط سمیه حیدری را شکست دادم، اما مصدومیتم به قدری شدید بود که دقیقا روزی که ملی‌پوشان در ازبکستان مبارزه می‌کردند من در اتاق جراحی تحت عمل جراحی قرار گرفتم؛ این در حالی است که خواهرزاده برخی‌ها به خاطر مصدومیت بسیار کوچکی در انتخابی شرکت نکردند اما من با این همه مدال‌آوری در آن شرایط باید در انتخابی شرکت می‌کردم.
دارنده مدال مسابقات قهرمانی آسیا در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: جودوکاران کره جنوبی، قرقیزستان و چین را تا به حال هیچ جودوکار ایرانی نتوانسته شکست دهد، اما من همه آنها را شکست دادم. در مسابقات آسیایی جوانان هنگ‌کنگ من با این نفرات مبارزه کردم و مدال برنز را به دست آوردم و رکورد بانوان کشور به نام من ثبت شد.
نادری در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: من سال‌های در این رشته جان کنده‌ام و تمام زندگی خودم را فدای جودو کرده‌ام می‌خواهم ببینم چرا باید حق من را نادیده بگیرند. سر صحبت من با رئیس‌جمهور و وزیر ورزش است. من یک جوان 23 ساله هستم و چرا باید حق من را نادیده بگیرند. بارها به دلیل مصدومیت در جودو تحت عمل جراحی قرار گرفتم اما چرا کسی به فکر من نیست. آقای رئیس‌جمهور چرا به مشکلات بانوان در ورزش رسیدگی نمی‌شود؟ چرا وزیر ورزش و جوانان به فدراسیون‌ها سرکشی نمی‌کند من بارها خودم را در مسابقات آسیایی اثبات کردم و چرا کسی به فکر حال و روز من نیست، چرا افرادی که مثل من از قشر ضعیف جامعه هستند باید حقشان پایمال شود؟ متأسفم از اینکه این حق‌خوری‌ها در ورزش دیده می‌شود اما کسی جوابگو نیست من هم ناچارم این مشکلات حل نشود علیرغم میل باطنی جودو را برای همیشه کنار بگذارم.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 438862
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *