۰

الزامات دوران گذار درباره صنعت ساخت مسكن

كشور ايران با نرخ رشد جمعيت ميانگين 1.7 در زمره كشورهاي درحال توسعه مي باشد. توسعه صنعت ساخت مسكن در درون خود دو كاركرد عمده دارد.
الزامات دوران گذار درباره صنعت ساخت مسكن
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،، با توجه به درگیر نمودن بیشمار صنایع مرتبط، بصورت مستقیم و غیر مستقیم باعت ایجاد مشاغل پایدار میگردد.
  بدلیل زندگی همچنان سنتی ایرانیان، نقش به سزائی در امر ازدواج و تشكیل خانواده دارد.

با توسعه صنعت ساخت مسكن و گردش چند هزار میلیاردی مالی، بنا به دلیل ذات تولیدی خود باعث كاهش نرخ تورم، ركود و بیكاری میگردد. صنایع تولید فولاد، در و پنجره، لوله های سبز، رنگ ، الكتریكی و... از جمله صنایعی هستن كه در قبل رشد ساخت و ساز شكوفا شده و چرخ های اقتصادی كشور را می گردانند.

مسكن مهر رویكردی محرومیت زایی در این عرصه را داشته گام های مهمی هم برداشت ولی با كجروی در اجرا نتوانست به تمامی خواسته های طراحان خود برسد. با تجربه گرانقدری كه در نحوه عملكردی مسكن مهربدست آوردیم و با توجه اشباع بازار مسكن در 5 تا 7 ساله آینده، میتوانیم دور نمائی را برای توسعه پایدار در این صنعت مشخص كنیم:

1- بیشتر منابع بانكی بجای ساخت مسكن جدید به احیای بافت های فرسوده سوق داده شود.

2- طرح كلان شهرهای جدید برای فرار از حاشیه نشینی و مشكلات پی آمد آن توسط دولت با توجه به آمایش زمین و محیط زیست در دستور كار قرار گیرد.

3- بانك اطلاعاتی جامع و كاملی از شركت ها و متخصصان این زمینه با ریز تخصص ها و دارائی ها تهیه و در دسترس قرار بگیرد.

4- دولت با ایجاد نمایشگاه های منطقه ای و جلب و جذب فعالان سایر كشورها در این صنعت، بازار كار چند صد میلیونی را به روی صنعتگران داخلی بگشاید.

5- با همكاری و هماندیشی متخصصان صنعتی و دانشگاهی، واحد های درسی دانشگاهی در رشته های مهندسی مربوطه با توجه به الزامات، نیازها و داشته ها مجدد طراحی و ابلاغ شود.

6- بهره مندی از تكنولوژی روز دنیا بخصوص در زمینه های انرژی های تجدید پذیر و سیستم های هوشمند، سرعت پیشرفت و انطباق پذیری صنعت ساخت مسكن ایران در جهان را تسریع می كند.

مهندسان، متخصصان، كارگران و كارآفرینان ایرانی با تخصص، دانش و تعهد خود تاكنون خیلی ناممكن هایی را ممكن كرده اند كه بارها از طرف همكاران خارجی خود مورد تشویق و تحسین قرار گرفته اند. لازم است با یك برنامه ریزی كامل، مدون و بروزبه جهانیان نشان دهیم همچنان ما میتوانیم.

منبع: الف

انتهای پیام/
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 438880
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *