۰

در «شب چراغ» سنت‌های زیبای گذشته ایرانیان را به نمایش می‌گذاریم /نمایش پنجم خرداد به اتمام می‌رسد

بازیگر نمایش «مجلس شب چراغ» که هفته پایانی نمایش را در خانه نمایش می‌گذارند، گفت: این نمایش تلاش دارد سنت های زیبای گذشته ایرانیان از جمله عروسی‌های ساده با مجالس روحوضی، نقالی و پرده خوانی را بازسازی کند و به یاد مردم بیاورد.
در «شب چراغ» سنت‌های زیبای گذشته ایرانیان را به نمایش می‌گذاریم /نمایش پنجم خرداد به اتمام می‌رسد
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،مهدی رحیمی‌سده بازیگر نمایش «مجلس شب چراغ» که این روزها در خانه نمایش اجرا می‌رود و تا انتهای این هفته نیز به پایان می‌رسد،  عنوان کرد: این نمایش بازسازی عروسی‌هایی است که ما در دوران گذشته داشتیم، عروسی‌هایی که در حیاط خانه‌ها با صمیمیت خاصی برگزار می‌شد. در این عروسی‌ها مجالس روحوضی، نقالی و پیش پرده خوانی برگزار می‌شد که ما هم در این نمایش اجرا کردیم.
رحیمی سده همچنین گفت: کلیت نمایش اینگونه است که ما به عنوان یک گروه نمایشی قرار است مجلس عروسی را بگردانیم اما دچار مشکل شده و بازیگران در راه می‌مانند، در دل این عروسی یک درام کوچک ناشی از نیامدن این بازیگران رخ می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه نقش حاجی را ایفا می‌کند، گفت:‌ این کار در کل کمدی است که درامی کوچک هم در آن نهفته است. در کل احیای این نمایش برای احیای گونه های نمایشی ایرانی و سنتی است با نشان دادن عروسی های گذشته که به بوته فراموشی سپرده شده، در حیات میز و صندلی چیده شده، گروه موسیقی بدون تجملات تداعی گر همین فضا و نمایش ایرانی و فرهنگ سنتی است.
رحیمی سده با بیان اینکه هفته آخر نمایش را تا پنجم خرداد ماه می‌گذرانند، گفت: روز گذشته نیز اجرایی ویژه هنرمندان و اصحاب رسانه داشتیم. این نمایش به کارگردانی داود معینی در محوطه باز اداره تئاترو خانه نمایش در حال اجرا است. در این نمایش بازیگرانی چون داود معینی کیا، مهدی رحیمی سده، سحر خداداده، عاطفه مقدسی، عاطفه ترابی بروجردی و طناز عباسی ایفای نقش دارند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 438903
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *