۰

توجه ویژه میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان به اقامتگاه های بومگردی

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از صدور 51 مجوز اقامتگاه بومگردی در این استان خبر داد.
توجه ویژه میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان به اقامتگاه های بومگردی
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،آریا نارویی امروز در زاهدان اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور در سال 95 طرح الگویی به نام اقامتگاه بومگردی در دستور کار قرار داد.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: هدف از احداث اقامتگاه های بومگردی بیشتر در مناطق روستایی برای ایجاد اشتغال پایدار و برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به محدوده های شهر بود.
این مسئول ادامه داد: کمکی که از جانب میراث فرهنگی به بخش خصوصی مد نظر قرار گرفت این بود که از محل اعتبارات از طریق صندوق کارآفرینی امید تا سقف حداکثر صد میلیون تومان با نرخ کارمزد 4 درصد تسهیلات پرداخت کند و این تسهیلات را به واحدهایی پرداخت خواهیم کرد که پیشرفت بالای 60 درصد داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در سال 95 به پشتوانه این تسهیلات استقبال خوبی از طرح اقامتگاه های بومگردی شد گفت:  ما 51 مجوز بومگردی تا کنون صادر کردیم که 21 مجوز پیشرفت فیزیکی مطلوب و استاندارد لازم را برای گرفتن تسهیلات دارند و عمده آنها در روستاهای اطراف تفتان، زاهدان، سراوان، خاش و چابهار متمرکز شدند.
نارویی بیان کرد: یک سری استانداردها برای این اقامتگاه ها تعریف شده که حداقل باید 4 واحد متناسب با استانداردهای سازمان میراث فرهنگی داشته باشند.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: پیش بینی می شود در پایان سال 96 حداقل 20 مجموعه اقامتگاه بومگردی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری کامل برسند و به عنوان طرح الگو از آنها یاد کنیم.
این مسئول بیان کرد: ما در معاونت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان سعی کردیم که یک سری طرح هایی را به عنوان طرح الگو برای اقامتگاه های بومگردی ایجاد کنیم که هم قابل حمل و به صورت مدرن باشد و هم ترکیب سنتی و بومی منطقه را حفظ کرده باشد.
وی گفت: این طرح تقریبا با تعداد 3 مجموعه اقامتی در حال اجراست تا بتوانیم در منطقه سرباز آنها را به صورت قابل حمل در بعضی از نقاط برای شوراهای روستا و دهیاری‌ها نصب کنیم که به عنوان یک طرح الگو از آنها استفاده کنند و به سراغ سازه های سنگین و غیراستاندارد نروند.
نارویی خاطرنشان کرد: این سه طرح تا یک ماه آینده آماده می شوند و در محل زیستگاه تمساح پوزه کوتاه گاندو نصب می شوند که گردشگران بتوانند حداقل یک یا دو شب اقامت را به واسطه طبیعت زیبا در منطقه سرباز تجربه کنند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 438908
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *