۰

کمک اطلاعاتی جلادان «دهه ۶۰» به تروریست‌های «دهه ۹۰»/آیا حوادث تهران محصول مشترک «تکفیر» و «نفاق» بود؟

تروریست ها کاملا از وضعیت امنیتی ضعیف ترین حلقه حفاظت مجلس، گیت ملاقات مردمی، آگاه بودند. یعنی یک تیم شناسایی این کار را به خوبی برایشان انجام داده بود. شبکه جاسوسی نفاق هیچ گاه کاملا از بین نرفت
کمک اطلاعاتی جلادان «دهه ۶۰» به تروریست‌های «دهه ۹۰»/آیا حوادث تهران محصول مشترک «تکفیر» و «نفاق» بود؟
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،با فاصله گرفتن از رویدادهای تروریستی تلخ ۱۷ خرداد در مجلس شورای اسلامی و حرم حضرت امام، حال کم کم می توان در فضای فارغ از هیجانات و احساسات طبیعی حاصل از چنین وقایعی، به تحلیل جنبه های مختلف آن پرداخت.
فی الواقع، به لحاظ عملیاتی و اجرایی، حمله تروریست های وهابی به مجلس و حرم مطهر، چندان پیچیده، با کیفیت و هوشمندانه نبود، و گرچه به شهادت ۱۷ تن از هموطنان ما منجر گردید، ولی آن ها به لطف حق و با اقدام متقابل به موقع نیروهای امنیتی موفق به وارد کردن یک ضربه سنگین و ویرانگر از نوع جنایات منافقین در دهه ۶۰ نشدند.

با این حال به لحاظ ابعاد ذهنی و روانی، شاید چگونگی ورود تروریست ها به ساختمان یک نهاد مهم حاکمیتی کشور، حضور چند ساعته و همچنین وجود احتمال دستیابی آن ها به صحن علنی(که با سرعت عمل قابل تقدیر محافظان مجلس در بستن در فلزی جدا کننده صحن امکانش از تروریست ها گرفته شده) و البته به همراه داشتن این حجم از مهمات و چند مورد دیگر، همه مسائل قابل بحثی هستند که لاجرم باید مورد بررسی اهل فن و صاحب نظران قرار بگیرد.

در همین رابطه دست کم سه نکته را می توان برشمرد:
۱-تاکنون داعش عقبه، شبکه پشتیبانی و لجیستیک قوی در تهران نداشته است و این به واسطه بافت فرهنگی تهران است که چندان مستعد افراطی گری مذهبی از نوع تکفیری نیست، تمرکز نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، و دوری مسافت زمینی از عقبه تروریست ها در خاک عراق بوده است. لیکن این بار، به نظر می رسد شبکه تامین و لجیستیک داعش در تهران خوب موفق عمل کرد که توانست این حجم از اسلحه و مهمات را در اختیار عناصر عملیاتی قرار دهد.

۲- عناصر عمل کننده داعش، دست کم در مجلس شورای اسلامی، ظاهرا به خوبی از اوضاع حفاظتی و استعداد نیروهای حفاظت در گیت ورودی اطلاع داشتند. به اصطلاح امنیتی، آن ها از قبل نسبت به ضعیف ترین حلقه از حلقه های امنیتی حفاظت مجلس، یعنی گیت ورودی ملاقات مردمی آگاه بودند، و این یعنی یک تیم شناسایی این کار را به خوبی برایشان انجام داد.
۳-استفاده از زن در تیم عملیاتی که تا پیش از این، دست کم امر مرسومی در اقدامات تروریستی داعش نبوده است. طبق گزارش های منتشر شده، هم در تیم تروریستی حمله کننده به حرم امام یک زن تروریست بازداشت شده، و هم این که در بررسی فیلم منتشر شده از سوی داعش در فضای مجازی، شائبه حضور یک زن در این تیم قوت گرفته است(به نظر می رسد که فیلم منتشر شده از طرف داعش از درون مجلس، با یک دست زنانه فیلمبردار شده است که البته امری قطعی نیست). علاوه بر این، برای اولین بار شنیده شد که زن داعشی دستگیر شده در حرم حضرت امام با خود «سیانور» به همراه داشته، که باز این هم جزو شیوه های معمول داعش نبوده است.

یکی از گمانه های که می توان در این زمینه مطرح کرد، بحث همکاری و مشارکت گروهک منافقین  با داعش در دو عملیات تروریستی روز چهارشنبه است. این گمانه را بیشتر بررسی می کنیم.
 فرضیه در این تحلیل چنین است: "منافقین و داعش، با چراغ سبز دولت ترامپ و هماهنگی و هدایت عربستان سعودی در جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند."

سیری در اخبار
۲۷ ژوئن ۲۰۱۴، ویلپنت در حومه پاریس
گردهمایی سالانه سازمان تروریستی و وطن فروش منافقین خلق در حومه پاریس در سال ۲۰۱۴ مقارن با ظهورو ناگهانی داعش و پیشروی های ضربتی و برق آسای آن در خاک عراق بود. مریم رجوی، رییس فرقه رجوی، در این گردهمایی، در حضور ده ها تن از چهره های سیاسی، نظامی، امنیتی کشورهای عضو ناتو(که با صرف پول های هنگفت راضی به شرکت در این خیمه شب بازی ها می شوند)، ضمن تاختن شدید به «نوری المالکی»، نخست وزیر وقت عراق، از «پیشروی های» انجام گرفته توسط آن چه که او «خیزش مردمی عراق »می خواند، ابراز خوشحالی عمیق کرد. لازم به گفتن نیست که منظور سرکرده منافقین چیزی جز «داعش» نبود.

گفتنی است که خط «قیام مردمی» خواندن اعمال جنایتکارانه داعش در عراق و سوریه، خطی بود که از زمان پیشروی های اولیه داعش تا زمان تشکیل ائتلاف مثلا ضدترور توسط آمریکا علیه داعش،  توسط تلویزیون و پایگاه اینترنتی منافقین دنبال می شد و سران این فرقه، داعش را یک اپوزیسیون دولت شیعه عراق می خواندند که از "ظلم و جور" حکومت بغداد به تنگ آمده و به دنبال احق حق خود هستند!"
مضاف بر این که، ادبیات سازمان منافقین تا همین امروز علیه دولت قانونی عراق، جمهوری اسلامی ایران، محور مقاومت و شیعیان به قدری خصمانه، کینه توزانه و نفرت آلوده است که تفاوت ماهوی چندانی با ادبیات ضد ایرانی و ضدشیعه داعش در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی مربوط به آن ندارد.
۹ جولای ۲۰۱۶:
ترکی الفیصل میهمان فرقه رجوی در پاریس
ترکی الفیصل، مسوول پیشین دستگاه اطلاعاتی سعودی که از نفوذ بالایی در ساختار سیاسی پادشاهی سعودی برخوردار است، در گردهمایی مضحک منافقین در حومه پاریس حاضر شد. حضور چهره ای امنیتی چون ترکی بن فیصل نمی توانست بدون هماهنگی و چراغ سبز ریاض باشد. به واقع فیصل با حضور در این مراسم و اعلام تلویحی خبر به درک واصل شدن «مسعود رجوی»، ظاهرا می خواست این پیام را صادر کند که دوران مسعود رسما تمام و دوران مریم رسما آغاز شده، و کارفرمای جدید فرقه وطن فروشی و خیانت هم کسی نیست جز آل سعود.

۲ روز بعد از این رویداد، «باربارا اسلاوین»، عضو ارشد اندیشکده آتلانتیک نوشت:
" ترکی فیصل در جواب طرفداران مجاهدین که فریاد می زدند خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی هستند، گفت " بله، من هم می خواهم که این رژیم سقوط کند......ناظران مدت هاست که به دنبال حل این معما هستند که سازمان(منافقین) چگونه می تواند دستمزدهای ۲۵۰۰۰ دلاری مهمانانی چون نیوت گینگریچ، بیل ریچاردسن، هوارد دین و رودی جولیانی و دیگران را بپردازد، آن هم با توجه به پایگاه کوچکی که آن ها میان ایرانی های خارج از کشور دارند. این کاملا محتمل به نظر می رسد که سعودی چند سالی است که از سازمان مجاهیدن خلق حمایت مالی می کند. حضور روز شنبه ترکی فیصل، صرفا سوابق پنهان همکاری(ریاض با سازمان) را آشکار کرد."

سه روز بعد از این اقدام خصمانه آشکار از سوی سعودی ها، دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یادداشتی به سوابق رابطه سعودی با منافقین اشاره کرد:
" ترکی الفیصل شاهزاده سعودی و رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان در کنفرانس منافقین در پاریس حضور یافت و از آنها خواست که ترورها را در ایران شروع کنند حمایت رسمی عربستان از منافقین نشان داد که تمامی ترورهایی که این گروهک طی سالهای اخیر انجام داده با حمایت عربستان بوده است.....چند ماه پیش مقامات عربستان همین جلسات را با دموکرات و کومله و پژاک در اربیل عراق گذاشتند و تاکنون چند ترور در منطقه کردستان عراق صورت گرفته است."

ترکی الفیصل در گردهمایی منافقین در حومه پاریس، جولای ۲۰۱۶
و حسین امیرعبداللهیان، معاون پیشین وزارت خارجه و مشاور کنونی وزیر هم در واکنش به حضور بن فیصل در جمع منافقین گفت: " ما نباید تردید کنیم که ارتباطات گسترده ای میان دستگاه اطلاعاتی سعودی و منافقین وجود دارد، به ویژه در یک سال اخیر."
۲۷ فروردین ۹۶(۱۸ آپریل ۲۰۱۷)
سناتور جمهوری خواه، «جان مک کین»، رییس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، در جریان دیدار خود از کشورهای بالکان، در تیرانا، پایتخت جمهوری آلبانی، با سرکرده فرقه رجوی، مریم، دیدار کرد. او در این دیدار خطاب به رجوی و سایر رهبران فرقه گفت:

مک کین و مریم رجوی در تیرانا، آلبانی
" شکی نیست کسانی که در این اتاق هستند، نه تنها خودشان رنج زیادی برده اند، که عزیزان خود را هم از دست داده اند!.....شما ایستادید، جنگیدید و خود را برای آزادی، برای حق آزاد زندگی کردن، حق تعیین سرنوشت، قربانی کردید!!"
وی همچنین در ادامه یاوه گویی های خود بر لزوم سقوط بشار اسد و جلوگیری از آنچه وی نقش مخرب ایران در سوریه و عراق خواند تاکید کرد.
۱۲ اردیبهشت ۹۶(۲ می ۲۰۱۷)
محمد بن سلمان، نایب ولیعهد و وزیر دفاع سعودی هیچ نقظۀ مشترکی میان ایران و عربستان نیست گفت:" چگونه می توان با آنان به تفاهم رسید؟

"منطق ایران زمینه سازی برای ظهور مهدی است که آن هم از طریق سیطره بر جهان اسلام محقق می شود."
جانشین ولی عهد و وزیر دفاع عربستان افزود: «هدف اصلی نظام ایران رسیدن به قبلۀ مسلمانان است. ما منتظر نمی مانیم که عربستان میدان جنگ شود، بلکه ایران را میدان جنگ خواهیم کرد."
او، همچنین، مدعی شد: "فکر افراط گرای ایران مانع گفتگو با تهران است."
۳۰ اردیبهشت ۹۶
ترامپ یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) در نشستی با حضور سران چند کشور اسلامی در ریاض گفت: " می‌خواهم درباره ایران صحبت کنم که مسئول بی‌ثباتی در منطقه بوده است. ایران به تروریست‌ها آموزش می‌دهد. برای دهه‌ها ایران آتش جنگ‌های فرقه‌ای را شعله‌ور کرده است. این کشور خواستار نابودی اسرائیل است. ایران خاورمیانه را بی‌ثبات کرده است. در سوریه شاهد آن هستیم. همه باید کمک کنند تا ایران منزوی شود."
این اظهارات رییس جمهور آمریکا، که در پی عقد قرارداد تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری با ریاض انجام گرفت، از سوی تحلیل گران به عنوان چراغ سبز ترامپ به عربستان برای استفاده از همه ابزارهای ضد ایرانی تفسیر شد.
۱۷ خرداد ۹۶
تنها ساعاتی پیش از حملات تروریستی عناصر وهابی-تکفیری در تهران، عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی در پاریس گفت: " ایران باید به خاطر دفاع از القاعده و تروریسم جهانی تنبیه شود، و این کشور اگر می‌خواهد به «دولتی نرمال» تبدیل شود باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد."
چرا داعش و سازمان منافقین برادرند؟
همین طور که سیر این گزیده خبرها نشان می دهد، در توالی دیدار مقامات سعودی با سران منافقین، دیدار سران آمریکایی با سرکرده منافقین، دیدار رییس جمهور آمریکا با سلمان بن عبدالعزیز، تهدیدات محمد بن سلمان و عادل الجبیر، حضور مشاوران تندروی دانلد ترامپ از قبیل جان بولتون، نیوت گینگریچ و رودی جولیانی در رویدادهای تبلیغاتی سازمان منافقین، حمایت های آشکار و پنهانی که ایالات متحده از داعش انجام داده است و البته پیوندهای عمیق عقیدتی، سیاسی و مالی ریاض با خلافت داعش، می توان این احتمال بسیار پررنگ را مطرح کرد که عربستان سعودی، که به خیال خام خود ماموریت منزوی کردن و ضربه زدن به ایران را از جانب ترامپ دریافت کرده، از تک تک ابزارهای ضد ایرانی برای این ماموریت بهره می گیرد.
کما این که، آن طور که از دکتر محسن رضایی نقل شد، دستگاه های اطلاعاتی سعودی جلساتی را با تقریبا همه گروه های مسلح تروریستی ضد ایران از جمله پژاک، کومله، دمکرات، منافقین، جند الشیطان و جیش الظلم....برگزار کرده و می کند.
شباهت های فکری، عقیدتی و رفتاری سازمان منافقین با گروه داعش آن اندازه هست که همکاری آن ها را برای کارفرمای مشترک، ریاض، مطلوب سازد. داعش و سازمان هر کدام یک «فرقه» هستند. در ساختار فرقه، تعقل جایی ندارد و اطاعت محض حرف اول را می زند. دستور رهبر سازمان و خلیفه خودخوانده داعش، برای اعضای این دو فرقه فراتر از دستور، که نوعی کلام آسمانی تلقی می شود. عضو فرقه در کنار تعقل، از هر گونه احساس، عاطفه و حس همدردی تهی می شود تا تبدیل به موم در دستان رهبری فرقه باشد. دستمایه فکری هر دو فرقه قرائت های انحرافی، التقاطی و گمراه کننده از دین الهی است: یکی اسلام مارکسیسیتی(که البته اکنون اسلام لنینسیتی که طرفدار بازار آزاد شده!) و یکی وهابیت. در هر دو، روش آموزش عقیدتی نیروها سیستم «مغزشویی افراطی» است. در هر دو، عملیات تروریستی، کشتن و دریدن و آتش زدن و شکنجه در لوای «جهاد» یا «مبارزه» اصالت دارد. هر دو فرقه در ابداع شیوه های شکنجه و قساوت قلب در زجر دادن صاحب رزومه و تاریخچه هستند(عنلیات مهندسی منافقین را می توان سرمشق نوآمدگان داعشی دانست)...و یک شباهت مهم این که:
سازمان مجاهدین خلق ایران(منافقین) مبدع شیوه تروریستی «بمب گذاری انتحاری» است(منظور شهادت حضرت آیت الله صدوقی، سومین شهید محراب در تیر ۶۱ توسط عامل انتحاری منافقین است) و از این لحاظ داعش پیرو راستین مکتب «نفاق» است.

عامل انتحاری شهادت آیت الله صدوقی در سال ۶۱
«قربانعلی حسین نژاد»، مترجم ارشد پیشین بخش روابط بین الملل سازمان و عضو بریده از فرقه رجوی در اسفندماه سال ۹۳ در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفته بود:

قربانعلی حسین نژاد
" سران منافقین از گذشته تا کنون روابط خوب و مستحکمی با داعش داشته‌اند و شخص مریم رجوی حدود یک سال پیش با رییس یکی از گروه های هم پیمان با داعش در سوریه در پاریس دیدار کرد و طرفین این مطلب را در سایت های خود رسانه‌ای و عکسها و سخنان رد و بدل شده میان خود را منتشر کردند." او افزود: " «سران منافقین از همان ابتدا حمایت خود را از داعش اعلام کردند و به اشغال در آمدن موصل توسط داعش را انقلاب مردمی عشایر عراقی دانسته و ابراز امیدواری کردند داعش همه عراق و از جمله بغداد را تصرف کند. منافقین امیدوار بودند داعش بتواند کنترل همه مناطق عراق را در دست گیرد."

آذرماه همان سال، ابوالفقار الشمری، رییس هیات سیاسی جریان انتفاضه شعبانیه عراق گفته بود: "اطلاعات موجود نشان می‌دهد، گروهک تروریستی منافقین، اطلاعات و نقشه‌های مناطقی از عراق را در اختیار داعش قرار داده است و کاملا روشن است که منافقین یکی از سرنخ های اصلی تروریسم در عراق هستند."
حتی شماری از کارشناسان نظامی و امنیتی عراق معتقد بودند که در پیشروی های برق آسای ابتدایی داعش، علاوه بر کمک اطلاعاتی، تروریست های تکفیری از خودروهای زرهی سازمان استفاده می کردند.
منافقین سال ها در دستگاه استخبارات(اطلاعات نظامی) ارتش بعث ، صحنه گردان اصلی بودند. بر اساس اسناد و مدارکی که بعد از سقوط صدام حسین افشاء شد، معلوم شد که صدام در برخی امور اطلاعاتی بیش از افسران ارشد ارتش خود، به کادرهای منافقین اعتماد داشت که برای نابودی کشور خودشان با دشمن همکاری می کردند.

بعد از سقوط رژیم بعث، سازمان تلاش کرد تا شبکه های خبرچینی و جاسوسی خود را که در طول جنگ با ایران در امور اطلاعاتی و جاسوسی خبره و ماهر شده بودند، حفظ کند تا از این طریق به جمهوری اسلامی ضربه بزند. در موضوع برنامه هسته ای ایران که موجب تحریم ها و فشارهای همه جانبه بین المللی بر کشورمان شد، این منافقین بودند که در ادامه خیانت ها و جنایت های دوره جنگ، اسرار امنیت ملی مملکت خود را به بیگانگان فروختند تا پیشانی خود را بیش از پیش به داغ ننگ وطن فروشی بیالایند.

سخن به اجمال این که، منافقین به نسبت داعش که تمرکز آن بر عناصر ساکن در حاشیه، شهرهای مرزی و اقلیت های قومی و مذهبی دور از مرکز است، گستره عضوگیری آن بسیار وسیع تر است. می توان گفت به دلیل نوع شبکه سازی و ماهیت و سوابق خود، تمرکز کاری منافقین از ابتدا بر شهرهای بزرگ چون تهران بوده که امکان گم شدن و جاسوسی در جمعیت کلانشهر را به آن ها می دهد.

می‌توان گفت که منافقین بعد از خلع سلاح و خروج (دست کم ظاهرا) از فاز نظامی و مسلحانه تبدیل به نیروهای جاسوسی و مزدوران اطلاعاتی شده‌اند که حاضرند خدمات وطن فروشی خود را به هرکسی ارایه دهند که ۱- به آن ها پول برای ادامه حیات انگل وار بدهد  ۲- دشمن جمهوری اسلامی باشد.
بعد از صدام حسین، چند سالی آمریکایی ها کارفرمای منافقین در عراق شدند. اکنون هم البته آمریکا همچنان کارفرمای اصلی است، ولی چون مبنای کار دولت کاسب کار جدید آمریکا، تفویض اختیار به نیروهای نیابتی با کم ترین هزینه از جیب خود است، عربستان سعودی به نیابت از آمریکا به کارفرمای جدید منافقین تبدیل شده است.
هیچ بعید نیست که عربستان از شبکه جاسوسی و خبرچینی منافقین در ایران برای هماهنگی اطلاعاتی عناصر تروریستی وابسته به خود بهره برده باشد. حتی بعید نیست که در مرحله «هدف یابی» برای عملیات تروریستی، انتخاب حرم مطهر حضرت امام به عنوان یکی از اهداف، نتیجه القائات و خط دهی منافقین باشد. سازمان از بنیانگذار کبیر انقلاب ایران نفرت و کینه ای زهرآگین دارد. بمب گذاری در حرم حضرت امام، بیش از آن که یک ضربه امنیتی برای حاکمیت جمهوری اسلامی باشد، یک ضربه «نمادین» است و این بیشتر در منظومه فکری منافقین قابل تفسیر است تا داعش.
علی ای حال، اکنون که همه نیروهای قدیم یا نورسیده ضد ایران و انقلاب و مذهب ایران، ذیل دشداشه سعودی گرد هم آمده اند تا با پول سعودی و چراغ سبز آمریکا بار دیگر برای ضربه زدن به میهن ما تلاش کنند، به جاست که مردم و مسوولین ما هشیارتر از همیشه آماده مقابله با توطئه ها باشند و در چاله هرز جنگ روانی خنّاسانی قرار نگیرند که «تروریست ضد بشر» را «زندانی سیاسی» جا می زنند و پاسداران حریم امنیت ملت ایران را «جلاد» و «آدم کش» جلوه می دهند. هشدار که این توطئه ای است برای کّند کردن تیغ بُرّنده مدافعان امنیت و همه سربازان گمنام و غیرگمنام امام زمان در وزارت اطلاعات، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و همه نهادهای مسوول دیگر، تا «چشم های بیدار» نظام را تضعیف کنند و دل هایشان را در انجام وظایف سسست و در نهایت تفکر ایشان را استحاله کنند. امیدی که با عنایات حق تعالی دشمنان این مملکت به گور خواهند برد.
منبع: مشرق
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 439594
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *