۰

تحریم‌های جدید آمریکا نقض آشکار برجام است/ وزارت خارجه به 1+5 شکایت کند/ شورای نظارت بر اجرای برجام سکوت نکند

اکبر رنجبرزاده گفت: آمریکا تحریم‌های ایران را از مجلس سنا شروع کرده و ما هم از طریق مجلس باید پاسخ و جواب آن‌ها را بدهیم و حداقل انتظار جامعه از مجلس و دولت این است که متناسب با اقدامات آمریکایی‌ها با آن‌ها برخورد کنند.
تحریم‌های جدید آمریکا نقض آشکار برجام است/ وزارت خارجه به 1+5 شکایت کند/ شورای نظارت بر اجرای برجام سکوت نکند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی   در خصوص تحریم‌های جدید مجلس سنای آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا و نمایندگان آمریکا از همان ابتدا اعتقادی به توافق نامه برجام نداشتند.
 
وی افزود: آن‌ها این موضوع را به صراحت اعلام نمی‌کنند چرا که این کار در جوامع بین‌الملل نام آن‌ها به عنوان یک عهدشکن آشکار ثبت خواهد کرد و آمریکایی‌ها در انظار مردم و دولت‌ها محکوم می‌شوند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: آمریکایی‌ها پس از برجام اقدامات گذشته خود در راستای تحریم‌ ایران را شدیدتر کردند و امروز با تحریم‌های جدید که مجلس سنای آمریکا ارائه کرده دیگر جای هیچ شک و تردیدی باقی نمی‌ماند که آمریکایی‌ها به برجام پایبند نیستند و این نقض آشکار برجام است.
 
رنجبرزاده با بیان اینکه آمریکایی‌ها از قبل زمینه تحریم‌های جدید ایران را آماده کرده بودند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها از همان ابتدا بر این باور بودند که پس از اینکه ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرد، خودشان به تعهداتشان عمل نکنند و از جبهه‌های دیگر فشار و حمله را علیه ایران شدیدتر کنند.
 
وی گفت: این موضوع مربوط به دولت ترامپ نیست و از زمان دولت قبل در آمریکا برنامه‌ریزی شده بود؛ بدین ترتیب که تا پایان دولت اوباما طول می‌کشد تا ایران به تعهدات خود عمل کند و پس از آن هم هر رئیس جمهوری که مستقر شد به اقدامات ضد ایرانی خود ادامه می‌دهد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها از هیچ کوششی برای اعمال فشار بیشتر روی ایران دریغ نمی‌کنند، عنوان کرد: این تحریم‌های جدید به عبارت خود آمریکایی‌‌ها سیاه‌چاله است و هرکس هم به این سیاه‌چاله‌ها نزدیک شود در آن‌ گرفتار می‌شود؛ این نقض آشکار برجام است و به نظر من ما نباید دیگر عقب نشینی کنیم چرا که اگر کوتاهی کنیم در این زمینه ضرر بیشتری متوجه ما می‌شود.
 
رنجبرزاده اظهار داشت: ما باید محکم و استوار در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستیم و وزارت امور خارجه باید طی نامه‌ای به 1+5 شکایتی تنظیم کند و در جلسه‌ای که تشکیل می‌شود این موارد را مطرح کند و در نهایت ایران از این موارد رها شود و به کار خود ادامه دهد.
 
وی تاکید کرد: ما باید بپذیریم که آمریکا جز نابودی جمهوری اسلامی ایران به هیچ چیزی قانع نخواهد شد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص لزوم تشکیل جلسه فوری در مجلس گفت: آمریکا تحریم‌های ایران را از مجلس سنا شروع کرده و ما هم از طریق مجلس باید پاسخ و جواب آن‌ها را بدهیم و حداقل انتظار جامعه از مجلس و دولت این است که متناسب با اقدامات آمریکایی‌ها با آن‌ها برخورد کنند.
 
رنجبرزاده در پایان گفت: قبل از مجلس هم شورای نظارت بر اجرای برجام باید به این موضوع واکنش نشان دهد و اعضای این شورا که از مسئولان بلندمرتبه کشور هستند باید مسیری را باز کنند تا پاسخ‌های درخوری را به آمریکا بدهیم.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب: 439700
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *