۰

چشمانی که با نور قرآن روشن شد/روشندلی که در ماه رمضان قرآن آموزش می دهد

موسیوند، روشندل بروجردی حافظ کل قران است و در طول ماه مبارک رمضان کلاس روخوانی قرآن برگزار می کند، عشق به آیات قرآن سبب شده تا بعد از حفظ قرآن، آیات را به دیگران آموزش دهد.
چشمانی که با نور قرآن روشن شد/روشندلی که در ماه رمضان قرآن آموزش می دهد
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،اسماعیل موسیوند" روشندل بروجردی است که عشق به قرآن و آیه آیه آن سبب شد تا حافظ کل قران شود و حالا در ایام ماه مبارک رمضان کلاس قرآن برگزار می کند و قرآن را آموزش می دهد.
 
اسماعیل حفظ قرآن را از سن 16 سالگی آغاز کرده و چشمان نابینا مانع پیشرفت وی نشده و با پشتکار و علاقه موفق به حفظ کل قران شده و تا کنون در بسیاری از مسابقات کشوری موفق به کسب رتبه های برتر شده است و در طول این سالها هشت رتبه برتر کشور را کسب کرده است.
روشندل
به سراغ روشندل حافظ قران رفتیم تا گزارشی را تهیه کنیم، کلاس آموزش قرآن هر روز نیم ساعت قبل از اذان ظهر در خیابان مولوی میدان توحید بروجرد دایر است، کلاسی که جمعی از اهالی محل در حسینیه باب الحوائج گرد هم جمع می شوند و پای درس قرآن می نشینند.
 
پله های حسینیه را که پایین می رویم صدای قرآن به گوش می رسد، صدایی که با عشق به آیات قرآن سرداده می شود و به شکرانه حفظ کل قرآن حالا این روشندل خود قرآن را به دیگران آموزش می دهد.
روشندل
"موسیوند" در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: 51 سال سن دارم و حفظ قرآن را از سن 16 سالگی آغاز کردم اما در کنار حفظ قرآن تفسیر و تجوید را هم فرا می گرفتم که در نهایت در سال 85 موفق به حفظ کل قرآن شدم که قرآن را به صورت صوت حفظ کردم.
 
وی اضافه کرد: در طول سال برای برادران در طبقه بالای همین حسینیه کلاس روخوانی قرآن برگزار می کنم اما 6 سال است که ماه رمضان برنامه برپایی نماز جماعت و قرائت قرآن را برای خواهران برگزار می کنم.
 
به گفته وی در بسیاری از مسابقات قرآنی در کشور شرکت کردم و تا کنون موفق به کسب رتبه های برتر شدم و هر روز که می گذرد عشق و علاقه من به قرآن و آیات آن بیشتر می شود و وقتی آیه های قرآن را به صورت روخوانی آموزش می دهدم لذت می برم.

موسیوند با اشاره به این که در ایام رمضان مردم بیشتر با قرآن انس دارند افزود: به نظر می رسد ایام ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که با قرآن بیشتر مانوس شد چرا که انس با قرآن حلاوت خاصی دارد و تا زمانی که کسی وارد این وادی نشده نمی تواند شیرنی آن را بچشد.
 
وی بیان کرد: انسان باید اهل دل بود و اهل درک و معنا باشد و در راس همه توفیق الهی نصیب وی شود تا موفقیت حاصل گردد و باید گفت حفظ قرآن کار سختی نیست و نیاز به پشتکار دارد و باید برای موفقیت در این راه از خداوند هم کمک گرفت.
 
این روشندل بروجردی حافظ قرآن گفت: خدا توفیق داده که در این راه حرکت کنیم و بتوانم قرآن را آموزش دهم.
 
به گفته وی به همه جوانها توصیه می کنم که از این فرصت ها برای یادگیری قرآن استفاده کنند چرا که امکانات لازم و بستر فراهم است و می توان از این فرصت در جهت فراگیری قرآن بهره برد و به نظر من می توان برنامه قرائت قران را علاوه بر ماه رمضان در طول سال هم برگزار کرد تا بیشتر از آیات قرآنی استفاده کنیم.
روشندل
موسیوند با اشاره به این که قرائت قرآن دقت و حافظه انسان را افزایش می دهد افزود: انسان وقتی انس با قرآن داشته باشد دقت و حافظه انسان هم افزایش می یابد  و وقتی به آیات قرآن توجه می کند و معنای آن را متوجه می شود خود به خود متوجه می شود که خدا از او چه خواسته است و سعی می کند این برنامه ها را در زندگی خود عملی کند و زمانی که دستورات قرآن را در زندگی عملی کرد سبب می شود در زندگی توفیقات زیادی به دست آورد.
 
به گزارش بازتاب بروجرد بعد از اتمام آموزش قرآن توسط این روشندل بروجردی در این حسینیه نماز جماعت برپا شد.
روشندل
براستی دیدن انسان هایی که با وجود معلولیت این گونه تواسنته اند موفق باشند برای تک تک ما آموزنده است، این انسان ها درس های بزرگی به ما می دهند که آیات قران را نمی بینند اما آنها را با دستانشان لمس می کنند ، حفظ می کنند و بعد به همه آموزش می دهند.
روشندل
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 439719
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *