۰

بررسی نقش پرستاری کودک در مراکز درمانی

مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان گفت: در پانزدهمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی پرستاری کودکان، نقش پرستاری جامعه محور و سلامت محور مورد بررسی قرار می‌گیرد.
بررسی نقش پرستاری کودک در مراکز درمانی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،تهمینه ناجی مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان، گفت: رشد و توسعه جوامع در گرو توجه و برنامه‌ریزی تمام اقشار جامعه است و کودکان دروازه ورود به رشد و توسعه عمومی جامعه آینده خواهند بود بنابراین توجه به سلامت جسمانی و روانی کودک از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان است. کادر پرستاری نیز به عنوان مهمترین عضو تیم مراقبتی، ارتباط مستقیم و طولانی‌تری نسبت به سایر اعضای کادر درمان با کودکان دارند.

دبیر اجرایی پانزدهمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی پرستاری کودکان، ادامه داد: از همین رو، برنامه ریزی برای ارتقاء و ایجاد نوآوری‌ خدمات پرستاری و مراقبتی در عرصه خدمت رسانی به کودکان و خانواده‌ها گامی در بهبود و رشد عمومی جامعه آینده خواهد بود و افتخار می‌کنیم در پانزدهمین همایش ملی همزمان با دومین همایش بین المللی پرستاری کودکان با حضور اساتید و محققین عرصه ملی و بین المللی بتوانیم زمینه ساز تحولی عظیم در حل مشکلات و ارتقاء سطح سلامت کودکان باشیم.

ناجی، گروه‌های هدف این همایش را پرستاران، اتاق عمل، بیهوشی و روانشناسان عنوان کرد و گفت: محورهای همایش با هماهنگی اعضای هیات علمی دانشکده‌های پرستاری سراسر کشور مشخص شده و مباحث به صورت میزگرد و کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

وی، محورهای همایش امسال را بر اساس نیازهای کشورمان و در حیطه مدیریت، آموزش، اخلاق و بالین انتخاب شده که شامل ایمنی در مراقبت و پیشگیری از خطا و پزشکی قانونی، قضاوت بالینی پرستار در بخش‌های کودکان، مراقبت تیمی در بخش‌های کودکان موانع و راهکارها، مفاهیم مورد غفلت در آموزش پرستاری ما، نقش پرستاران در شناسایی به موقع و پیشگیری از خودکشی و مشکلات روحی روانی جوانان و نوجوانان، چگونه کودک مبتلا به بیماری مزمن و خانواده اش را در خارج از بیمارستان دریابیم، مراقبت تسکینی کودکان و نوزادان، مراقبت تکاملی در بخش NICU، پدران اعضای فراموش شده تیم مراقبت در ایران، نقش پرستاری جامعه محور و سلامت محور، پرستاری کودک در اورژانس و PICU، ارزیابی مدیریت درد کودکان و نوزادان و تازه های CPR برشمرد.
ناجی، آخرین تاریخ ارسال مقالات به همایش امسال را 15 مرداد 96 عنوان کرد و گفت: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر به لینک پانزدهمین همایش کشوری و دومین همایش بین المللی پرستاری کودکان به آدرس www.iranped.ir مراجعه کنند.

مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور فرهیختگان، اساتید و علاقمندان این حوزه و با استفاده از حرفه دانش و تجربیات، بتوانیم گام موثری در مسیر رشد و بالندگی و تعالی حرفه پرستاری برداریم.

پانزدهمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی پرستاری کودکان از 3 تا 7 آبان 96 در مرکز طبی کودکان برگزار می شود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب: 439790
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *