۰

گزارشی شیرین از تهیه و طبخ زولبیا و بامیه در خاش + تصاویر

زولبیا و بامیه در ماه رمضان برای صرف در زمان افطار طرفداران بسیاری دارد. به همین علت قنادان و شیرینی فروشی ها این نوع شیرینی را در این ایام طبخ می کنند.
گزارشی شیرین از تهیه و طبخ زولبیا و بامیه در خاش + تصاویر
به گزارش تفتان ما؛ در ماه رمضان، زولبیا و بامیه به یکی از شیرینی های مورد علاقه روزه داران خاشی تبدیل می شود و بیشتر شیرینی پزی ها نیز اقدام به تهیه این نوع شیرینی های مخصوص اين ماه می کنند.
 
پخت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان رونق قابل توجهی پیدا می کند و کارگاه های شیرینی پزی به تهیه آن اختصاص می یابد. مردم شهرستان خاش علاقه خاصی به زولبیا بامیه دارند.
 
زولبیا و بامیه از شیرینی های پر طرفدار ویژه ماه رمضان به حساب می آیند که زینت بخش سفره های افطارند. به همین علت اکثر قنادان و شیرینی فروشی های شهر این نوع شیرینی را در این ایام طبخ می کنند.
 
شاید بتوان گفت که بعد از خرما، مهمترین شیرینی افطار و سحر روزه‌داران است که هر روز در کارگاه های مخصوص در ماه مبارک رمضان پخت می شود.
 
مقدار مصرف زولبیا و بامیه باید محدود و در حد رفع نیاز ذائقه فرد باشد نه رفع نیاز وعده غذایی، مصرف زیاد آن در وعده افطار باعث افزایش قند و چربی خون شده و تعادل چربی‌های بدن را خنثی می‌کند و از سویی باعث افزایش فشار خون، چربی‌های بدن، بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.
 
به مناسبت ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف زولبیا و بامیه، گزارشی شیرین از مراحل پخت زولبیا و بامیه در شهر خاش را در یکی از کارگاه های قنادی این شهر به شما روزه داران گرامی تقدیم می شود.
 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

انتهاي پيام/
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 439808
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *