۰

«پناهگاه‌های جنگی مدارس دزفول» چالش جدید در فضای مجازی/ آموزش و پرورش: پناهگاه‌های دوران دفاع مقدس به انباری تبدیل می‌شوند

چند روزی است که خبر آمادگی پناهگاه‌های جنگی واقع در مدارس دزفول در فضای مجازی دست به دست می‌شود و کاربران حدس آمادگی برای جنگ را مطرح می‌کنند اما آموزش و پرورش قصد دارد از پناهگاه‌های دوران دفاع مقدس برای انباری استفاده کند.
«پناهگاه‌های جنگی مدارس دزفول» چالش جدید در فضای مجازی/ آموزش و پرورش: پناهگاه‌های دوران دفاع مقدس به انباری تبدیل می‌شوند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما،چند روزی است که بخشنامه یکی از ادارات آموزش و پرورش در فضای مجازی دست به دست و تحلیل‌های بی پایه و اساسی در این خصوص مطرح می‌شود.
آموزش و پرورش دزفول در تاریخ 29 خردادماه 96 بخشنامه شماره 211/22198/30 را به تمامی آموزشگاه‌های تابعه خود ارسال کرد که موضوع این بخشنامه برای اهالی فضای مجازی که با عنوان «پناهگاه جنگی» بود، مسائلی را به وجود آورد.
در متن این بخشنامه هم آمده است، «احتراما به اطلاع کلیه مدیران آموزشگاه‌های تابعه می‌رساند، آموزشگاه‌هایی که دارای پناهگاه جنگی می‌باشند ضمن مشخص نمودن وضعیت پناهگاه تا مورخه 31 خردادماه، به کارشناسی ساختمانی این مدیریت ابلاغ نمایند.»

تصویر بخشنامه مذکور
پس از این بخشنامه بود که بسیاری در فضای مجازی به این فکر فرو رفتند که مگر قرار است در کشور جنگی رخ دهد که این چنین موضوع مشخص شدن وضعیت پناهگاه‌ها در حال پیگیری است، لذا بیشترین تحلیل‌ها مربوط به این موضوع بود که احتمال وقوع جنگ وجود دارد و به این ترتیب به دنبال آماده‌سازی شرایط هستند.
آموزش و پرورش: پناهگاه‌های دوران دفاع مقدس ساماندهی می‌شود
یکی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش در همین رابطه به خبرگزاری فارس گفت: با توجه به اینکه در ایام دفاع مقدس، در مدارس دزفول زیر زمین‌هایی برای پناهگاه در هنگام حملات هوایی و موشکی عراق ایجاد شده بود، مدیریت آموزش و پرورش دزفول جهت ساماندهی این اماکن برای انبار و کاربری‌های دیگر این بخشنامه را صادر کرده است.
مدیر آموزش و پرورش دزفول: آمادگی برای جنگ احتمالی کذب است/ پناهگاه‌ها برای انبار و وسایل اسقاطی استفاده می‌شود
همچنین عبدالمحمد جرجانی مدیر آموزش و پرورش دزفول در این خصوص گفت: «نامه مذکور جهت شناسایی مدارسی که دارای پناهگاه زیر زمینی دوران دفاع مقدس هستند و به منظور استفاده از این پناهگاه‌ها به عنوان انبار وسایل اسقاطی آموزش و پرورش به مدیران آموزشگاه‌ها ارسال شده است. اینکه این نامه برای اعلام آمادگی برای جنگ احتمالی است کذب محض بوده و با انتشار دهندگان و کسانی که این شایعه را ایجاد کرده اند از طریق قضایی برخورد قانونی می شود».
به گزارش فارس، انتشار چنین اخباری در فضای مجازی چندین تحلیل دارد. نخست اینکه نامه‌های اداری و درون سازمانی چرا باید در فضای مجازی اینچنین نشر پیدا کند و بدون در نظر گرفتن مصحلت و طبقه‌ بندی‌های خاص خودش شروع به نشر و دست به دست شدن کند؟
دوم اینکه، هنوز هستند افرادی که علاقه دارند بدون در نظر گرفتن صحت و سقم اخبار در فضای مجازی، سریع به دنبال باز نشر و همچنین اضافه کردن نوشته‌هایی هستند که بتوانند مخاطبانی را برای خودشان جذب کنند که این چنین رفتار پسندیده نیست.
سوم، مخاطبان باید تلاش کنند تا اخبار موثق را از طریق رسانه‌ها معتبر دنبال کنند و به شایعات فضای مجازی دامن نزنند.
چهارم، نقش وزارت آموزش و پرورش در این موضوع قابل اهمیت است که وقتی چنین اخباری در فضای مجازی منتشر می‌شود، سریعا واکنش نشان دهد و اجازه نشر غلط بیش از پیش موضوع را ندهد که متأسفانه در این باره وزارت آموزش و پرورش هیچ موضعی اتخاذ نکرد که تأییدی بر صحت شنیده‌ها بود! و در نهایت آنقدر این خبر دست به دست شد تا نهایت خود آموزش و پرورش دزفول به چند خط توضیحات بسنده کرد.
به نظر می‌رسد، با همه‌گیر شدن اینترنت و فضای مجازی، نقش روابط عمومی‌ها در این باره پررنگ‌تر است و باید ضمن رصد فضای مجازی در زمان لازم نسبت به اعلام نظر و به خصوص در هنگام نشر اخبار کذب وارد عمل شده و بتوانند این فضای انتشار اخبار غیرصحیح را کنترل کنند.
انتهای پیام/فارس
شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 439827
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *