۰
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی خاش:

عید فطر، تجلی شکرانه یک ماه بندگی و عبوديت پروردگار متعال است/ برگزاری نماز عید سعيد فطر شیعه و سنی در ۱۱ نقطه شهرستان خاش

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی خاش گفت: عید فطر، تجلی شکرانه یک ماه بندگی و عبوديت پروردگار متعال است و نماز اين عيد بزرگ، همزمان با سراسر کشور در مکان‌های مختلف اين شهرستان برگزار مي شود.
عید فطر، تجلی شکرانه یک ماه بندگی و عبوديت پروردگار متعال است/ برگزاری نماز عید سعيد فطر شیعه و سنی در ۱۱ نقطه شهرستان خاش
حجت الاسلام اكبر نيري در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما با تبريك پيشاپيش عيد فطر، اظهار كرد: عيد سعيد فطر، عيد بندگي و عبوديت خداوند متعال است.
 
وي با بيان اينكه در عيد فطر، مومنان و نمازگزاران پس از يكماه بندگي خداوند در نماز عيدسعيد فطر شركت مي كنند، گفت: در پايان اين يك ماه عبادت، بندگي و روزه داري، پاداش خود را از پروردگار متعال دريافت مي كنند.
 
حجت الاسلام نيري با بيان اينكه عيد فطر يعني ترك كردن و جداشدن از گناهان و معصيت هاست، تصريح كرد: عيد بزرگ فطر، در حقيقت عيد خداپرستي و خداجويي است و پاداش و ثواب عبادات عارفانه و شب هاي ليالي قدر همان رهايي از معصيت و گناهان است.
 
وي بيان كرد: عيد سعيد فطر از اعياد بزرگ مسلمانان جهان است، گفت: در خصوص عيد فطر مانند ديگر اعياد مسلمانان جهان در روايات و احاديث بر اهميت و ارزش اين عيد بزرگ و اين روز تاكيد بسيار زياد شده است.
 
حجت الاسلام نيري با بيان اينكه روزه داران در مدت ماه رمضان از هر گونه خوردن و آشاميدن خودداري كردند، گفت: پس از جداي از تعلقات دنيوي و هواهاي نفساني بايد به تزكيه و خودسازي نفس بپردازيم.
 
وي خاطرنشان كرد: مومنان و نمازگزاران پس از گذشت يك ماه عبوديت و بندگي در اولين روز ماه شوال از اجر و ثواب وعده داده شده برخوردار می شوند.
 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی خاش گفت: مردم مسلمان و روزه داران ضروري است زکات فطره خود را تا قبل از اقامه نماز عید فطر پرداخت و یا مبلغ آن را کنار بگذارند.
 
وی با بيان اينكه فطره به اقوام مستحق مانند همسایگان مستحق و افراد نیازمند تعلق می‎گیرد، افزود: بهترین مکان برای پرداخت آن صندوق‏‌های جمع‌‏آوری کمیته امداد امام خمینی(ره ) و بهزیستی و غیره است.
 
حجت الاسلام نيري با اشاره به تدارکات و هماهنگی های لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن نماز عید فطر در شهرستان خاش، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز برای ارائه خدمت به نمازگزاران آماده هستند.
 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی خاش ضمن دعوت از مردم برای حضور در آئین نماز عید سعید فطر اظهار کرد: عظمت و برکات نماز عید فطر به عنوان یک همایش دینی باید حفظ شود از این‌رو از شهروندان خاشی که در مرکز شهر و یا بخش های تابعه هستند می‌خواهیم تا به هر وسیله‌ای که شده خود را به محل تعیین شده برای برگزاری نماز عید فطر برسانند.
 
وی در پایان زمان و مکان اقامه نماز عید سعید فطر در سطح شهرخاش، بخش ها و روستاها را به شرح زیر اعلام کرد:
 
شهر خاش:
اهل تشیع؛ ساعت ۷ صبح به امامت حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه شهرستان خاش در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) (واقع در ورودی شهر)
 
اهل سنت؛ ساعت 8:30 صبح به امامت مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه اهل سنت خاش در محل عیدگاه اهل سنت (واقع در ورودی شهر)
 
بخش نوک آباد:
مركز بخش؛  ساعت ۹ صبح به امامت مولوی محمدرضا هاشمزهی امام جمعه بخش نوک آباد در محل عیدگاه
 
روستای دهپابید؛ ساعت ۹ صبح به امامت مولوی حبیب الرحمن سهرابزهی امام جمعه روستای دهپابید در محل عیدگاه
 
روستای اسکل آباد؛ ساعت ۹ صبح به امامت مولوی عبدالله هاشمزهی امام جمعه روستای اسکل آباد در محل عیدگاه
 
روستای گوهرکوه؛ ساعت ۹ صبح به امامت مولوی خلیل الله ربانی امام جمعه روستای گوهرکوه در محل عیدگاه
 
روستای کوته؛ ساعت ۹ صبح به امامت مولوی داود ریگی تمندانی امام جمعه روستای کوته در محل عیدگاه
 
روستای کوشه؛ ساعت ۹ صبح به امامت مولوی عبدالرحیم کردی کوشه امام جمعه روستای کوشه در محل عیدگاه
 
بخش ایرندگان:
روستای ده قلعه؛ ساعت ۹ صبح به امامت مولوی عبدالمالک رحیمی امام جمعه بخش ایرندگان (روستای ده قلعه)در محل عیدگاه
 
روستای ده رئیس؛ ساعت ۹ صبح به امامت مولوی محمد رحیمی امام جمعه روستای ده رئیس در محل عیدگاه
 
روستای اسپه؛ ساعت ۹ صبح به امامت مولوی شهداد بامري امام جمعه روستای اسپه در محل عیدگاه
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 439840
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *