۰

دستورالعمل اجرایی اشتغال فراگیر ظرف ۱۰ روز آینده ابلاغ می‌شود/ استفاده از ظرفیت‌های بسیج و سپاه

مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار از محدودیت تعداد افراد مشمول در طرح کارورزی دولت خبر داد و گفت: این طرح کوتاه‌مدت بوده و در میان‌مدت طرح اشتغال فراگیر با منابع ۲۰ هزار میلیارد تومانی اجرایی خواهد شد.
دستورالعمل اجرایی اشتغال فراگیر ظرف ۱۰ روز آینده ابلاغ می‌شود/ استفاده از ظرفیت‌های بسیج و سپاه
به گزارش سرویس  اقتصادي  تفتان ما،علاءالدین ازوجی ، با اشاره به اینکه طبق هدفگذاری برنامه ششم توسعه کشور باید در سال اول این برنامه 970 هزار شغل ایجاد شود، اظهار داشت: در صورت اجرای دقیق طرح کارورزی و اشتغال فراگیر که از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است، هدف افزایش 970 هزار نفری شاغلان دست‌یافتنی است.
وی افزود: طبق برنامه ششم توسعه کشور نرخ بیکاری تا پایان این برنامه باید به 8.6 درصد برسد و حجم انبوهی از بیکاران به افراد شاغل تبدیل شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه نرخ مشارکت در جریان کاهش یا افزایش نرخ بیکاری باید مدنظر قرار گیرد، گفت: هدف ما اضافه شدن تعداد شاغلان در سال 96 است و فعلاً با توجه به تغییر نرخ مشارکت، نرخ بیکاری مدنظر نیست. 
وی افزود: در سال 96، تمام تلاشمان این است که سیاست‌های اشتغال‌زایی دولت محقق شود و به همین منظور ستاد فرماندهی با ابلاغ طرح اشتغال فراگیر منابع 20 هزار میلیارد تومانی در شبکه بانکی در نظر گرفته است.
ازوجی مسئله فعلی بازار کار کشور را ناشی از لزوم هماهنگی فضای کسب و کار اعلام کرد و گفت: صرفاً پرداخت تسهیلات، وام یا سرمایه در گردش مشکل بخش‌های تولیدی و اشتغال کشور را حل نمی‌کند، بلکه ایجاد فضای کسب و کار مناسب و قوانین همسو با بخش تولید کشور از ملاک‌های اصلی است. 
* آماده سازی دستورالعمل اشتغال فراگیر تا 10 روز آینده
وی همچنین از آماده‌سازی دستورالعمل اجرایی اشتغال فراگیر خبر داد و گفت:‌ این دستورالعمل ظرف 10 روز آینده آماده و ابلاغ خواهد شد. 
این مقام مسئول وزارت کار در تشریح جزئیات این طرح که از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است، گفت: تفاوت این طرح اشتغال‌زایی با سایر طرح‌ها، استفاده از ظرفیت‌ نهادهای عمومی غیردولتی همچون بسیج و سپاه است که تا کنون نیز اقدامات خوبی در حوزه اشتغال‌زایی انجام داده‌اند. به عنوان مثال، بنیاد برکت در این زمینه طرح‌های خوبی را اجرا کرده است که با هماهنگی این نهادها می‌توان به اشتغال فراگیر و اهداف از پیش تعیین‌شده دست یافت.
وی در واکنش به انتقاداتی که از طرح کارورزی دولت می‌شود به خبرنگار فارس،‌ گفت: طرح کارورزی یکی از زیرمجموعه‌های طرح اشتغال فراگیر است که مدت و تعداد آن نیز محدود است.
ازوجی گفت:‌ همانطور که در طرح کارورزی پیش‌بینی شده مدت زمان آموزش 4 تا 6 ماه است که بلافاصله بعد از آن کارورزان باید وارد بازار کار شوند و از مزایای معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما برای تسهیل در فرآیند جذب بهره‌مند شوند. 
انتهای پیام/فارس
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 439885
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *