۰

اذعان معاون کل وزارت‌بهداشت به مشکلات حاد مالی و دارویی/ وقتی دولت برای جلوگیری از تعطیلی بیمارستان‌ها حکم می‌دهد

در حالی که زمزمه‌های قطع خدمات رسانی به دلیل بدهی‌های سنگین بیمارستان‌ها به شرکت‌های دارویی از برخی از بیمارستان‌های دولتی به گوش می‌رسد سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تهیه هر نوع دارو و ملزومات پزشکی به عهده بیمارستان‌هاست .
اذعان معاون کل وزارت‌بهداشت به مشکلات حاد مالی و دارویی/ وقتی دولت برای جلوگیری از تعطیلی بیمارستان‌ها حکم می‌دهد
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،طی روزهای گذشته خبری با عنوان «شکست طرح تحول سلامت» در چند استان از جمله استان قزوین در شبکه‌های مجازی منتشر شد که بلافاصله پس انتشار این خبر، نامه رییس دانشگاه علوم پزشکی شهر قزوین خطاب به برخی از بیمارستان‌های دولتی منتشر شد که بر اساس این نامه بیمارستان‌ها موظفند برای پیشگیری از تعطیلی بیمارستان‌ها دارو و تجهیزات پزشکی را از خارج از بیمارستان‌ها تهیه کنند. اما در این بین سخنگوی وزارت بهداشت مانند همیشه بدون توجه به مشکلات پیش آمده و نظرات پزشکان به دفاع از این طرح پرداخت.
ایرج حریرچی در خصوص موضوع مشکلات مالی در بیمارستان‌های دولتی یکی از استان‌ها، اظهارداشت: خدمت رسانی به مردم و بیماران در مراکز دولتی و بیمارستان‌های وزارت بهداشت کمافی السابق انجام می‌شود و مدیران وزارت بهداشت و کارکنان خدوم اعم از پزشکان و پرستاران در همه شهرهای کشور به رغم مشکلات مالی و محدودیت های موجود بدون کم و کاست، به حمایت از مردم و خدمت رسانی به آنها ادامه می‌دهند.
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: تهیه هر نوع دارو و ملزومات پزشکی به عهده بیمارستان هاست گرچه بیمه ها در پرداخت ها تاخیر قابل توجهی دارند و شرکت های تامین کننده دارو و سایر ملزومات پزشکی بیمارستان ها را تحت فشار قرار داده اند ولی با فداکاری و ایثاری که در سیستم وجود دارد، روند خدمت رسانی در حال انجام است.
حریرچی گفت: خط قرمز ما ارائه خدمت مناسب به مردم و محافظت مالی از بیماران است و حتی در یک مورد هم اجازه نخواهیم داد تاخیری در ارائه خدمت به بیماران اورژانسی و غیراورژانسی ایجاد شود.
قائم مقام وزیر بهداشت افزود: در مواردی که مشکلات در بعضی از مراکز شدت بیشتری پیدا می‌کند هیات‌های کارشناسی و مدیریتی از ستاد وزارت بهداشت اعزام می‌شوند و ضمن بررسی، مشکل را حل می‌کنند.
‌حریرچی افزود: ما به مردم اطمینان می‌دهیم که خدمت گذارانشان کمافی السابق از دستاوردهای طرح تحول سلامت پاسداری خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، این سخنان حریرچی در حالی مطرح می‌شود که طی هفته‌های اخیر بنا به اذعان مسئولان علوم پزشکی بسیاری از شرکت‌های دارویی اقدام به تحریم بیمارستان‌ها کرده‌اند و بیمارستان‌ها نیز برای ادامه خدمات رسانی خرید دارو را به بیماران محول کرده و از پذیرش بیماران غیراورژانسی خودداری می‌کنند. این برای چندمین بار در ماه‌های گذشته است که روسا و کادر درمانی بیمارستان‌های مختلف به دلیل مشکلات مالی از بی‌تدبیری بیمه‌ها و وزارت بهداشت انتقاد کرده‌اند.
حال باید دید این احکام و دستورهای دولتی‌ها برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار پیش‌رو در طرح تحول سلامت مرهمی خواهد بود یا اینکه صدور اینگونه دستورها تنها یک شو رسانه‌ای و تبلیغاتی است و مشکلات مردم و پزشکان در بیمارستان‌های دولتی همچنان ادامه خواهد داشت.
 

 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 439955
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *