۰

حجاب و عفاف در فرهنگ مسلمانان ریشه دارد

ترویج فرهنگ عظيم حجاب و عفاف در جامعه مانع افزایش ناهنجاری های اجتماعی می شود و حجب و حیا در آداب و آموزه های دینی مسلمانان ریشه دارد و بايد اين فرهنگ همواره حفظ شود.
حجاب و عفاف در فرهنگ مسلمانان ریشه دارد
به گزارش تفتان ما، جامعه كنوني با تمام سفارشاتي كه براي حفظ حجاب بيان داشته، انگيزه صيانت آن را از دست داده ! و اين ضرورت مهم سبك و استفاده آن عقب افتادگي تلقي مي شود، اين احساس نيست بلكه شاهد اين برهنگي اجتماع كمي زننده و مغاير با دين و مذهب اسلامي بوده است.
 
آيا حجاب محدوديت است؟ يا مصونيت؟ چه عواملي دخيل براي تربيت نسلي با حفظ و كرامت انساني تعريف شود؟ مهمتر از همه حجاب آيا فقط براي بانوان سفارش شده است؟!
 
بهانه هاي راحت بودن انسان، گراني و صرفه جويي در مخارج ضرورت خريد مثلاً چادر به ظاهر از سبد خريد خانواده مي توان حذف كرد اما ضرورت حفظ آن را مي توان براي فرندانمان تشريح كرد! كه اسلام حد مرزي براي پوشيدن و اندازه آن را واضح و مبرهن بيان داشته و تاكيد، تا جامعه اي پويا براي داشتن اجتماعي سالم و به دور از خشونت هاي اخلاقي و ناهنجاري هاي اجتماعي براي مردان با افكار سالم را بدنبال خواهد داشت!
 
نگاهي بر حضور فعال زنان در تمام عرصه هاي علمي، فرهنگي، سياسي و ورزشي اگر داشته داشته باشيم پا به پاي مردان رشد تعالي داشته و بخش اعظم چرخه حيات ايران اسلامي را در دست گرفته اند! جامعه محدوديت حضور را حذف كرده تا تكميل شود كاستي هاي حضور زنان موفق در اجتماع و
 
گاهاً سبك پوشيدن، تنوع رنگ و لباس جزء حريم خصوصي تلقي شده و با هر نوع سليقه اي به خود اجازه ميدهيم در جامعه حضور پيدا كنيم كاري هم به عواقب و پيامدهاي آن نداريم و هيچ فكري نميكنيم كه اين حضور پس از مدتي مد شده و همه گير، دارا و نادار تن به خريد مي دهند! جنس خارجي محبوب تر معتبر تر و متنوع تر ! توليد كننده داخلي هم غاز بچراند ، مردان سرد مزاج و سن ازدواج به بالاترين حد خود برسد!
 
اينها براي يك اجتماع اسلامي سم و سهمگين هستند! در خوفيم انگار و نميدانيم براي برهنگي اجتماعمان نقشه ها كشيده اند ، شبكه هاي ماهواره اي تدوين و مخابره كرده اند، شبكه هاي اجتماعي را تسخير و راهبري ميكنند!
 
حجاب زينت انسان است و يك ارزش است، هستند در بلاد كفر داشتن حجاب با پرداخت جريمه حفظ مي شوند داشتن حجاب مغاير با رفتار و قوانين آن كشورهست و حفظ مي شود از دانشگاه و استخدام محروم ولي حفظ مي شود، تحقير و مضروب افكار نژاد پرستان و تند رو ها ي افراطي ميشوند ولي حفظ ميشود! زيرا بعنوان تكامل و ضرورت وجودي آن پي برده اند و ايماني قوي با درك صحيح از فرمايشات قرآن و پيامبران و صالحين براي صيانت و حفظ آن داشته اند .
 
تضعيف نيروي ايمانمان را با هدف گذاري بر روي مردان از سوي مستكبرين هم قابل بررسي و انديشه است! با لباسهاي تنگ و دست كاري چهره مردانه و گذاشتن مو و محاسن مغاير با سنت پيامبر مكرم اسلام و بزرگان دين مبين اسلام ! به نام و عنوان مسلمان منافات دارد.
 
نه سعي بر تكرار سفارشات در اسلام و ضرورت داشتن حجاب بيان شد نه سعي بر تحقير افكار عامه! تاملي را خواهانم كه تغيير تبديل ما به هر شكلي مطابق و معارف اسلامي همراه شود نه غرب! ما كه اصالتمان شهره جهان است هر چند مسئله و برنامه هاي اسلام هراسي هم نگران كننده و متاثر كننده است!
 
-----------------------------------------------
گزارش از عبدالرئوف بياباني (فعال و كارشناس اجتماعي)
-----------------------------------------------
 
انتهاي پيام/
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب: 440093
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *