۰

خسروی‌وفا: از عدم ارسال به موقع اساسنامه کمیته ملی المپیک انتقاد داریم/ صحبت از تعلیق حاشیه است

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: به دلیل عدم ارسال به موقع اساسنامه کمیته ملی المپیک انتقاد داریم.
خسروی‌وفا: از عدم ارسال به موقع اساسنامه کمیته ملی المپیک انتقاد داریم/ صحبت از تعلیق حاشیه است
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،محمود خسروی وفا درباره نامه نگاری و انتقاد از کمیته ملی المپیک به دلیل عدم ارسال اساسنامه این کمیته گفت: بر مبنای قانون اساسنامه کمیته باید ظرف 3 ماه تدوین و برای تصویب در اختیار هیأت دولت قرار می‌گرفت.  فرصت قانونی از مهرماه سال گذشته که قانون ابلاغ شد آغاز شد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.
وی ادامه داد: کارگروه تدوین اساسنامه 2 سال قبل به ریاست خادم آغاز به کار کرد که همان زمان در مجمع پیشنهاد دادیم با توجه به اینکه مجمع بالاترین مرجع اصلاح اساسنامه‌ها است قبل از اینکه دولت ارسال شود به اطلاع مجمع برسد تا نظرات مشورتی مجمع هم گرفته شود تا بعد از تصویب مورد اشکال واقع نشود.
رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین افزود: اما چون زمان خیلی طولانی شد و این موضوع به سرانجام نرسید من به همراه علی نژاد به همراه علی مرادی نامه‌ای را به رئیس فدراسیون نوشتیم و این موضوع را تکرار کردیم که مجمع باید از روند کار مطلع باشد تا نظرات اعضا در صورت اصلاح اعمال شود.
خسروی‌وفا گفت: در صورتیکه اساسنامه تصویب شود مجمع باید در جریان باشد و اگر این اتفاق افتاد با هماهنگی مجمع و هیأت اجرایی و وزارت ورزش و در نهایت هیأت دولت باشد تا کار زیبایی انجام شود. قانون، وزارت ورزش را ملزم کرده است و براساس اساسنامه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک خدمات دهنده به وزارت ورزش هستند، احساس کردیم در این مرحله دچار نقص شده‌ایم چون مجمع در اطلاع نبود، این نامه هم 2 خط بیشتر نبود.
وی تصریح کرد: از عدم ارسال به موقع اساسنامه انتقاد داریم تا اساسنامه به تصویب دولت نرسد مجمعی تشکیل نخواهد شد و انتخاباتی در کار نخواهد بود. دولت و وزارت ورزش در این تأخیر نقشی ندارند چرا که کمیته ملی المپیک و پارالمپیک باید اساسنامه‌های خود را به موقع ارسال کنند البته ما نظر مشورتی IPC را گرفتیم تا مغایرتی با قوانین ملی کشورمان نباشد. وقتی برخی‌ها صحبت از تعلیق می‌کنند فکر می‌کنم حاشیه است و بحث تعلیقِ بیجاست.
رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین افزود: اساسنامه پارالمپیک وقتی برای هیأت دولت ارسال شد به IPC هم ارسال کردیم چون آنها تعدادی بایدها و نبایدها دارند که اگر مخالف قوانین کشور ما باشد لحاظ کنیم و هرجا نیاز به توضیح داشت توضیح دادیم.
خسروی‌وفا در باره انتظار کمیته ملی پارالمپیک از المپیک گفت: کارگروهی به ریاست داورزنی تشکیل شده است هرچند مسیر به کندی طی می‌شود اما امیدواریم زودتر به جمع بندی برسیم هرچند اتفاق جدی رخ نداده است، مالکیت آکادمی و کمیته متعلق به وزارت ورزش است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 440197
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *