۰
امام جمعه شهرستان خاش در مراسم شهادت امام صادق(ع):

شیوه عمل امام صادق(ع) یک انقلاب فرهنگی بود/ امام جعفر(ع) جامعه اسلامی را در برابر تهاجم فرهنگی مدیریت کرد

امام جمعه شهرستان خاش گفت: شیوه عمل امام صادق(ع) یک انقلاب فرهنگی بود و اين امام بزرگوار با حرکت علمی و فرهنگی جریانات انحرافی را خنثی کرد.
شیوه عمل امام صادق(ع) یک انقلاب فرهنگی بود/ امام جعفر(ع) جامعه اسلامی را در برابر تهاجم فرهنگی مدیریت کرد
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در مراسم شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد جامع شهرستان خاش، اظهار كرد: امام  صادق(ع) در زماني زندگي مي كرد كه علاوه بر مسائل سياسي يك سلسله حوادث اجتماعي و ابهامات فكري نيز رخ داد و ضروري بود تا امام صادق جهاد خود را در اين جبهه شروع كند.
 
وي با بيان اينكه امام جعفر صادق(ع) بعنوان پايه گذار فقه جعفري در انتشار احاديث و كتب مختلف بود، تصريح كرد: اين امام بزرگوار در ترویج دین مقدس اسلام و احیای رسالت الهی و نبي مكرم اسلام(ص) نقش مهمي داشته است.
 
حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه اقدامات سیاسی امام جعفر(ع) منجر به تهدیدهای مکرر دستگاه حکومتی نسبت به ایشان است، گفت: شهادت امام جعفر صادق(ع) 12 سال بعد از آغاز حکومت سیاه منصور عباسی اتفاق افتاد.
 
وي خاطرنشان كرد: در مدت امامت، اين امام بزرگوار از عراق، مرکز حکومت دور بود و در مدینه می زیستند، اما از دست حاکم عباسی امان و آرامش نداشت.
 
امام جمعه شهرستان خاش اظهار كرد: در دوره امام صادق(ع) فرصتی استثنائی برای ایشان به وجود آمد تا با بهره مندي از خلاءهای سیاسی و حاکمیتی به وجود آمده، به ترویج آموزه های دینی بپردازند و این امر موجب شد تا ایشان یک دانشگاه بزرگ و با حضور سه تا چهار هزار نفر تاسیس کند.
 
گفتني است؛ در ادامه اين مراسم مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به نوحه خواني، مرثيه خواني، مديحه سرايي و عزاداري در وصف امام جعفر صادق(ع) پرداخت.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 440247
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *