۰
انتفاضه ادامه دارد؛

درسی که «جمعه خشم» به صهیونیست‌ها داد/ گزینه «سازش» محکوم به شکست است

مردم فلسطین با خروش علیه صهیونیست‌ها در روز «جمعه خشم» نشان دادند که انتفاضه هیچگاه متوقف نشده و خیزش عظیم مردمی در قدس اشغالی این پیام را به صهیونیست‌ها ارسال کرد که تا زمانی که فلسطین زنده است، انتفاضه نیز ادامه دارد و تعطیل‌بردار نیست.
درسی که «جمعه خشم» به صهیونیست‌ها داد/ گزینه «سازش» محکوم به شکست است
به گزارش تفتان ما، مسجد‌الاقصی که قبله نخست مسلمانان محسوب می‌شود، این‌ روزها بیش از آنکه به یک مکان دینی و مقدس شباهت داشته باشد، توسط صهیونیست‌های کودک‌کُش به پادگان نظامی تبدیل شده است. پس از عملیات استشهادی شماری از جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی، نظامیان رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی خود در قدس اشغالی را تشدید و فشارها علیه فلسطینیان ساکن این شهر را افزایش دادند.
 
پس از افزایش این فشارها، احزاب و جریان‌های مقاومت فلسطین با صدور اطلاعیه‌هایی جداگانه خواستار برگزاری تظاهرات «جمعه خشم» توسط شهروندان فلسطینی شدند. به دنبال صدور همین فراخوان‌ها بود که صدها نفر از مردم فلسطین روز گذشته در نقاط مختلف قدس اشغالی تظاهرات گسترده علیه صهیونیست‌ها برپا کردند.
 
برگزاری تظاهرات گسترده شهروندان فلسطینی علیه اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی طی دیروز جمعه، درحالی بود که صهیونیست‌ها تمامی راه‌های منتهی به قدس اشغالی را به منظور ممانعت از ورود فلسطینیان به این شهر، مسدود کرده بودند.
 
درهر صورت، تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم فلسطین در اعتراض به اقدامات تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه صهیونیست‌ها در نهایت با یورش ددمنشانه نظامیان این رژیم به فلسطینیان، به خشونت کشیده شد؛ خشونتی که در نتیجه آن سه شهروند فلسطینی شهید و بیش از ۱۹۰ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.
 
مردم فلسطین با خروش علیه صهیونیست‌ها در روز «جمعه خشم» نشان دادند که انتفاضه هیچگاه متوقف نشده و همچنان ادامه دارد. خیزش عظیم مردمی در قدس اشغالی طی روز گذشته این پیام را به صهیونیست‌ها ارسال کرد که تا زمانی که فلسطین زنده است، انتفاضه نیز ادامه دارد و تعطیل‌بردار نیست. افزون براین، اقدام فلسطینیان همچنین حامل پیام مهمی برای تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر گروه‌های فلسطینی که به دنبال سازش با صهیونیست‌ها هستند نیز بود.
 
مردم فلسطین خطاب به سازشکاران در سرزمین‌های اشغالی تأکید کردند که مواضع سازشکارانه آن‌ها نشأت‌گرفته از اعتقادات شخصی‌شان است و هیچ نسبتی با آنچه که شهروندان فلسطینی به دنبال تحقق آن هستند، ندارد.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 440272
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *