۰

گردشگری اولویت نخست چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان اولویت نخست چابهار را گردشگری و دومین اولویت چابهار را شیلات با رویکرد اشتغال و صادرات عنوان کرد.
گردشگری اولویت نخست چابهار
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،علی اوسط هاشمی دومین اولویت چابهار را شیلات با رویکرد اشتغال و صادرات محور عنوان کرد.
وی افزود: سواحل  بکر مکران فرصت بسیار ارزشمندی است که به جهت حفاظت اساس کار دستگاههای متولی بر پیشگیری باشد و هر کدام از دستگاه ها که در حوزه دریا و ساحل تخلف کرد هشدار بدهید و چنانچه اصرار بر تخلف داشت، گزارش به استانداری اعلام
هاشمی با بیان اینکه در بخش غیر دولتی در این خصوص مراقبت صورت گیرد تاکید کرد: دستگاه های اجرایی مسئول  صیانت از اموال و سرمایه های خودشان است و با این موضوع فعال برخورد کنید.
وی ادامه داد: رفتار غیر مدنی و بی قانونی از سوی هیچ نهاد و ارگانی در این زمینه قابل قبول نیست ، اهتمام به قانون وظیفه مجری است و دبیرخانه با نظارت کافی تخلفات را رصد و گزارش دهد.
استاندار سیستان و بلوچستان حفظ وضع موجود و پیشگیری از بدتر نشدن چهره ساحل را ضروری برشمرد و اظهار داشت: بحث های زیست محیطی و تهیه پیوست اجتماعی فعالیت در سواحل بطور جدی مورد توجه باشد زیرا کار در جهت منافع مردم است و برعلیه مردم نیست.
هاشمی با اشاره به اینکه عمومیت یافتن اثرات پیشرفت و  برخورداری مردم از آن می تواند نشانه توسعه باشد، افزود: قابل قبول نیست  که از گردشگری سخن بگوئیم اما از  پلاژ ساحلی و کمپ مناسب بهداشتی و رفاهی برخوردار نباشیم.
به گفته استاندار با گذشت ۲۲سال از فعالیت منطقه آزاد اما هنوز جانمایی اختصاص مکانی برای شنا در سواحل دیده نشده است، تامین زیرساخت های رفاهی از جمله تعیین جانمایی برای شنا با رعایت حقوق شهروندی و عدم تعارض با ارزشهای اسلامی ، چشمه های بهداشتی، استراحتگاه و پیش‌بینی جذابیت های محیطی در سواحل بندر چابهار تاکید کرد.
وی با بیان اینکه زیرساخت های رفاهی جزء بدیهی ترین نیازهای یک شهرستان ساحلی است ،بیان کرد: ده نقطه ساحلی را برای ایجاد اماکن رفاهی به بخش خصوصی واگذار کنند.
این مسؤول گفت: با توجه به پایه گذاری طرح توسعه سازمان سواحل مکران،  شهرستان کنارک نیز در این طرح دیده شود تا زمینه اجرای پروژه های بزرگ فراهم شود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 440290
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *