۰
گزارش تفتان ما از دختران امروز؛ مادران فردای جامعه

جای خالی دختران سيستاني و بلوچستاني در پشت ميزهاي مدیریتی/ دشمن به دنبال بی تفاوت کردن دختران نسبت به موضوع حجاب است

دختران امروز، مادران و مسئولين فردا هستند، اما آنچه دختران جوان را دلسرد می‌کند، عدم توجه به جایگاه شغلی و یا بهتر بگویم عدم کسب صندلی‌های مدیریتی است و متأسفانه در استان سيستان و بلوچستان این موضوع پررنگ‌تر است و دختران جوان را در پست‌های مدیریتی نمی‌بینیم و به‌نوعی شاید همان دیوارهای شیشه‌ای که بسیاری از آن صحبت می‌کنیم، برای دختران جوان و موفق ما بسیار پررنگ‌تر است.
جای خالی دختران سيستاني و بلوچستاني در پشت ميزهاي مدیریتی/ دشمن به دنبال بی تفاوت کردن دختران نسبت به موضوع حجاب است
به گزارش تفتان ما، دختر در خانواده نماد و سمبل زيبايي و عشوه گري است كه يكي از مهمترين روش تربيتي براي دختران، برقراري ارتباط دوستانه است خانواده‌هایی که دارای فرزند دختر هستند باید توجه داشته باشند که ویژگی‌های دختران و پسران با هم متفاوت است.
 
در واقع همه سعي و تلاش پدران و مادران در تربیت دختران باید بر این باشد که آنها را از مهر و محبت لبریز کنیم، عدم توجه به این موضوع زمینه انحراف و آسیب‌های اجتماعی بسیاری را به همراه دارد.
 
زنان و دختران به‌طور نسبی نیمی از جمعیت هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند و بسته به فرهنگ و هنجارهای هر کشوری، موضوعات و چالش‌های خود رادارند و در این میان بانوان و دختران کشور ما با توجه به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و چهارچوب‌ها و معیارهای خاص رفتاری و هنجاری، بدون شک از شرایط ویژه‌ای برخوردار هستند.
 
همین موضوع با توجه به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، دست‌مایه‌ای برای خبرنگار تفتان ما شده تا با يكي از دختران نمونه و فعال استان سيستان و بلوچستان گپ و گفتي داشته باشيم. در ادامه ماحصل اين مصاحبه را بخوانيد.
 

 
* دختران نبايد گوشه نشين باشند
يكي از دختران نمونه و فعال استان سيستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: افسانه دادره داراي لیسانس مدیریت بازرگانی و در حال حاضر مدیر مسئول پایگاه خبری شستون و فعال رسانه ای استان سيستان و بلوچستان هستم.
 
افسانه دادره تصريح كرد: داوطلب سلامت شبکه بهداشت و درمان، داوطلب جمعیت هلال احمر، عضو کانون فرهنگی و اجتماعب بانوان شهرستان و خبرنگار هستم كه كار خبرنگاري و مطبوعاتي را  از حدود دو سال قبل آغاز کردم و بیشتر در زمینه اجتماعی گزارشات اجتماعی و انعکاس مشکلات مردم به مسئولین فعالیت دارم.
 
وي با بيان اينكه حدود شش سال است كه وارد عرصه ورزشی شده ام، گفت: در رشته تکواندو که دارای کمربند مشکلی این رشته هستم.
 
وي ادامه داد: چند مدتی رو به عنوان مربی نیز فعالیت داشته ام که بانوان زیادی رو به سمت این رشته سوق دادم.
 
دادره گفت: رشته تکواندو در آن زمان یکی از فعال ترین رشته بانوان در شهرستان بود که در اکثر مراسمات حضور چشمگیری داشت که برگزاری انجام حرکات نمایشی و تکنیکی در مراسمات توانمندی های دختران این شهرستان را به نمایش می گذاشتند.
 
وي خاطرنشان كرد: یکی دیگر از فعالیت فرهنگی و اجتماعی که دارم برگزاری تورهای گردشگری به مناطق دیدنی، جاذبه های طبیعی و مناطق تاریخی و باستانی است.
 

 
اين دختر نمونه و فعال سيستان و بلوچستان گفت:  انجمن گردشگری مهرگان حدود دو سال و نیم است که از سوی وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت خود را اخذ کرده است که این انجمن که در حوزه گردشگری فعالیت دارد.
 
وي افزود: انجمن گردشگری مهرگان در ابتدا به همت حقير، سیده ریحانه معاشر، حلیمه شادزهی سرجو، پریسا شیخ لنگی، خدیجه شیرزهی راه اندازی شد که در این میان حمایت های اداره ورزش و جوانان از این انجمن را نمی توان نادیده گرفت و دارای مقام های استانی و شهرستانی هستم و همچنین افرادی را که آموزش داده ام نیز مقام های متعدد استانی نیز کسب کرده اند.
 
* دختران بايد با پشت كار از همه موانع عبور كنند
دادره اذعان كرد: در مسیر راه و در فعالیت های که انجام داده ام بارها مورد ناملایمات و بدرفتاری ها قرار گرفته ام، که این ها موانعی برای حضور من در اجتماع و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نشده است.
 
وي خطاب به دختران كشور ايران اسلامي، اظهار كرد: به دختران ايران توصیه می کنم که بستر مناسب برای حضور آنان در اداره ورزش و جوانان، کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان، هلال احمر و دیگر نهادها فراهم شده است که می توانند با حضور خود توانمندی های دختران این خطه از کشور را به رخ دیگران به کشاندند تا آن نگاه اشتباهی که نسبت به بانوان و زنان منطقه دارند، خارج شوند.
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 440336
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *