۰

تابعیت اضافه کسانی که می‌خواهند مسئولیت بگیرند بررسی می‌شود/ باید آمریکا را مجبور به انجام تعهداتش کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: فعلا فقط وضعیت تابعیت اضافی مسئولان و کسانی که می‌خواهند مسئولیت بگیرند بررسی می‌شود و خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها بررسی نمی‌شوند.
تابعیت اضافه کسانی که می‌خواهند مسئولیت بگیرند بررسی می‌شود/ باید آمریکا را مجبور به انجام تعهداتش کنیم
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،ولی الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات اخیر روحانی و ظریف مبنی بر نقض جسم و روح برجام توسط آمریکا اظهار داشت: اینکه آمریکا بدعهدی کرده و به تعهدات خود در برجام عمل نکرده، مسئله‌ای است که قبل از این هم همه دوستان به آن واقف بودند.
 
وی افزود: بدعهدی‌های آمریکا در ماه‌های اخیر شدت پیدا کرده و آمریکایی‌ها تحریم‌های جدیدی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال  کرده‌اند که باعث نگرانی شده و ما باید پیگیری جدی داشته باشیم و آمریکا را مجبور کنیم که به تعهدات خود پایبند باشد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نگاه اروپا نسبت به برجام متفاوت است و ما نباید اقدامی خلاف برجام انجام دهیم یا از این موضوع دست بکشیم، باید طوری برخورد کنیم که افکار عمومی آمریکا را به عنوان یک دولت بدعهد بشناسند.
 
نانواکناری عنوان کرد: افکار عمومی باید با جنایات آمریکا در طول تاریخ آشنا شوند، جنایاتی که آمریکایی‌ها با حمایت از رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین انجام دادند، جنایت انهدام هواپیمای مسافربری کشورمان در آب‌های خلیج فارس و جنایاتی که دولت آمریکا با حمایت از عربستان سعودی علیه مردم یمن مرتکب می‌شود.
 
وی گفت: به آمریکا نمی‌توان اطمینان کرد و در گام اول برای مبارزه با آمریکا باید افکار عمومی را علیه این دولت بسیج کرد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص آخرین وضعیت دوتابعیتی‌ها در دولت گفت: این موضوع توسط وزارت اطلاعات، مجلس و دستگاه قضایی باید دنبال می‌شود و اخبار آن‌ را هم مسئولان امر اعلام می‌کنند.
 
نانواکناری در پایان گفت: فعلا فقط وضعیت تابعیت اضافی مسئولان و کسانی که می‌خواهند مسئولیت بگیرند بررسی می‌شود و خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها بررسی نمی‌شوند.
 
انتهای پیام/
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 440407
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *