۰
رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش:

کودکان خاش زیر پوشش خدمات سلامت قرار می گیرند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش گفت: کودکان نیاز به دریافت خدمات سلامت در بخش های مختلف زیر پوشش قرار گرفته و از خدمات بهداشتی و درمانی بهره می برند.
کودکان خاش زیر پوشش خدمات سلامت قرار می گیرند
منصور خاشی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: شهرستان خاش بعنوان پایلوت اجرای برنامه بازنگری شده کودکان (کودک سالم و مانا) در بین مجموعه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انتخاب شده است.
 
 
وی بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت به مبحث اجرای برنامه کودک سالم-مانا نگاهی ویژه دارد که امیدواریم در خاش بتوانیم خدمات شایسته ای به جامعه هدف ارائه بدهیم.
 
خاشی تصریج کرد: انجام خدمات و مراقبت‌ و غربالگری‌ها منجر به شناسایی زود هنگام کودکان سالم از کودکان به ظاهر سالم شده و از عوارض جبران ناپذیر جلوگیری می‌کند.
 
وی ادامه داد: پیرو ابلاغ اجرای بسته های خدمت جدید سلامت کودکان ازسوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص آغاز اجرای بسته های خدمت بازنگری شده سلامت کودکان و در راستای ارتقای سطح سلامت کودکان و اجرای مداخلات موثر برای کاهش مرگ و میر کودکان زیر 5 سال و اجرایی شدن برنامه مذکور، کارگاه آموزشی بسته های خدمت بازنگری شده سلامت کودکان(کودک سالم و مانا) در شهرستان خاش بصورت پایلوت برگزار شد.
 
خاشی اظهار کرد: در این برنامه مراقبت‌های جدید به سیستم مراقبتی اضافه شده که شامل ارزیابی کودک از نظر شنوایی، ژنتیک، بدرفتاری با کودک، و مشاوره با مادر درمورد عوامل محیطی موثر بر سلامت کودک، همچنین ویزیت های مراقبت سلامت کودکان و غربالگری های کودک زیر5سال، اختلال رشد و سوء تغذیه، روند گام به گام احیای نوزاد، ارزیابی شیرخوار زیر2ماه از نظر علایم و نشانه های خطر، تشریح دستورالعمل جدید اجرایی برنامه سلامت کودکان درسامانه یکپارچه بهداشت و روند اجرای برنامه در شهرستان پایلوت و... نیز صورت می‌گیرد.
 
گفتنی است؛ کارگاه آموزشی بسته خدمتی بازنگری شده سلامت کودکان(کودک سالم-مانا)جهت مراقبین سلامت و بهورزان در خاش برگزار شد.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 440490
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *