۰
امام جماعت مسجد امام رضا(ع) منطقه هواشناسي خاش:

سیره و روش علي ابن موسي الرضا(ع) بهترین راهنما در زمينه سیاست و فرهنگ است/ برگزاري مراسم جشن ميلاد امام رضا(ع) در شهرستان خاش + تصاوير

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) منطقه هواشناسي شهرستان خاش گفت: سیره و روش علي ابن موسي الرضا(ع) بهترین راهنما در زمينه سیاست و فرهنگ و ولایت‌پذیری و ولايت مداري از مهمترین آموزه هاي سیاسی اين امام بزرگوار است.
سیره و روش علي ابن موسي الرضا(ع) بهترین راهنما در زمينه سیاست و فرهنگ است/ برگزاري مراسم جشن ميلاد امام رضا(ع)  در شهرستان خاش + تصاوير
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام مهران قاسمي در مراسم جشن ميلاد امام رضا(ع) كه در مسجد امام رضا(ع) منطقه هواشناسي شهرستان خاش برگزار شد، اظهار كرد: ملت ايران اسلامي بزرگترين سرمايه و ثروتي كه در اختيار دارند، ارادت و عشق آنها به امام رضا(ع) است.
 
وي تصريح كرد: امام رضا(ع) بصيرت سياسي ويژه اي به مردم بخشيدند و بحث اهميت جايگاه امامت را با علم و آگاهي وافر در بين عموم مردم با زبان ها و بيان هاي مختلف تببين كردند.
 
حجت الاسلام قاسمي با اشاره به تفسير اتفاقات زندگي پربركت امام رضا ( ع ) به خصوص در 5  سال آخر عمر، گفت: امام رضا(ع) در 3 سال پاياني عمر با بركت خود تا زمان شهادت را به اجبار دستگاه فاسد بني عباس و نيز فشارهاي مأمون در كشور ايراني اسلامي با نشر احكام الهي و معارف اسلامي سپري كرده و بعنوان عالم آل محمد(ص) لقب گرفتند.
 
وی با بیان این که نجمه خاتون، مادر امام رضا(ع) انسان بسیار اهل ذکر و با فضیلتی بوده است، ادامه داد: بعد از ولادت امام رضا(ع)، امام موسی کاظم(ع) تولد ایشان را به نجمه خاتون این گونه تبریک گفتند که ای نجمه مبارک باد بر تو این احترامی که خداوند به واسطه این نعمت بزرگ برای تو قرار داد.
 
حجت الاسلام قاسمي  با اشاره به این که امام رضا(ع) در بین ما به عنوان امام مهربانی شناخته شده است، خاطرنشان كرد: تاریخ مملو از خاطرات مهربانی امام رضا(ع) است و به عنوان دست مهربانی خدا در بین خلق، عاشقان و شیفتگان را مورد عنایت قرار می دهد.
 

 
وي اذعان كرد: دهه پربركت كرامت آغازش با ولادت حضرت معصومه(س) و پايانش نيز با ولادت امام رضا(ع) بوده است و اين دهه فرصت مناسبي جهت تبيين بسياري از مفاهيم سازنده و ارزشمند است.
 
امام جماعت مسجد امام رضا(ع) منطقه هواشناسي شهرستان خاش با بيان اينكه دهه كرامت نشانگر وفاي كم نظير يك خواهر نسبت به مقام معنوي و شامخ برادر است، اظهار كرد: حضرت معصومه(س) از فرزندان نوراني ائمه اطهار(ع) بودند كه در كشور ايران دفن شده و حضرت معصومه(س) در حقيقت جهت ديدار و ايثار برادر راه طولاني را طي كرد تا بتواند برادر خود را ملاقات كند.
 
در ادامه اين مراسم مصطفي زابلي مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به مولودي خواني در وصف امام رضا(ع) پرداخت و در پايان به القاب امام رضا(ع) جوايزي اهداء شد.
 

 
همچنين مراسم رقص چوب محلي سيستاني و قرائت دكلمه از ساير برنامه هاي اين مراسم جشن باشكوه بود.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، نظير اين مراسم در مدرسه رستگاران و سطح شهرستان خاش در مساجد مختلف نيز برگزار شده است.
 

.

.

.

.

.

انتهاي پيام/
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 440577
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *