۰
معرفی توانمندی های ایرندگان خاش/

بخش ایرندگان شهرستان خاش ۳۰۰هکتار شالیکاری برنج دارد

بخشدار ایرندگان خاش گفت: در این بخش پرظرفیت افزون بر 300 هکتار شالیزار برنج وجود دارد که در میان نخلهای سربه فلک کشیده خودنمایی می کنند.
بخش ایرندگان شهرستان خاش ۳۰۰هکتار شالیکاری برنج دارد
جمشید هاشمزهی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی تفتان ما اظهار کرد: از این میزان شالیزار برنج افزون بر چهار هزار کیلوگرم شلتوک برداشت می شود که میزان برداشت خالص برنج افزون بر سه تن بوده و بیشتر به مصارف کشاورزان می رسد و از جنبه اقتصادی برخوردار نیست.
 
هاشمزهی ادامه داد: ایرندگان از جنبه گردشگری و تفریحی و صنایع دستی دارای نقاط بکر و منحصربفردی هست که رودخانه های ایرندگان و مرنتاک و منطقه کوهستانی بیرک و دهها اثر طبیعی و ملی از جمله آنها به شمار می روند.
 
حسین شهنوازی رئیس کارخانه سیمان خاش هم گفت: این کارخانه در کنار فرمانداری، بخشداری های تابعه، شهرداری و شورای شهر، اداره ارشاد و سایر ارگانها در امورات مختلف برای اجرای موفقیت آمیز برنامه های تلویزیونی شب های کویر مشارکت داشته و خداوند را شاکر هستیم که در معرفی خاش توانسته ایم سهیم باشیم.
 
وی اظهار کرد: در شب جاری به بیش از پانزده نفر که به سئوال مسابقه پاسخ مثبت دادند جایزه نقدی دادیم و علاوه بر آن در مباحث دیگر یاری گر عزیزان فعال و عوامل سخت کوش برنامه شبهای کویر بوده و یک هفته با دوستان مسئول و عوامل فنی و اجرائی مشارکت داشته ایم که جا دارد از مساعدتهای مدیرعامل و سایر دوستان مسئول در شرکت و مقامات محلی خاش و عوامل تولید صدا و سیما قدردانی کنیم.
 
در شبهای کویر خاش ضمن برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، برنامه شعرخوانی، رقص محلی دو چاپی، موسیقی بلوچی اجرا و از هنرمندان و علاقمندان به اجرای در شب جاری گرمابخش محفل فرهنگی خاش مهمانان شدند.
 
برنامه شب های کویر صدا و سیما در قالب هفته فرهنگی خاش به مدت هفت شب بصورت زنده از سالن ارشاد این شهر پخش و قابلیت های این منطقه در حوزه های مختلف معرفی شدند.
 
انتهای پیام/
 
 
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 440727
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *