۰

رییس جمهور باید پاسخگوی مطالبات قشر زنان باشد/ نسل سوم ‌آماده برای به دست گرفتن مدیریت کلان

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: با توجه به عدم معرفی وزیر زن در کابینه دولت دوازدهم رییس جمهور باید پاسخگوی مطالبات این قشر باشد.
رییس جمهور باید پاسخگوی مطالبات قشر زنان باشد/ نسل سوم ‌آماده برای به دست گرفتن مدیریت کلان
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، زهرا ساعی در گفت‌وگو با آناج در خصوص اعضای معرفی شده کابینه دوازدهم دولت اظهار داشت: در مجلس جلساتی برای ارزیابی کاندیداها کابینه دولت جدید برگزار شده و با رییس‌جمهور نیز رایزنی‌هایی برای قرار دادن افراد تاثیر گذار در کابینه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: فهرستی از افراد متخصص خطه‌ی آذربایجان شرقی را نیز به ریس جمهور پیشنهاد داده‌ایم، افرادی که علاوه بر توانمندی‌های موجود رزومه کاری خوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: مردم آذربایجان همواره در مقاطع حساس کشور نقش آفرینی موثری داشته‌اند و در این دوره از انتخابات نیز با مشارکت مطلوبی در صحنه حضور یافتند این امر یک مطالبه‌ی عمومی را به نمایش می‌گذارد و آن بهره بردن از نیروهای آذربایجانی در کابینه دولت است.
وی تصریح کرد: در کابینه دولت قبل آقایان نعمت‌زاده و چیت‌چیان حضور داشتند و عدم حضور نیروهای این استان خلاء برای دولت دوازدهم محسوب می‌گردد.
ساعی با اشاره به اینکه در این راستا گلایه‌های خود را به روحانی رسانده‌ایم، اذعان کرد: در لیست پیشنهادی ما از آذربایجان نیروهای متخصص و متعهدی حضور داشتند که امیدواریم از این افراد حتما در کابینه مورد استفاه قرار گیرند.
وی یادآور شد: گرایش دولت دوازدهم به سمت میانه‌روی بوده و ما در حال مطالعه رزومه کاری افراد پیشنهادی از سوی ریاست جمهوری هستیم و شاخصه‌هایی اعم از اعتدال‌گرایی، قانون مداری، تعهد، ولایتمداری، آرمان‌های انقلاب، قانون اساسی و ارزش‌هایی که شهدا، جانبازان و ایثارگران به خاطر آنها از جان گذشتند را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا انتخابی صحیح از بین این افراد پیشنهادی داشته باشیم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: برنامه‌محور بودن از دیگر فاکتورهای اساسی در ارزیابی نفرات معرفی شده است، این که بدانیم این افراد چه افقی برای حوزه کاری خود در نظر گرفته‌اند.
ساعی با بیان اینکه آقای روحانی در زمان انتخابات استفاده از قشر جوان و زنان کار بلد را مطرح کردند، تصریح کرد: با توجه به عدم معرفی زن در کابینه دوازدهم، ریس جمهور باید پاسخگوی مطالبات این قشر باشد.
وی ادامه داد: بحث جوان‌گرایی خوب است اما زمانی که در کنار آن شایسته سالاری نیز به ‌صورت دوشادوش حرکت کند، یعنی استفاده از جوانان متعهد و متخصص نتیجه‌ی مطلوبی در پی خواهد داشت.
ساعی گفت: میانگین سنی اعضای کابینه جمهوری اسلامی ایران در تمامی دوره‌ها به‌مراتب بیشتر از سایر کشورها است، درصورتی‌که نسل سوم انقلاب آماده هستند تا با انتقال تجربه و فراهم‌سازی ظرفیت مدیریت‌های کلان را به دست بگیرند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ابراز داشت: اگر بتوانیم بستر استفاده از جوانان متعهد و شایسته را در کابینه پیاده سازیم مطمئناً در نسل‌های دیگر نیز شاهد این انتقال تجربه خواهیم بود.
وی در پایان افزود: رویکردها و نگاه‌ها در جامعه به‌مراتب جدی بوده و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود و امیدواریم که در این دوره از کابینه جدید شاهد اقدامات، برنامه‌ها، طرح‌ها و ایده‌های نو از سوی کابینه و دولت باشیم.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 440728
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *