۰

دولت استکباری آمریکا؛ تجلی طاغوت است

آیت الله خاتمی گفت: تردید نکنید که امروز تجلی طاغوت در دولت استکباری آمریکا بوده و در قرآن از طاغوت به نام فرعون یاد شده است.
دولت استکباری آمریکا؛ تجلی طاغوت است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،آیت‌الله سید احمد خاتمی در آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به روایتی از نبی اکرم (ص) مبنی بر اینکه فرمودند «به دنبال بوستان‌های بهشتی باشید» و ایشان «مجلس یاد خدا» و «مجلس مؤمنان» را جمله بوستان‌های بهشتی عنوان کرده‌اند، تصریح کرد: مجالس قرآنی، اجتماع عاشقان قرآن و قرائت قرآن در کنار امامزاده سید جعفر (ع) ازجمله ویژگی‌های بوستان‌های بهشتی است.
وی بابیان اینکه انس با قرآن هدیه خداوند است، خاطرنشان کرد: انس با قرآن طی کردن سیر آموزش و تعلیم روخوانی قرآن، زیباخوانی، حفظ، تدبر، تلاش در جهت آوردن قرآن به زندگی، حاکمیت قرآن و درنهایت آوردن فرهنگ قرآنی در عرصه‌های مختلف زندگی است.
انقلاب اسلامی قرآن را زنده کرد
خاتمی بابیان اینکه باید قدر قرآن این هدیه الهی را بدانیم، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی هم قرآن بود اما تعداد حافظان قرآن کریم از عدد انگشتان دودست تجاوز نمی‌کرد؛ اما امروز مفتخریم که با گسترش فرهنگ انس با قرآن هزاران حافظ قرآن کریم را در جای‌جای میهن عزیزمان ایران داریم؛ به جدّ، قاریان ایرانی باوجودآنکه زبان مادری آن‌ها فارسی است در عرصه زیباخوانی قرآن کریم با قاریان مصر برابری می‌کنند؛ این گسترش قرآن در جامعه مدیون انقلاب اسلامی است.
وی بابیان اینکه مبالغه نمی‌کنم اگر بگویم انقلاب اسلامی قرآن را زنده کرد و خوشبختانه هنوز بازی‌های سیاسی در این عرصه راه پیدا نکرده است، گفت: انقلاب اسلامی قرآن را در ابعاد مختلف به صحن جامعه آورد و امروز در ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی بسیج جمهوری اسلامی ایران و دیگر نهادها فراگیر شده  و با نگاه فراجناحی تلاش دارند تا قرآن در جامعه گسترش یابد؛ البته تلاش‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در این عرصه نباید نادیده گرفته شود.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه سیر آموزش و تعلیم روخوانی قرآن، زیباخوانی، حفظ، تدبر، تلاش در جهت آوردن قرآن به زندگی، حاکمیت قرآن مقدمه‌ای است برای فراگیری و عمل به فرهنگ قرآنی، اذعان کرد: فرهنگ قرآنی مجموعه بینش‌ها و ارزش‌ها است و باید این فرهنگ به ادارات، خانه و محل کار ما بیاید؛ این امر محقق نخواهد شد مگر با تدبر در قرآن.
حاکمیت الهی از فرهنگ‌های قرآنی است
وی با اشاره به چند فرهنگ از ابعاد مهم تدبر در قرآن و لزوم پیاده‌سازی آن در زندگی خاطرنشان کرد: یکی از این فرهنگ‌های قرآنی فرهنگ حاکمیت دین و ارزش‌های الهی است؛ باید تلاش کنیم تا قرآن در همه عرصه‌ها ازجمله خانواده و جامعه در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حاکم شود.
خاتمی با اشاره به آیه 44، 45 و 47 سوره مائده و بابیان اینکه هر قانونی که قانون خدایی نباشد قانون جاهلیت است، تصریح کرد: نباید منتظر قانون بیگانگان و سندهایی که بویی از معنویت و خدا ندارند، باشیم. مراقب باشیم دزدهایی را که 38 سال پیش از این کشور رانده‌ایم، از راه سندهای بین‌المللی وارد نشوند؛ البته هوشیاری مردم و مقام معظم رهبری از ورود این دزدها جلوگیری خواهد کرد.
این مسئول فرهنگ حاکمیت خدایی را از جمله فرهنگ‌ قرآنی عنوان کرد و افزود: حاکمی مشروع است که حاکمیتش امضای خدایی داشته باشد؛ پیامبر اکرم (ص) امام علی (ع) را به‌عنوان حاکم خدایی بعد از خود معرفی کردند و بنا به آیه 59 سوره نساء امامان معصوم حاکمان مشروع جامعه هستند؛ امروز هم ولی‌فقیه نه‌تنها رهبر سیاسی ما هستند بلکه در زمان غیبت امام زمان (عج) حاکم مشروع و خدایی هستند.
دولت استکباری آمریکا؛ تجلی طاغوت 
وی کفر به طاغوت را ازجمله فرهنگ قرآنی نام برد و اذعان کرد: تردید نکنید که امروز تجلی طاغوت در دولت استکباری آمریکا بوده و در قرآن از طاغوت به نام فرعون یاد شده است؛ فرهنگ قرآنی این است که بنا به آیه 256 سوره بقره در مقابل طاغوت بایستیم. خاتمی بابیان اینکه نمی‌شود دو محبت متضاد را هم‌زمان در دل داشته باشیم، ادامه داد: محبت به خدا و محبت به دشمنان خدا را نمی‌توان باهم در دل جای داد؛ طاغوت امروز دولت مستکبر آمریکا است که فساد در جامعه ما را می‌خواهد؛ آن‌ها مدام حرف از گزینه‌های روی میز می‌زنند و نمی‌خواهند مشکلات ما حل شود.
وی با اشاره به اینکه آمریکا با برجام در پی ضربه زدن به ملت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: کسانی که روی برجام حساس‌اند بگذارند تا به دنیا بگوییم که این‌ها نامردی کردند. پای قرارداد آمدند تا به حکومت اسلامی ایران آسیب بزنند؛ باید بدانیم از دشمن دوستی حاصل نخواهد شد ولو اینکه لبخند هم بزند. این فرهنگ قرآنی است که هیچ‌گاه به دشمنان خوش‌بین نباشیم.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه فرهنگ قرآن فرهنگ کفر به طاغوت را در برمی‌گیرد، اذعان کرد: ای‌کاش روزی برسد، رسانه‌ها و روزنامه‌هایی که چهره دژخیم آمریکا را بزک کردند و به‌دروغ به مردم نشان دادند توبه کنند؛ این رسانه‌ها از این ملت عذرخواهی کنند که دشمنان خدا را بزرگ کردند. باید بدانیم همه انبیا آمده‌اند تا مردم را به‌سوی خدا و به دوری از طاغوت فراخوانند.
فرهنگ «ما می‌توانیم» یک فرهنگ قرآنی است
خاتمی فرهنگ «ما می‌توانیم» در همه عرصه‌ها را از دیگر فرهنگ‌های قرآنی عنوان کرد و ادامه داد: در عرصه فرهنگی «ما می‌توانیم» را معنا کرده و مدت 8 سال است که سند تحول آموزش‌وپرورش را نوشته‌ایم، سند تحول بومی، سند تحول قرآنی و دیگر اسناد را نیز نوشته‌ایم و نیازی به سند-2030 یونسکو نداریم.
وی بابیان اینکه ملتی که خدا را دارد از دشمنان خود بیمی ندارد و ملت مقاوم دشمنان خود را از پای درخواهد آورد، افزود: در عرصه اقتصاد هم با فرهنگ «اقتصاد مقاومتی» به باور «ما می‌توانیم» می‌رسیم؛ بنا به آیه 146 سوره آل‌عمران یاران پیامبر اکرم (ص) سختی را چشیدند اما نگفتند نمی‌توانیم و با صبوری پیشه کردن موفق شدند. فرهنگ «ما می‌توانیم» یک فرهنگ قرآنی و فرهنگ «نمی‌توانیم» فرهنگ نفاق است.
نباید متدینین را تندرو بخوانیم
خاتمی فرهنگ بها دادن به نیروهای خودی و متدینین را از جمله فرهنگ‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: آن‌هایی که روز حادثه به صحنه می‌آیند و جان خود را در کف دست می‌گذارند، متدینین هستند؛ خداوند در آیه 120 سوره توبه از فداکاران تجلیل می‌کند؛ نباید متدینین و افرادی که دلداده دین هستند را به‌صرف اینکه با سلیقه ما همراه نبوده‌اند، تندرو بخوانیم. انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 440729
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *