۰

توسل اهل سنت به امام رضا(ع) گواهی بر واهی بودن تفکرات وهابیت دارد

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه گفت: توسل بزرگان اهل سنت به امام رضا بهترین گواه بر واهی بودن تفکرات و باورهای فرقه وهابیت است و جایگاه اهل پیامبر(ص) رادر میان علمای اهل سنت آشکار می‌سازد.
توسل اهل سنت به امام رضا(ع) گواهی بر واهی بودن تفکرات وهابیت دارد
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری در گفتگو با خبرفریمان به تشریح جایگاه و منزلت امام رضا(ع) پرداخت و اظهارکرد: دوران پربرکت و همراه با کرامات که قبل و بعد از ولادت امام رضا (ع) از مدینه تا مرو و مدت امامت ایشان رخ‌داد، همگی دلالت بر عظمت بی‌کران امام رضا (ع) دارد.

حجت الاسلام طباطبایی در بیان دیدگاه بزرگان اهل سنت درباره امام رضا(ع) گفت: بزرگان اهل سنت از جمله مجدالدین ابن اثیر جَزَری، محمد بن طلحه شافعی و عبدالله بن اسعد یافعی شافعی به جایگاه امامت و ولایت امام رضا(ع) و فضایل و کرامات آن حضرت اعتراف کرده‌اند که تأثیر به سزایی در نزدیک کردن دیدگاه اهل سنت به دیدگاه شیعه درباره کرامت، شفاعت، توسل و زیارت قبور و غیره دارد.


نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه با اشاره به معجزات زمان به دنیا آمدن امام رضا(ع) گفت: از مادر بزرگوار حضرت نقل شده که هنگام حاملگی، سنگینی حمل را احساس نکردم و هنگام خواب، صدای تسبیح و تهلیل و تقدیس وی را می شنیدم و زمانی که ایشان به دنیا آمد، دستانش را روی زمین گذاشت و سر مبارکش را به طرف آسمان بلند کرده بود، لبانش تکان می خورد، گویا مناجات خدا می کرد.


حجت الاسلام طباطبایی خاطر نشان کرد: برخورد بزرگان اهل سنت با مرقد مطهر امام رضا (ع) نیز جالب و شگفت‌انگیز است؛ مانند بسیار زیارت کردن قبر امام رضا(ع) از سوی ابن حبان بستی و ابوعلی ثقفی و تواضع و تضرع فراوان ابوبکر بن خُزیمه که از وی به عنوان شیخ الاسلام و زنده کننده سنت رسول الله تعبیر کرده‌اند؛ موجب شگفتی شاگردان وی شد.

وی تصریح کرد: پس از گذشت سالیان از شهادت ایشان، قبر و بارگاه ملکوتی ایشان مورد توجه خاص و عام است و بزرگان اهل سنت همچون ابن خزیمه و ابن حبان علاوه بر زیارت قبر امام رضا (ع) به ایشان متوسل می‌شدند و برای رفع مشکلات مادی و معنوی خود به این مکان مقدس پناه می‌بردند.


وی در پایان اظهار کرد: از مطالب یاد شده به دست می‌آید که نه تنها ساخت بنا بر قبور، زیارت و توسل، امری جایز و کاملاً مرسوم بوده، بلکه مورد تایید قولی و عملی بزرگان اهل سنت از جمله ابن خزیمه و ابن حبان بستی و دیگران بوده و مکرر این اعمال از آن ها سر می‌زده و از خوان گسترده کرامات آن امام همام نیز بهره‌مند می‌شدند و این امر به عنوان یک باور و فرهنگ صحیح در میان مسلمانان مطرح بوده و این موارد بهترین گواه بر واهی بودن تفکرات و باورهای سست فرقه وهابیت است و از سوی دیگر، جایگاه اهل پیامبر(ص) و میزان درخشندگی این خاندان پاک را در میان امت اسلامی به ویژه علمای اهل سنت آشکار می‌سازد.


انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 440731
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *