۰

ازبررسی کاندیداهای دولت دوازدهم تا انتقاد از برخی نمایندگان مجلس/ائمه جمعه استانهای سراسر کشور این هفته چه گفتند؟

تاکید بر اقتصاد مقاوتی و حمایت از تواید داخلی تا انتقاد از برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله موضوعاتی بودند که خطیبان جمعه این هفته استانها به آن پرداختند.
ازبررسی کاندیداهای دولت دوازدهم تا انتقاد از برخی نمایندگان مجلس/ائمه جمعه استانهای سراسر کشور این هفته چه گفتند؟
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،خطیبان ائمه جمعه استان های سراسر کشور از تاکید بر اقتصاد مقاوتی و حمایت از تواید داخلی تا انتقاد از برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله موضوعاتی بودندکه  این هفته استانها به آن پرداختند.
استان تهران
آیت الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران:
 شهید رجایی می‌گفت مبادا ۱۱ میلیون نفری که به من رای دادند، روز قیامت مرا مواخذه کنند
 آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نمازجمعه این هفته تهران در سخنانی ضمن دعوت خودش و نمازگزاران به تقوای الهی در سخنانی، اظهار داشت: در روایات آمده است که خداوند با بندگان تا سن ۴۰ سالگی با یک سادگی و چشم‌پوشی رفتار می‌کند و از او به راحتی می‌گذرد ولی بعد از اینکه به سن ۴۰ سالگی رسید خداوند به دو فرشته مامور او می گوید که از حالا به بعد با شدت و سختگیری با این آدم رفتار کنید.
وی ادامه داد: گناهانی که انسان انجام می‌دهد یک نوع نیست بعضی گناهان است که بسیار بزرگ است و انسان باید خود را برای آتش جهنم آماده کند اما بعضی گناهان اینگونه نیست. امیرالمومنین می فرمایند خداوند برخی نکات را در برخی دیگر پنهان کرده است به طور مثال غضبش  را در گناهان مخفی کرده است بنابراین باید توجه کرد که انسان نمی داند در کدام گناهی انجام می‌دهد غضب خدا پنهان شده است.
آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: سپس می‌فرماید ولی خدا را در میان مردم پنهان کرده است آن کسی که غضب او به غضب خداست و خوشحالی‌اش خوشحالی خدا، بنابراین  هیچ یک از بندگان خدا را نباید آزرده‌خاطر کنیم که شاید همین فرد ولی خدا باشد. خداوند اجابت را هم در دعایش پنهان کرده است بنابرین فرمودند که در هر دعایی حضور قلب داشته باشید
خطیب نمازجمعه تهران با نقل خاطره‌ای از شهید رجایی درباره اهتمام به احتمال مؤاخذه از سوی مردم در روز قیامت به خاطر رأیی که به او داده‌اند، گفت: شهید رجایی نگران بود و می‌گفت که ۱۱ میلیون مردمی که به من رای داده‌اند مبادا روز قیامت مرا مواخذه کنند، گاهی امام زمان(عج) ممکن است دامان ما را بگیرد و در روز قیامت مؤاخذه کند.
 
امام جمعه رباط کریم: رفع بیکاری باید اولویت اصلی دولت دوازدهم باشد/ آمریکایی‌ها زبان گویای اسراییل در منطقه هستند
 
 
حجت الاسلام حسینعلی محمدی نژاد، امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم خداجو، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران این شهر در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: توجه به عهد بستن با خدا و مردم یکی از نکاتی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد، عدم تعهد و پای بندی به عهدها امروز به یک مشکلی تبدیل شده که بسیاری از پرونده های قضایی را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: تعهد در برابر زنان نیز یکی از عهدهایی است که باید به آن توجه کرد، اگر مردان بتوانند  خانواده ها را به  درستی مدیریت کنند هیچ گاه مشکلی پیش نخواهد آمد.
امام جمعه رباط کریم یادآور شد: پای بند نبود به عهدها در کار یکی از علل شکست افراد است، در واقع دود عدم پای بندی به تعهدات به چشم افراد خواهد رفت.
خطیب جمعه رباط کریم با اشاره به حرکات ناجوانمردانه اسراییل در منطقه آسیا، ابراز کرد: دشمنان اسلام می خواهند اسراییل را بزرگ کنند اما خدای متعال در جنگهایی بین این رژیم و مردم فلسطین همواره ملت فلسطین را پیروزمیدان کرده و انشالله این پیروزی ها ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام محمدی نژاد با تأکید بر اینکه مردم جهان دیگر اعتباری برای آمریکا قائل نیستند، خاطرنشان کرد: در مراسم تحلیف رییس جمهور بساری از کشورهای دنیا حضور داشتند و این نشان از اعتماد مردم دنیا به ایران و حرکت آنها در جهت آزادگی است، آنها دیگر آمریکایی ها را نمی خواهند و برای این است که از ایران به عنوان کشور مستقل حمایت می کنند.
وی به برخی از اولویت های دولت دوازدهم اشاره و تصریح کرد: دولت دوازدهم در حوزه اقتصادی و رفع مشکل بیکاری باید تلاش کند و سر و سامانی به بخش اقتصاد کشور بدهد.
 
 
امام جمعه دماوند: کاش به‌جای گرفتن سلفی حقارت، از سرگذشت برجام سوال می‌شد
 
 
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهردماوند که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه حدود ۹۰ هیئت خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت کردند، اظهار کرد: این هیئت‌ها آمدند تا در بازگشت به کشورشان بگویند تا ایران در سایه‌سار ولایت فقیه، کشوری مردم‌سالار است و به این امنیت و اقتدار می‌بالیم.
وی افزود: این مراسم حاشیه‌هایی داشت که عکس گرفتن با نماینده عالی اتحادیه اروپا بود که به سلفی حقارت مشهور شد و کاش نمایندگان به‌جای گرفتن سلفی، به وی می‌گفتند برجام چه شد.
امام جمعه دماوند سلفی دیگری که به سلفی عزت مشهور شد، خاطر نشان کرد: ترس در چشمان داعشی خنجر به دست موج می‌خورد و یادآوری صحنه عاشورا و شجاعت در چشمان شهید موج می‌خورد.
فتاح دماوندی با بیان اینکه هنوز در عراق، عربستان، سوریه و افغانستان به زمین ریخته می‌شود و وظیفه همه ما دفاع از مظلوم است.
 
امام جمعه بخش گلستان: مردم خدمت می خواهند نه سلفی حقارت/ مسئولین باید تقوا داشته باشند
حجت الاسلام والمسلمین عارفی امام جمعه موقت شهرگلستان در خطبه های نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به داشتن تقوای الهی، گفت: تقوا راه نفوذ را به روی شیاطین می بندد، و از گمراهی افراد جلوگیری می کند.
وی همچنین با بیان اینکه مسئولین می بایست بیشتر از مردم در کسب تقوا کوشا باشند، اظهار داشت: از ثمرات تقوای مسئولین اجرای درست قانون است، و مسئولی که برای گرفتن سمت می آید، باید وظیفه خود را انجام دهد.
حجت الاسلام والمسلمین عارفی در رابطه با نارضایتی والدین از حضور فرزندانشان در قهوه خانه ها، تصریح کرد: این مراکز به پاتوق فروشندگان مواد تبدیل سده است، و سئوال من این است، قهوه خانه هایی که غیرمجاز هستند چرا باید به فعالیت خود ادامه دهند.
وی در ادامه باتاکید بر تاسف انگیز بودن حرکت نماینده های مجلس، اذعان داشت: ما از مسئولین انتظار خدمت داریم نه گرفتن سلفی حقارت با افرادی که حرفشان تحریم کشور ایران است، و باید سعی کنیم تا به جای حقارت، حماسه بیافرینیم
امام جمعه موقت شهرگلستان به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز تنفیذ رئیس جمهور اشاره کرد و تبیین کرد: باید به سخنان رهبر توجه داشت، و نباید گفت که رهبرانقلاب مخالف ارتباط با دنیاست، چرا که یکی از سخنان رهبر معظم انقلاب تعامل با دنیا بود.
وی در پایان باتوجه به حقوق شهروندی مردم، افزود: رئیس جمهور محبوبیت و مقبولیت خود را مدیون جمهوری اسلامی است و باید بیشتر به جمهوری اسلامی بپردازد، که این امر نکته بسیارمهمی می باشد.
 
امام جمعه باقرشهر: انتخاب شهردار مهم ترین وظیفه شوراهاست
آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: پرداخت خمس و ذکات بر کسی که به او خمس و ذکات تعلق میگیرد واجب است، و باید همیشه در پرداخت آن تعجیل کرد.

امام جمعه باقرشهر ضمن اشاره به حوادث روزهای گذشته در کشور افغانستان گفت:وظیفه همه مومنین و شیعیان درهرنقطه از جهان کمک و یاری رساندن به یکدیگر در هر زمینه ای است
وی افزود:دولت های اسلامی وظیفه دارند تا امنیت شعیان در افغانستان و همه نقاط دنیا تامین شود.
آیت اله موسوی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار به پاسداشت خبرنگار شهید محمود صارمی که توسط طالبان جنایتکار به شهادت رسید به این اسم نامگذاری شده است
️ وی در ادامه با اشاره به نزدیکی شروع فعالیت پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا انتخاب اعضای شورای اسلامی را تبریک گفت.
️ وی در پایان به بیان وظیفه خطیر شوراها پرداخت و گفت: انتخاب شهردار و دهیار مهم ترین کار شوراهاست.
شهردار و دهیار باید مومن متخصص و ساکن در شهر باشند و به امور فرهنگی از جمله نماز جمعه و بنای مصلی توجه ویژه ای داشته باشند.
اعضای شورای اسلامی باقرشهر ،فرمانده های پایگاه های بسیج و نیروی انتظامی از افراد حاضر در نماز جمعه این هفته باقرشهر بودند.
  امام جمعه اسلامشهر: سلفی با موگرینی در شأن نماینده مجلس نبود
حجت الاسلام والمسلمین علی قلی پور در خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ مردادماه با اشاره به تحلیف رئیس‌جمهور منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و آغاز به کار دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: مردم انتظاراتی دارند و دولت در سایه عمل به دستورات دین و مذهب باید اقداماتی انجام دهد، مشکلات مردم باید حل شود و برای پیشرفت علمی این مملکت تلاش شود.
وی با اشاره مطالبات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور دوازدهم افزود: مقام معظم رهبری در این مراسم مطالباتی مطرح کردند که مطالبات مردم است. از جمله آن می‌توان به: استقرار عدالت، جانب‌داری از محرومان مستضعف، اجرای احکام اسلام ناب، توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور، رفع گرانی، تورم، فقر و مشکلات اقتصادی، اعتیاد، کم‌آبی اشاره کرد.
امام‌جمعه موقت اسلامشهر  به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص حفظ وحدت اشاره کرد و گفت: دولت کاری کند که این وحدت و عزت ملی حفظ شود عزت ملی با خون شهدا و جانبازی ملت بدست آمده است.
وی با اشاره به عکس گرفتن برخی نمایندگان با فدریکا موگرینی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دوازدهم تصریح کرد: این اقدام شأن نماینده مجلس و مردم نبود. شأن عزت و اقتدار ملت نبود که اینچنین با خانم موگرینی عکس بگیرند و در تمام دنیا انعکاس پیدا کند. این خبط و خطا از جانب نمایندگان بود و کار خوبی نبود.
خطیب نماز جمعه اسلامشهر تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید جایگاه خودشان را بهتر درک کنند آن‌ها عصاره و نماینده این ملت هستند ملتی که در اقتدار، عزت، سربلندی، مبارزه با فساد و مبارزه با شرک و کفر زبانزد شده است. از این نمونه کارها در مجلس و در سطح مسئولین انجام نگیرد که با شأن و عزت و اقتدار مردم منافات داشته باشد.
وی با اشاره به کشتار مردم و کودکان افغانستان توسط داعش و طالبان افزود: حقوق بشری‌ها در این شرایط خاموش‌اند گویی این کودکان و اطفال بشر نیستند. یک جانی را وقتی زندانی می‌کنند و می‌خواهند درباره‌اش حدی جاری کنند حقوق بشر از بین می‌رود و پایمال می‌شود و فریادشان گوش فلک را کر می‌کند ولی در این گونه جنایت‌ها ساکت و آرام هستند.
حجت‌الاسلام قلی پور اعلام کرد: روز دوشنبه ۲۳ مرداد سالروز پیروزی قهرمانانه حزب‌الله بر ارتش رژیم اشغالگر قدس است حزب‌الله نمونه آیه: «الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَهُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا» است. انسان وقتی استقامت می‌کند امدادهای غیبی شامل او می‌شود.
 
امام جمعه قرچک: دولت آینده بیشتر به واقعیت ها توجه کند/ ایجاد خلل در باورها یکی از راههای نفوذ دشمن است
حجت الاسلام و المسلمین حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: علت اصلی بیچارگی بشیرت در این عصر غفلت است. توقع جامعه اسلامی و امام عصر(عج) امروز از ملت بویژه سردمداران و مسئولان بصیرت کثیر است و بصیرت قلیل و ابتدایی فایده ای ندارد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، بیان کرد: یکی از کارهای دشمن در جنگ فرهنگی و جنگ روانی القای واقعیت های غیر واقعی است، باید یقین داشت که با ایمان راسخ و بصیرت در امور پیرامونی و مسائل جاری، با بصیرت نسبت به دشمن  و بصیرت نسبت به میدان عمل و جبهه مبارزه پیروزی قطعی است.
وی گفت: به سه ترفند تبلیغ، تهدید، تطنیع دشمن باید توجه داشت و بصیرت یعنی دیدن واقعیت ها آنچنان که هستند، یکی از نشانه های اهل بصیرت نپذیرفتن ترفند دشمن است.
اسماعیلی افزود: فریب نخوردن نقشه دشمن و برعکس اعتقاد و اطاعت و عمل به فرامین ولایت الهی است ودر برون رفت از چالش های مختلف باید هشدارهای ولی فقیه را گوش دهیم، چقدر توصیه ها و رهنمودها و هدایت های ایشان را جامه عمل می پوشیم، در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی چقدر پا جلو گذاشتیم.
وی تاکید کرد: دلیل پیشرفت علمی و صنعتی آمریکا در ۱۵۰ سال گذشته به کارگیری اقتصاد مقاومتی است، در همه بخش ها تفکر اسلامی کار ساز است و دین محمد (ص) تنها راه نجات است.
امام جمعه قرچک ادامه داد: در بخش فرهنگی چرا باور نداریم که فرهنگ اسلامی برترین فرهنگ است و ضامن سعادت اخلاقی و رفتاری است.
وی تصریح کرد: قرآن سبب بصیرت است، بیداری ها و بصیرت ها از حوزه های علمیه و  قرآن شروع شد تا رسیدن به پیروزی با محوریت قرآن بود. حالا شما را چه شده است که بدنبال مدل و روش و منطق بیگانه هستید.
اسماعیلی گفت: ایجاد خلل در باورها یکی از راههای نفوذ است، یکی دیگر از خواسته های دشمن که ما اصول و ارزش ها خود را در سیاست خارجی دخالت ندهیم و ایدئولوژی مان را کنار بگذاریم، روحیه و تفکر انقلابی را کنار بگذاریم تا جذب جامعه جهانی شویم.
وی بیان کرد:  دولت  آینده بیشتر به واقعیت ها توجه کند ، مردم را درک، دید اشرافی نداشته باشد، از ردهای پایین به بالا نگاه کند و پاسخگوی مطالبات حقه و ضروری جوانان باشد، به نشاط حقیقی جوانان یعنی با ایجاد اشتغال، رفع مشکلات جوانان مایه نشاط، امید و امنیت خانواده گی آنها را فراهم کند به خانوادهای ضعیف ولی آبرومند توجه شود.
امام جمعه قرچک در پایان افزود: در سیاست خارجی، عزت نظام و ملت ملاک باشد، خسارات ناشی از برجام باید جبران شود، در رشد و توسعه علمی کشور قدم بردارد.
 
امام جمعه فیروزکوه: دشمن می‌خواهد مساجد را در جنگ نرم‌افزاری خالی کند
 
 حجت‌الاسلام عبدالله اسماعیلی، خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه، امروز در خطبه‌های پرفیض نماز جمعه با تاکید بر این که در این دوره خیر و شر بسیار به هم نزدیک است، گفت: تقوا موجب نجات انسان است؛ دین و دنیا را برای دیگران ارزان نفروشیم.
وی با اشاره به شروع کار دولت دوازدهم بعد از حکم تنفیذ ریاست جمهوری، خاطر نشان کرد: بستر را مردم بعد انتخابات فراهم کردند؛ همانطور که رئیس دولت اذعان دارد دولت دوازدهم باید دوره همدلی، یکپارچگی و وحدت باشد؛ پیشرفت و تعالی هر کشوری در گرو وحدت است، اگر اختلافات دامن زده شود کشور توسعه‌ای نخواهد داشت.
اسماعیلی تاکید کرد: اگر می‌خواهید کارگاه‌های کوچک به بهره‌برداری برسد، فرمایشات و سخنان رهبری محقق شود، افزایش اشتغال و تولید را شاهد باشید باید دولت و مردم با هم همراه باشند‌؛ مردم باید از دولت منتخب حمایت کنند و دلت هم با جهت‌گیری قوی در این عرصه ورود کند.
وی با اشاره به این که کشور دشمنانی دارد و آنها به دنبال از بین بردن ایران هستند تا هدف الهی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران را عوض کنند، اذعان داشت: دولت و مردم باید در صحنه باشند؛ دو چیز مایه ناراحتی دشمن است؛ مولفه اول این است که رهبری در سخنان، عمل و در قول خود در مسیر امام (ره) است؛ مولفه دوم که موجب آزار دشمن است در صحنه بودن مردم است؛ مردم تا امروز با جان و دل حرف رهبری را پذیرفتند و عملی کردند.
خطیب نماز جمعه شهرستان با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل تصریح کرد: این پیروزی با نیروهای کم در برابر نیروهای تا دندان مسلح اسرائیل محقق شد؛ جمهوری اسلامی ایران هم ۸ سال در برابر دشمنان خود ایستاد و با یاری خدا در نهایت به پیروزی رسید.
وی بر عزم و همت دشمنان در عرصه فضای مجازی تاکید کرد و گفت: فرزندان خود را از فضاهای گمراه‌کننده و هوس‌رانانه فاصله دهیم؛ امروزه فضای کشنده در خانه‌ها وجود دارد و ما از آن بی‌خبریم؛ دشمن می‌خواهد مساجد ما را در این جنگ خالی کند؛ از ابزارهای اندک خود ناامید نشوید که خدا شما را بر دشمنان پیروز خواهد کرد.
 
امام جمعه خیرآباد: در مسئله برجام انفعالی عمل کرده و نقض برجام را ماله کشی کردیم
 
حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه اول نمازجمعه این هفته خیرآباد گفت: یکی از عواملی که باعث می شود تا محبت در خانواداه تشدید شود آن است که اعضا خانواده نسبت به یکیدیگر روحیه عذرخواهی داشته باشند. 
حجت الاسلام طزری اظهار داشت: گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که در خانواده بعضی از اتفاقات صورت می‌گیرد که یکی از اعضا و خانوداه نسبت به یکدیگر دچار خطا می‌شود یا لغزشی از او صورت می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: عده‌ای این روحیه را دارند که از کنار آن به راحتی رد می‌شودند و اصلاً برایشان مهم نیست که با کار و خطای آنان همسر و فرزندان او ناراحت شده‌اند و حتی خود را طلبکار هم می‌دانند.
امام جمعه خیرآباد ادامه داد: معمولاً در این خانواده محبت وجود ندارد وکم رنگ می‌شود اما عده‌ای همین که دچار خطا می‌شوند به اشتباه خود پی می‌برند و از طرف مقابل خود عذرخواهی می‌کنند و سعی می کنند خطالی خود را جبران کنند، این عذرخواهی که در روایات اسلامی هم آمده است نقش بسزایی در ایجاد محبت می کند.

حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نمازجمعه این هفته خیرآباد ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بیان داشت: آزادگان سالها رنج و مشقت را با مقاومت، ایستادگی و صبر طی کردند و سرافراز وارد میهن اسلامی شدند.
امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: در خبرها آمد که گروه تروریستی داعش در یک جنایت و اقدام وحشیانه یکی از فرزندان ایران اسلامی را که به اسارات در آمده بود را به طور وحشیانه به شهادت رساندند، شهادت این شهید بزرگوار را به خانواده محترم این شهید تسلیت و تبریک عرض می کنیم و همانطور که سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی فرمود، یقیناً انتقام خون این شهید را خواهیم گرفت.
حجت الاسلام طزری تصریح کرد: این اقدام نشان داد که تنها راه برخورد با داعش، مقاومت و ایستادگی است لذا کسانی که تا دیروز شعار مذاکره با داعش را می‌دادند چگونه جواب خانواده این شهید را خواهند داد.
وی با اشاره به مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در ایران گفت: حضرت آقا فرمودند نکته‌ای که بر آن سفارش و تاکید می‌کنم این است که وجود دشمن را جدی بگیریم.
امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: در مساله برجام انفعالی عمل کردیم و نقض برجام‌ها را ماله کشی کردیم که اخیراً رئیس جمهور امریکا اعلام کرده است در پایبندی ایران به برجام اعتقاد ندارم و قرار بر این است که از تاسیسات نظامی ایران بازدید کنیم.
وی تصریح کرد: تا زمانی که وجود دشمن توهم فرض شود و تا زمانی که بیش از حد به دشمن اعتماد کنیم نتیجه‌ای بهتر از این نخواهد داشت.
حجت الاسلام طزری افزود: در مورد بازرسی از تاسیسات نظامی که به منظور جاسوسی صورت می گیرد همانطور که مسئولان نظام فرمودند هرگز اجازه بازرسی به آنان داده نخواهد شد و ثانیاً مساله نظامی و امکانات آن از خطوط قرمز نظام است و هیچ کس اجازه رد شدن از این خط را ندارند.
 
امام جمعه ری: سکوت سازمان ملل در برابر جنایات طالبان و داعش ننگ‌آور است
 
حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: تقوا کلید عزت و سعادت انسان است.
وی افزود: در میان امامان ما تنها امامی که مردم را به زیارت قبرش دعوت شده است مضجه شریف امام رضا(ع) است. کسی که حضرت فرموده اند: بر من واجب است زائرم را در قیامت زیارت کنم؛ کسانی که توفیق زیارت از نزدیک را ندارند روز ۲۳ این ماه با قرائت زیارت مخصوص فیض این ثواب را ببرند.
امام جمعه شهرری با اشاره به همپیمانی داعش و طالبان گفت: آنان با حمله به یک روستای شیعه نشین، ۶۰ شیعه را به قتل رسانده و زنان را به اسارت بردند. شیعه به این شهادتها عادت دارد امام راحل فرمودند شهادت خط سر آل علی است این شهدا نیز به تبعیت از امامانشان مرگشان را شهادت انتخاب کردند و این افتخار شیعه است اما سکوت سازمان حقوق بشر و سازمان امنیت ننگ آور است و سکوت مرگ اختیار کرده اند اگر همین اتفاق در کشور های جنایتکار مانند اسرائیل و عربستان اتفاق می افتاد سریع جلسه راه می انداختند.
شاهچراغی درخصوص تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری بیان کرد: مشروعیت رییس جمهور با تایید رهبر است و دوره ریاست جمهوری در جامعه اسلامی با تنفیذ رهبری دولت می تواند مشروعیت داشته باشد چیزی که باید مورد توجه دولت باشد توصیه های ده گانه رهبری است اگر رییس جمهور این توصیه ها را سرلوحه خود قرار دهد به طور قطع اقدامات بزرگی انجام می شود.
وی مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری را مساله اقتصادی و مبارزه با فقر ذکر کرد و افزود: قابل قبول نیست که چهل سال پس از پیرزوی انقلاب اسلامی ما هنوز در کشو فقیر داشته باشیم طرحی که معظم له در زمینه اقتصاد مقاومتی بیان فرمودند باید دولت همه تلاش خود را معطوف کند تا این مهم را سریع مرتفع کند.
امام جمعه شهرری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند به دشمن دل نبندید شما می بینید که دشمن با شما و برجام چه می کند شما به مردم دل ببنیدید، اگر دولت دوازدهم به مردم متکی شود موفق می شود.
وی اظهار داشت: آزادگان ما در دوران اسارت مجد و عزت اسلام را حفظ کردند و با تحمل سختی اجازه ندادند به اسلام خدشه ای وارد شود. آزاده بزرگوار سید علی اکبر ابوترابی پناه و مرجع اسرای ما بود که بسیرا اثر گذار بود.
کهگیلویه و بویراحمد
حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی در نماز جمعه یاسوج:
تنها راه مقابله با تحریم های آمریکا اقتصاد مقاومتی است حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی امام جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این شهر با بیان اینکه امام علی (ع) درباره تقوا چهار مورد را یاد آور شدند: دین را آباد میکند و پایه اعتقادات را محکم می کند مانند چراغ نجات و رستگاری را روشن نگه می دارد و باعث رستگاری می شود .

حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی با اشاره به اینکه حضرت سلیمان به هدهد نامه ای داد و گفت همان جای قبلی ببر و ببین چه عکس العملی نشان میدهد ، اظهار کرد: ملکه نامه را خواند و مضمونش را پیدا کرد و رو به مشاورانش کرد  و گفت :یک نامه بسیار مهمی برای من آمده است ، در این نامه این سه جمله است:به نام خداوند بخشنده مهربان . مطلب دوم اینکه ما خودبرتری نداشته باشیم ، مطلب سوم این بود که به پیش ما بیایید و خود را تسلیم کنید ، مشاوران گفتند در مقابل سلیمان بایستیم . ولی ملکه مایل به جنگیدن نبود و گفت درست است ما قدرت داریم اما به قدرت سلیمان واقف بود .

وی با بیان اینکه 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک است ، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند کاری که در زمینه مسائل اقتصاد از اهم موضوعات وجود دارد همانند رکود و بیکاری است ، پس یکی از موارد مهم توجه به صنایع کوچک است . البته این نکته بازگویم که از سوی آمریکا تحریم هایی علیه ما صورت گرفت آن چیزی که برای مقابله با این تحریم ها باید انجام گیرد اقتصاد مقاومتی است .  
امام جمعه یاسوج تصریح کرد: تولیدکنندگان صنایع کوچک و بزرگ باید کیفیت تولیدشان بالا باشند و نه اینکه هر جنس ببی کیفتی را به بازار بفرستند ، بنابراین باید باید اجناس با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشند .

وی در بخش دیگیر از سخنانش به روز ۲۲ مرداد روز پیروزی مقاومت حزب الله در مقابل صهیونیستی ها اشاره کرد و گفت: آمریکا ، فرانسه ، اسرائیل ، عربستان و اردن روی هم گذاشتند تا حزب الله را نابود کنند اما به لطف خدا و مقاومت حزب الله اسرائیل فهمید حریف حزب الله نخواهد شد.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: بعد از پایان جنگ همه اسرائیلی ها به این نکته اقرار کردند که در جنگ ۳۳روزه شکست خوردند پس با مقاومت می توان در مقابل دشمنان تا دندان مسلح ایستاد .

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ فرمودند تلاش خود را در جهت رسیدگی به مستضعفین و مقابله با دشمنان قرار دهید و بدانید که مردم ما پیروز می شوند چون زنان و مردان با ایمان و سلحشور داریم پس در مقابل امریکا ایستاده ایم و خواهیم ایستاد.
امام جمعه یاسوج  گفت: آزاده هایی که شکنجه های بسیار را در زندان های مخوف تحمل کردند جز خداوند و برای همه الگو شدند که می توان با ایستادگی در مقابل سختی ها و دشمنی ها ایستاد.

وی به بی حجابی در درون خودروها اشاره داشت و افزود:  ملت ما خون داده و در تاریخ تقریبا چهل ساله ما در جنگیم ، نباید در کشوری که برای خدا قیام کرده که بعضی از افرادی که شخصیت ذاتی ندارند و خیال میکنند که شخصیت در برهنگی است اگر اینطور است حیوانات از شما بهتر است .
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: از نیروی انتظامی که برخورد قاطع با این هنجلزشکنان انجام می دهد تقدیر میکنیم، و انتظار داریم این کار ادامه داشته باشد و  باید این خودباخته ها و عروسک ها باید با قطعیت برخورد شود.
 
امام جمعه موقت دهدشت اظهار کرد: تکبر یکی از خصلت های زشت انسانی است که انسان را به سمت سقوط می برد.

حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی افزود: نگاه در مخلوقات خداوند بسیار ارزشمند است و باعث می شود که انسان تکبر نورزد.

تقوی ادامه داد: توجه به تواضع ائمه با وجود قدرت زیادی که داشتند موجب می شود که انسان تکبر نورزد و با همه مهربان و متواضع باشد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی کشور های جهان مثل آمریکا و کره شمالی وجود تکبر و خودخواهی است گفت: هر کجا که ایمان نباشد تکبر به وجود می آید.

امام جمعه موقت دهدشت اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی توجه به صنایع کوچک بسیار اهمیت دارد و موجب رونق کشور می شود.

تقوی ادامه داد: بانک های ما وام های با سود بالا می دهند و صنایع کوچک نمی توانند این وام ها را پرداخت کنند و با مشکل مواجه می شوند.

 وی با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: صبر و استقامت آنان در مقابل شکنجه حکومت بعثی عراق آنان را سرافراز و سربلند کرد.
 
امام جمعه موقت گچساران گفت: دولت باید خدمت کردن به ملت بزرگ ایران را قدر بدانندان شاء الله این دولت افراد شایسته ،انقلابی ،کاردان ودلسوز مردم را برای کابینه خود انتخاب کنند که از دین خدا و مکتب اهل بیت علیهم السلام دفاع کنند.
حجت الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت:یاد و خاطره همه آن عزیزانی که در سیاه چال های صدام بعثی ایستادگی و مقاومت کردند را گرامی می دارم.
وی افزود:آزادگان آن روز از حیثیت و آرمان های نظام مقدس اسلامی با جان و دل دفاع کردند و مقابل دشمن خم به ابرو نیاوردند و امروز هم در سنگر دیگر و به شکل دیگری جانانه از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می کنند.
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به جنگ 33روز مقاومت حزب الله لبنان با رژیم متجاوز صهیونیستی در سال 85 ،اظهارکرد:یک جنگ تمام عیار در طول 33 روز که دشمنان هر چه داشتند بر سر این ملت ریختند اما جوانان مقاوم و پرشور حزب الله ایستادگی کردند و این دشمن مسلح را از پای درآورند که نتیجه مقاومت پیروزی است.
صفایی افزود:همانگونه که در جنگ 33روزه حزب الله پیروز شد درجنگ 22روزه هم مردم غزه و فلسطین پیروز شدند که یاد و خاطره آن رزمندگان مقاومت را گرامی می داریم که برای اسلام افتخار آفریدند.
وی درادامه با اشاره به مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم گفت:در این مراسم باشکوه شخصیت های مختلف سیاسی از ایران اسلامی و دیگر کشورها حضور داشتند که آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم داریم و ان شاءالله خدای متعال به این دولت توفیق دهد به این ملت بزرگ وشریف خدمت کنند وخدمت کردن به ملت بزرگ ایران را قدر بدانند.
امام جمعه موقت گچساران اظهارکرد:ان شاء الله این دولت افراد شایسته ،انقلابی ،کاردان ودلسوز مردم را برای کابینه خود انتخاب کنند که از دین خدا و مکتب اهل بیت علیهم السلام دفاع کنند ومجلس شورای اسلامی که می خواهد رای اعتماد به این کابینه دهد باید خوب انتخاب کنند و در این امربزرگ دقت کنند.
صفایی تصریح کرد:مجلسیان باید چشمان خود را باز کنند واگر کسی دلسوز مردم است ،انقلابی ،کاردان،پیرو امرولایت و راه حلی برای حل مشکلات مردم دارد، باید به چنین افرادی رای اعتماد دهند و مجلس وظیفه بسیار سنگینی در این خصوص دارد.
وی افزود:نمایندگان مجلس باید از مدرس یاد بگیرند ومثل شهید مدرس باشند،دین قرآن و اسلام برای آنها هدف اول باشد ودر مقابل دشمن کوتاه نیایندو همانطوری که مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بیان فرمودند:که من اصرار دارم این مطلب را تکرار کنم که دشمن بیدار است و نکند که ما در سنگر خواب برویم.
 
امام جمعه موقت شهرستان باشت گفت: عکس یادگاری که شما با دشمن گرفتید باعث پایمال کردن خون شهدای ما شد.
حجت الاسلام سید حبیب بلادی نژاد امام جمعه موقت شهرستان باشت در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان باشت ضمن اشاره به ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت غرورآفرین سرافرازان عزیزمان به میهن اسلامی گفت:در سال ۱۳۶۹ این عزیزان ما که در بند رژیم بعث بودند آزاد شدند .
 
حجت‌الاسلام بلادی گفت:  رهبر انقلاب پس از بازگشت این اسیران به کشورمان جمله های زیبایی در وصف انها گفتند ازجمله؛ شما ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم هستید که در دست دشمن اسیر شده بودید.
وی افزود:شما آزادگان زندگی و جوانی خود را در راه خدا دادید ولی ضرر نکردید چوب خداوند جوابگوی این کار بسیار بزرگ شما خواهد بود. رمز موفقیت رزمندگان ما در یک جمله خلاصه می شود.عشق و علاقه به امام و ولایت فقیه امید به این رزمندگان می‌دارد.
بلادی عنوان کرد: رزمندگان را شکنجه می‌دادند که به امام توهین کند ولی هر چه بیشتر آنها را شکنجه می‌دادند استقامت رزمندگان و عشق و علاقه آنها به امام بیشتر می‌شد .
وی گفت: امروزه ما در بند های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و غیره هستیم و باید با علاقه و عشق و محبتی که به امام و ولایت فقیه داریم از این بند و از این و ان خلاص شویم .
امام جمعه موقت باشت تصریح کرد: مراسم تحلیف ریاست جمهوری هم نقاط قوت و هم نقاط ضعفی داشته است که از نقاط قوت آن می توان به اینکه آمریکای جنایتکار در منطقه در پی این هستند که ایران را منزوی کنند ولی با دعوت از چندین سران کشورها به آنها ثابت کردیم که اینگونه نیست.

بلادی اظهار کرد: سخنان ریاست جمهور در این جلسه خوب و به جا بود که هم از نظام حمایت کردند و هم در مقابل یاوه‌گویی‌های آمریکا پاسخگو بودند و  از دیگر نقاط قوت این تهلیف انسجام مسئولین ما در این مراسم بود .
امام جمعه موقت باشت ضمن اشاره به نقاط ضعفی که در این مجلس صورت گرفت گفت: هزینه‌های مراسم این مجلس هزاران میلیاردی که در این روز استفاده شد ،ولی مردم ما در کشور در مناطق محروم با فقر و محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند .
وی عنوان کرد: از دیگر نقاط ضعف که شرم آور بود عکس سلفی بود که نمایندگان مجلس با خانم موگرینی گرفتند.
بلادی ادامه داد: نمایندگان در خانه ملت این کار را انجام دادند که کاری بسیار ناراحت کننده بود که انتظار از نمایندگان مجلس به خاطر این کار نمی رفت و کاری شرم آور انجام دادند.
امام جمعه موقت باشت ضمن اشاره ب خانه ملت  تصریح کرد: روزی کسانی مانند آیت الله مدرس در این مکان فریاد می‌زند در مقابل دشمن و یاوه گویی های آنها.وقتی آیت الله مدرس وارد مجلس می‌شد هم دل دشمنان داخلی و هم بر دشمنان خارجی را به درد می‌آورد .

سیدحبیب بلادی امام جمعه موقت باشد افزود:  نمایندگان ما باید درس سیاسی یاد بگیرند.

وی گفت:  نمایندگان ما بعد از حرکتی که انجام دادند و عکس سلفی که با موگرینی گرفتند، موگرینی در برگرد گفت من برجام را در ایران تضمین کردم. عکس یادگاری که شما با دشمن گرفتید باعث پایمال کردن خون شهدای ما شد.

بلادی اظهارکرد:دشمنی که که دستش به خون شهدای ما آلوده است و هم اکنون هم سر شهدای ما را به دست این خانوم و امثال اینها برای ما می‌فرستند ولی نمایندگان ما با این این خانم عکس سلفی و یادگاری می‌گیرند  که جای تاسف دارد.
استان سمنان
آیت الله سید محمد شاهچراغی در نماز جمعه سمنان:
مسئولان اگر کاری نمی کنند حداقل به دردِ دل مردم گوش دهند
 آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با اشاره به سفر 4 ساعته خود به شهرک شهید بهشتی شاهرود گفت: در این سفر به خانه هایی که تحت پوشش کمیته امداد بود سر زدیم که مشکلات فراوانی داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه افزود: حدود 70 نامه به درخصوص مشکلات این شهرک به دست ما رسید که باید برطرف شود.
وی با بیان اینکه مناطق محروم مختص شاهرود نیست بلکه این مشکلات در تمام نقاط استان وجود دارد، اظهار کرد: مسئولین به این مناطق سربزنند و حرکت کنند.
شاهچراغی همچنین تصریح کرد: مسئولان اگر کاری نمی کنند حداقل به مردم اجازه بدهند تا با آنها درد و دل کنند چراکه درد و دل شنیدن سرمایه ای نمی خواهد.
امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان استان ممتازی است، بیان کرد: فقر مالی و فرهنگی در تمام نقاط استان سمنان وجود دارد که باید مسئولان در جهت رفع آن تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم  باید توصیه های رهبری را سرلوحه کارش قرار دهد، گفت: توصیه های مقام معظم رهبری را باید دولت هم در داخل و هم در خارج اجرایی و عملیاتی کند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مردم گرفتار هستند و دولت باید به فکر آنها باشد چرا که مردم از آن انتظار دارند، اظهار کرد: مردم باید رونق اقتصادی را با چشم و بدون عینک ببینند.
شاهچراغی با اشاره به اینکه آمریکا نقض برجام کرده است، گفت: کشورمان در مقابل این اقدام آمریکا چه اقداماتی انجام داده است؟
وی با بیان اینکه دولت باید در برابر آمریکا مقابل به مثل کند، اظهار کرد: مقابله به مثل دستور خدا و سنت پیغمبر(ص) است و باید دولت این اقدام را انجام دهد، آنها ما را تهدید و تحریم کنند و ما هیچکاری نکنیم.
خطیب نماز جمعه سمنان در ادامه افزود: تیم مذاکره کننده و دولتمردان درخصوص اقدامات خود به مردم گزارش دهند که چه کارهایی انجام دادند تا مردم خوشحال شوند.
وی با اشاره به جنایات داعش و گروهک های تروریستی در افغانستان بیان کرد: شیعه کشی در دنیا باب شده است طوریکه داعش در افغانستان 60 نفر را سر بریده است.
شاهچراغی ادامه داد: سازمان حقوق بشر درمقابل این جنایات سکوت کرده و حرفی نمی زند
نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از سکوت مسئولان کشورمان در مقابل این جنایات گفت: بنده این جنایت و آدم کشی و شیعه کشی را شدیدا محکوم می کنم.
وی با اشاره به اینکه آزادگان هم در جبهه و هم در اسارت خوش درخشیدند، گفت: آزاده ها با تحمل شکنجه های فراوان جمهوری اسلامی را حفظ کردند.
امام جمعه سمنان همچنین تصریح کرد: آزادگان خیلی رنج کشیدند و رنجشان قابل ارزش است.
شاهچراغی با تاکید براینکه این آزادگی را حفظ و پاسداری کنید، گفت: حفظ آزادگی از خود آزادگی مهمتر است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه رییس صلیب سرخ عراق مرید ابوترابی شده بود، گفت: این مسئول عراقی می گفت اگر دنیا ابوترابی را محور قرار دهد عالم گلستان می شود.
وی با بیان اینکه وظیفه پلیس برخورد با جرم مشهود است، اظهار کرد: بی حجابی جرم مشهود است که باید با آن برخورد شود چه داخل ماشین و چه خارج از آن.
شاهچراغی با تاکید براینکه دولت باید از نیروی انتظامی دراین زمینه حمایت کند، گفت: بنده، از پلیسی که قانونی با جرم بی حجابی برخورد می کند حمایت می کنم.
امام جمعه سمنان ضمن توصیه به مسئولان درخصوص اینکه انتخابات تمام شده مراقب باشید حقی ضایع نشود، گفت: جابجایی افرادی که به مراد مسئولان حاضر رای ندادند خلاف قانون و شرع است که امیدواریم در استان ما بر اساس این امر جابجایی صورت نگیرد.
دولت به تعهدات خود در پروژه انتقال آب از قطری عمل کند
حجت الاسلام علی سعیدی امام جمعه موقت شاهرود و نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود با اشاره به رویدادهای منطقه اظهار کرد: تدابیر و سیاست های هوشمندانه مقام معظم رهبری در اتخاذ سیاست های لازم در قبال رویدادهای منطقه باعث شده است تا تهدیدهای پیش رو تبدیل به فرصت شود.
وی با اشاره به نقش موثر ایران در کشورهای منطقه به ویژه یمن، عراق و سوریه افزود: آمریکا با ایجاد گروه تروریسی داعش به دنبال ایجاد ناآرامی در مرزهای ایران و آشوب در داخل کشور ما بود که این توطئه نیز با هوشمندی مقام معظم رهبری در خارج از مرزهای ایران خنثی شد.
خطیب جمعه شاهرود در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین رییس جمهور کشور بیان کرد: تا زمانی که حکم تنفیذ رئیس جمهور توسط مقام معظم رهبری تایید نشود رئیس جمهور حق حاکمیت ندارد.
سعیدی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید توصیه های مقام معظم رهبری را در اداره کشور سرلوحه کار خود قرار دهد عنوان کرد: استکبار ستیزی، دفاع از استقلال و عزت کشور، حمایت از مظلومان و ستمدیدگان، تصمیم جدی در عینی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از جمله مسائلی است که رئیس جمهور باید بیش از پیش نسبت به آن همت گمارد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بحران آب شهرستان شاهرود گفت: عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از قطری به شاهرود برای جبران کمبود آب این شهرستان آغاز شد که مدتی است متوقف شده است و لازم است که دولت ضمن حل کردن مشکلات و مسائل مربوطه به تعهدات خود در خصوص این پروژه عمل کند.
باید فقر در دولت دوازدهم از بین برود
حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر، با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم در هفته گذشته، اظهار کرد: در پیمایشی که در وزارت ارشاد انجام داد، خواسته های مردم از دولت مطرح شد که باید دولت این خواسته ها را مد نظر قرار دهد.
 وی اولین خواسته مردم از دولت را از بین بردن فقر و بیکاری دانست و تصریح کرد: الان می بینیم که جوان ها در خانواده بیکار و فقط با یارانه زندگی می کنند که این فقر باید در دولت دوازدهم از بین برود.
امام جمعه مهدیشهر بیکاری را عامل فساد اصلی نامید و افزود: باید کاری برای این معضل بیکاری انجام داد تا جوان بیکار نماند، برداشته شدن بی عدالتی هم مطالبه بعدی است که شاهد این فیش های نجومی نباشیم.  
بارانی اعتیاد به مواد مخدر را یکی از فسادها بیان کرد و ادامه داد: حدود4میلیون نفر در ایران معتاد می باشند وافرادی که با این افراد به صورت مستقیم وغیر مستقیم در گیر هستند به طور میانگین 12 میلیون نفر می رسند
وی فساد اقتصادی را دیگر فساد گریبانگیر جامعه دانست و افزود: بعضی ها با ورود کلا های قاچاق این فساد را وارد کشور می کنند.
امام جمعه مهدیشهر با ابراز نگرانی از بالا رفتن سن ازدواج و همچنین طلاق در جوان ها، گفت: یک جوان یا دیر ازدواج می کند یا بعد ازچند سال زندگی بر اثر یک سری مشکلات دچار طلاق می شود که این یک معضل فرهنگی می باشد.
بارانی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی کم شدن ارزش های مذهبی مثل حجاب دیده می شود که دولت باید در این زمینه کارهای زیادی انجام دهد .
وی به راههای برون رفت از این معضلات اشاره کرد و افزود: رهنمود های مقام معظم رهبری از جمله راههای برون رفت از این معضلات می باشد که باید جدی گرفته شود. ما باید از اقتصاد نفتی دوری کنیم وبه اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم.
امام جمعه مهدیشهر پرهیز از ورود به حاشیه ها را راهکار دیگر برون رفت از معضلات دانست و اضافه کرد: مثلا برای یک کنسرت موسیقی دولت نباید آنقدر وارد حاشیه شود از این حاشیه ها باید جلوگیری شود.
بارانی 23 مردادماه سالگرد پیروزی حزب الله لبنان و روز مقاومت را گرامی داشت و گفت: الان هرروز این مقاومت مثل نگینی در جهان بیشتر می درخشد در جنگ 33روززه ما دیدیم که حزب الله کاری کرد که 1.5 میلیارد مسلمان دنیا چشمشان به حزب الله روشن کردید.
وی ضمن یادآوری 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، خاطر نشان کرد: 26مرداد سالروز ورود آزادگان است که آن روز در سال 69 وارد آب و خاک خود شدند وبه زیارت مرقد امام رفتند با مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.
استان سیستان و بلوچستان
آیت الله عباسعلی سلیمانی در نماز جمعه زاهدان:
پرداختن مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در الویت قرار دارد
 
 آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس زاهدان برگزار  شد ضمن گرامی داشت مناسبتهای این هفته و زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به اهمیت و عظمت زیارت ایشان پرداخت و  اظهار داشت: هیچ مومنی به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) نخواهد رفت مگر اینکه خداوند منان بهشت را بر او واجب گرداند و نسبت به آتش جهنم  حرام سازد.

وی افزود: زیارت امام رضا(ع) حتما نباید در کنار ایشان و ضریح متبرکشان انجام شود بلکه در سالروز زیارتشان از هر جای دنیا می توان ایشان را زیارت نمود.

وی زیارت امام رضا (ع) را از جمله زیارتهای چهر های برجسته برشمرد و به نکاتی در خصوص زیارت کردن اشاره کرد و گفت:  اینکه زائر چه کسی باشد در زیارت کردن بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: کسی که به زیارت بزرگان دین می رود باید از غیر مزور عدول کند و رو برگرداند و دیگران را کنار مزور قرار ندهد و تمام حواسش به مزور باشد.
 
آیت الله سلیمانی با اشاره به شرط دوم زیارت کردن  ادامه داد: مزور باید جایگاه  زیارت را داشته باشد هر کسی لیاقت زیارت ندارد کسی ارزشمند زیارت کردن است که از ستونهای دین و از پایه های اساسی مسلمین باشد.

وی نحوه ی زیارت را شرط سوم زیارت کردن خواند و تاکید کرد:  حضور عارفانه عاشق در دریای معشوق نیز از اهمیت والایی برخوردار است.

وی زیارت را اعلام فروتنی زائر در برابر بزرگان دینی خواند و اذعان داشت:‌ یکی از راههای صیقلی کردن دل و تقرب به حق و تضمین و بیمه کردن اعتقادات راسخ ایمانی زیارت  کردن است.

آیت الله سلیمانی در خطبه ی دوم نماز جمعه اظهار داشت:‌ رییس جمهور در اجرای اصل 133 قانون اساسی و ماده 188 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اسامی وزای پیشنهادی خود برای تشکیل دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و طی هفته های آینده کابینه با رای اعتماد مجلس باید کار خود را آغاز کند.

وی شناخت مطالبات واقعی مردم و اولویت بندی این مطالبات در نوع اجرایی شدن و انجام آنها را ضروری خواند و افزود: مشکلات متعدد گریبانگیر مردم مظلوم جامعه ماست که باید به دقت شناسایی و دولت در صدد رفع انها برآید.
وی اضافه کرد:‌ بر اساس پیمایش عمومی و سراسری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بروی 14 هزار و 906 هزار نفر افراد بالای 15 سال در 31 استان کشور انجام داد مشکلات جامعه به ترتیب گرانی و تورم؛ فقر و کمبود امکانات؛ بی عدالتی و تبعیض؛ اعتیاد و مخدر ؛‌کم آبی‌؛‌بی سوادی؛ فقر فرهنگی؛ کم کاری؛‌مدیریت غلط؛ فساد؛ نقض قانون؛  بالا رفتن سن ازدواج؛ افزایش آمار طلاق؛ تجمل گرایی و کمرنگ شدن ارزشهای دینی؛ بدحجابی؛‌تحریم جهانی؛ کم نتیجه و بی نتیجه بودن مذاکرات هسته ای؛ افزایش جرایم؛ آلودگی محیط زیست و ... بیان شد.

وی در ادامه به اولویت بندی مشکلات جامعه  از نگاه رهبری  پرداخت و ادامه داد: پرداختن به مشکلات اقتصادی و  معیشتی مردم به عنوان الویت اصلی رهبر فرزانه انقلاب است و هیچ جریانی به اندازه ی دولت مسئولیت رفع این مشکلات را عهده دار نیست؛ دولت وظیفمند است به این مشکل رسیدگی کند.

وی تعامل گسترده با دنیا و ارتباطات وسیع با ملتها و دولتها را الویت دوم حضرت آیت الله خانه ای برشمرد و افزود: ایشان می فرمایند چه لزومی دارد که فقط با پنج شش کشور تعامل کنیم؛ هر کشوری که نگاهش با ما نگاه سلطه نیست ما می توانیم با آن کشور مراوده داشته باشیم.

وی ایستادگی همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه گران را الویت سوم حضرت اقا دانست و بیان داشت: به طور همزمان این سه الویت باید در دستور کار دولت دوازدهم قرار بگیرد.

حجه الاسلام سلیمانی تاکید کرد:‌ اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری است که کلید حل تمام مشکلات اقتصادی جامعه است.

وی در ادامه به الویتهای رییس جمهور در مراسم تنفیذ خود  اشاره کرد و افزود: "در دولت یازدهم قدمهای مهم برداشته شد اما هنوز وضعیت فقر و نابرابری در کشور شایسته ملت و زیبنده جمهوری اسلامی نیست هدف دولت دوازدهم ریشه کن کردن کامل فقر مطلق از جامعه ایران و ایجاد نظام جامع تامین اجتماعی است و رفع فقر در گرو ایجاد شغل است و ایجاد شغل و تولید ثروت هم مستلزم سرمایه گذاریهای گسترده و دسترسی به بازار و فناوری پیشرفته است. ما باید برنامه های اقتصادی خود را بر مبنای سیاستهایی پول جویی نظام بویژه  اصل اقتصاد مقاومتی و اصل 44 با هدف ایجاد یک انقلاب اقتصادی طراحی کنیم . اینها شعار ریاست محترم جمهور در روز تنفیذ حکمشان بود."

حجه الاسلام سلیمانی بار دیگر به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: اساس کار بر تکیه بر توان داخلی در همه ی عرصه ها و پرهیز از تن دادن به مطامعه و خواسته های دنیای غرب باشد و نباید به امید همراهی انها در حل مشکلات کشور بنشینیم بلکه باید با اعتماد و تکیه بر توان داخلی خود به حل مشکلاتمان براییم.

وی از تحریم های زنجیره ای جدید امریکا علیه کشور خبر داد  و گفت: آمریکا؛ روسیه و کره شمالی را در کنار ایران  قرار دادند اما برخوردشان با حمهوری اسلامی به نوع ددمنشانه است؛ به نظر میرسد آمریکا به دنبال از بین بردن مزیتها و امنیت زدایی از جمهوری اسلامی و تخریب انسجام  ملی و در نهایت تغییر ساختار در کشور ماست .

وی در ادامه به وظایف ما در مقابل حرکات ددمنشانه آمریکاییها اشاره کرد و گفت:‌ اعلام صریح و آشکار نقض  برجام از سوی امریکایی ها ؛ اعلام پایبند نبودن آمریکا به تعهدات اخلاقی و ضد اخلاق بودن نظام سلطه؛ مطالبه ملی برای اقدام متقابل؛‌عزم ملی بر حفظ مزیتهای ایران اسلامی؛ ‌اجماع ملی بر حفظ و توسعه امنیت ملی موجود در ایران؛ حفظ حداکثری انسجام در مقابل امریکاییها؛ حفظ وحدت ملی و  اجماع ملی بر روند قدرت یابی ایران در منطقه؛پرهیز از جناحی کردن منافع ملی و حفظ امنیت ملی؛ مطالبه اجرای اقتصاد مقاومتی از دولت دوازدهم و تکیه بر توانایی های داخلی و قدرتهای موجود جامعه.
وی در پایان گفت: ما اگر به این اصول تکیه کنیم و دولت مردان امید به بیگانه نداشته باشد قطعا میتوانیم در این برهه از زمان بر مشکلات فایق آییم.
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 440761
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *