۰

اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآنی در میناب برگزار شد

چهلمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی با معرفی نفرات برتر از 235 شرکت کننده در رشته های حفظ، ترتیل، قرائت، نهج البلاغه در شهرستان میناب به کار خود پایان داد.
اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآنی در میناب برگزار شد
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف استان هرمزگان  در ختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآنی در میناب گفت : مروجان قرآنی همانند انبیا الهی از دنیا می روند و با انبیا و صلحا محشور می شوند.
مدیرکل اوقاف استان هرمزگان افزود: با تکیه بر قرآن سعادت دنیا و آخرت فرد تضمین می شود و این مسابقات قرآنی باید خروجی خوبی در راستای فعالیت و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه داشته باشد.
گرایلی ابراز داشت: برخلاف گذشته های دور که اداره اوقاف فقط متولی برنامه فرهنگی و قرآنی بود امروزه در برگزاری مسابقات قرآنی کلیه دستگاه های اجرایی هر شهرستان در شکل گیری شخصیت فرهنگی قرآنی نقش موثری ایفا می کنند.
وی ادامه داد: از ظرفیت های عظیم فرهنگی، اجتماعی، علمی و قرآنی شهرستان میناب با دعوت اساتید کشوری در حوزه قرآنی زمینه رشد و بالندگی، توسعه و شناساندن بهتر جوانان با فرهنگ قرآنی استفاده می شود.

علیرضا درویش نژاد مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اظهار کرد: قرآن منشا همه کمالات برای رسیدن به انسانیت است و به واسطه این کتاب الهی محال بودن و سختی هر غیر ممکنی را می شود ممکن کرد.
وی افزود: برگزاری این مسابقات قرآنی جهت توسه فرهنگ قرآنی و پاسداشت این نعمت ارزشمند و گرانقدر برای رسیدن به کمالات است.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان فعالیت هر چه بهتر فعالان قرآنی را در گرو فراهم نمودن زیر ساخت ها دانست و ابراز کرد: فراهم شدنزیر ساخت ها برای توسعه و نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه یرای رسیدن به انسانیت ضروری است.
درویش نژاد تاکید کرد: در صورت حمایت مسئولان و فراهم شدن زیر ساخت ها نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور 800 ناشر در میناب برگزار می شود.
وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در جامعه نهاده کنیم باید تمرکز زدایی در تمامی رویدادهای فرهنگی اتفاق بیافتتد.

براین اساس در اختامیه ختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآنی در میناب در رشته حفظ کل، 20جز، 10جز، 5جز عناوین اول این مسابقات در بخش برادران به حسین درستکار، علی محبی، عبدالله رکاب و جابر کرن رسید.
در رشته ترتیل اسماعیل ملاحی از بستک اول شد،، امین سالاری از بندرعباس دوم و طه محمودی از بستک حائز رتیه سومی این دوره از مسابقات شد.
در بخش بردارات در رشته ترتیل یوسف جعفر زاده از بندرعباس به مقام اولی این دوره از مسابقات دست یافت، وحید مهدی زاده از بندرعباس دوم شد و رحیم سهرابی هم سوم شد.
گفتنی است مهدی سالاری نیز در رشته دعاخوانی و احمدرضا زرکف در رشته اذان موفق به کسب رتبه برتر شدند.
همچنین در رشته حفظ خواهران آمنه چتر عنبری، سعیده ماه‌رو، کبری درویشی و زینب خلیفاوی به ترتیب در رشته‌های حفظ کل، 20 جز، 10جز و 5 جز رتبه‌های برتر را کسب کردند.
فاطمه سالاری در قرائت نیز صدیقه پردل و در حفظ موضوعی قرآن کریم فاطمه میر آقایی عناوین اول  در رشته ترتیل خواهران کسب کردند.
گفتنی است، برترین های چهلمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی هرمزگان به مرحله کشوری که در دوازدهم شهریور ماه به ارومیه اعزام شوند.
در پایان از برترین های چهلمین دوره مسابقات قرآنی در بخش های حفظ، ترتیل، قرائت، نهج البلاغه با حضور مسئولین تجلیل شد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 440788
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *