۰

اوضاع مکه و مدینه در حج ۹۶ آرام است / برگزاری باشکوه دعای کمیل در هتل ها

مسئول فرهنگی در بعثه مقام معظم رهبری گفت : حجاج ایرانی در امنیت کامل هستند و فضای مدینه و مکه آرام بوده و زائران در یک امنیت خاطری به حرمین شریفین می‌روند و هیچ تعرضی از سوی حکومت عربستان به حجاج صورت نگرفته است.
اوضاع مکه و مدینه در حج ۹۶ آرام است / برگزاری باشکوه دعای کمیل در هتل ها
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد سجادی یکی از مسئولین فرهنگی در بعثه مقام معظم رهبری در گفتگویی با اشاره به برگزاری حج 96 گفت : نکته‌ای که در این موسم حج و قبل از برگزاری سفر حج بسیار مشهود بود این بود که بعضی از افراد، سیاسیون و مذهبیون با این سفر مخالفت می‌کردند ولی در شورای امنیت ملی کشور بحث شد و بنا شد سفر حج 96 انجام شود.
مدیر عامل راسخون گفت : بسیاری از مردم و حتی حجاج فکر این را نمی‌کردند که وقتی به کشور عربستان می‌آیند اینقدر محیط آرام باشد و بتوانیم با آسودگی خاطر اعمال عبادی و حج  را انجام دهند و امروز که چندین روز از حضور ما در مدینه منوره و مکه مکرمه می گذرد می بینیم که برخورد مسلمانان از سایر کشورها با مسلمانان و زائران ایرانی بسیار برخورد صمیمی و خوبی بوده و حتی از کشور میزبان هم ما نکته‌ی خاصی که نشان از بی رغبتی از سوی آنها باشد با زائران ایران ندیده‌ایم.
وی با اشاره به برخوردهایی که در سال های قبل در موسم حج با زائران ایرانی می شده، گفت: در سال های قبل یک برخوردهایی از طرف وهابیت و کمیته امر به معروف آن ها با شیعیان می‌شد که این‌ها بعضا هنوز ادامه دارد و در سال‌های قبل بوده و امسال هم کم و بیش استمرار دارد ولی برخوردی با حجاج صورت نگرفته که نشان دهنده برنامه ریزی کشوری برای مقابله با حضور ایرانیان بوده باشد.
این مسئول فرهنگی در بعثه مقام معظم رهبری گفت : در فرودگاه برای ورود بعضی از کتاب ها و رایانه های حجاج سخت‌گیری‌هایی شد که جلوی بعضی از  کتاب ها، دعاها، نرم‌افزارها، نوت بوک‌ها و وسایل رسانه‌ای را می‌گرفتند که در سال‌های قبل هم همین روال بود و امسال چیز خاصی نیست. ما با این روال در سال‌های قبل آشنا بودیم و امسال هم دیدیم غیر از اینها که یک برخوردهای بعضاً شخصی بود هیچ برخورد خشن و نامهربانانه با حجاج صورت نگرفته است.
سجادی با اشاره به جوسازی برخی رسانه ها و سایت‌ها در خصوص حج 96 گفت : متأسفانه در برخی از رسانه ها فیلمی پخش شده که گویا یک برخورد گروهی با برخی از شیعیان ایران شده در صورتی که این فیلم متعلق به حدوداً 10 سال قبل می‌باشد و آن برخورد هم برخورد با ایرانیان نبوده بلکه برخورد بین خود گروه‌های داخلی عربستان بوده. که حالا بعنوان برخورد مسلمانان عربستان با ایرانیان عنوان شده که اینطور نیست.
حجت الاسلام والمسلمین سجادی در ادامه در خصوص برخورد با حجاج ایرانی گفت : حجاج ایرانی در امنیت کامل هستند. و با روحانیون کاروان‌های مختلف که صحبت می کردیم متوجه شدیم که آنها نیز اذعان به آرام بودن فضای مدینه و مکه داشتند و زائران در یک امنیت خاطری به حرمین شریفین می‌روند و هیچ تعرض عملی از سوی حکومت عربستان به حجاج صورت نگرفته است.
مدیرعامل راسخون گفت :  اینجانب بصورت معمم که نماد یک شیعه و ایرانی است مکرراً در خیابان‌های اینجا پیاده و با خودرو ترددداشته ام که هیچگونه برخورد و تعرضی صورت نگرفته است با اینکه قبل از این سفر منتظر برخوردهایی بودیم اما بحمدالله  هیچگونه مشکل خاصی نبوده است.
این مسئول فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری حج امسال گفت : طبق مذاکراتی که با دولت عربستان سعودی داشته ایم، این ها مایل به برگزاری حجی آرام و آرامش‌بخشی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سجادی گفت: هتل‌های ما امسال همانند سال‌های قبل هتل‌های خوبی است و مشکلی در این خصوص نداریم اما دعای کمیل امسال در بین الحرمین به دلایل امنیتی برگزار نشده ولی در تمامی هتل‌ها دعای روح بخش کمیل برگزار شده و همان حال و هوای سال‌های قبل در هتل‌ها برقرار است.
مدیرعامل راسخون در ادامه با اشاره به برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری گفت: امسال هم بعثه برنامه‌های خود را در هتل‌ها برای حجاج برگزار کرد و سخنرانان و مداحان در هتل‌ها برنامه‌های خودشان را برگزار می‌کنند و برگزاری زیارت دوره‌ای و حضور در کوه احد، مسجد ذوقبلتین، مساجد قبا و مساجد سبعه و اماکن اطراف مسجد النبی و بقیع به عبادت و زیارت در این مکان ها می‌پردازند.
این مسئول فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در پایان گفت : زائران ما در مسجدالنبی و مسجدالحرام  اعمال و زیارات خودشان را در کنار دیگر مسلمانان انجام می‌دهند و بسیاری از برنامه‌هایی که ما در بعثه مقام معظم رهبری پیش‌بینی کردیم برای حجاج در حال برگزاری است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 440827
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *