۰
گزارش تفتان ما از تن پوش ذهنیت دانش آموزان ایرانی با نقوش هالیودی؛

بازار نوشت افزار ايران؛ در آستانه بازگشايي مدارس همچنان در انحصار چيني ها/ مسئولان در خواب ناز و جولان لوازم التحرير خارجي و غربي در بازار + تصاوير

بازار نوشت افزار ايران؛ در سايه غفلت و عدم نظارت مسئولان دولت روحاني در آستانه بازگشايي مدارس همچنان در انحصار چيني هاست و در واقع ستاره های چینی همچنان در آسمان لوازم التحریر و نوشت افزار ایران می درخشند و اسطوره‌ های تقلبی روی نوشت ‌افزار ایرانی جا خوش کرده و نوشت‌افزارهاي خارجي و غربي با طعم تجمل و تصاوير مستهجن برروي ويترين مغازه ها خودنمايي مي كند.
بازار نوشت افزار ايران؛ در آستانه بازگشايي مدارس همچنان در انحصار چيني ها/ مسئولان در خواب ناز و جولان لوازم التحرير خارجي و غربي در بازار + تصاوير
به گزارش تفتان ما، همواره مرغ همسايه براي ما غاز بوده و در افسانه ها و داستان هاي تاريخي از قصه هاي ليلي و مجنون گرفته تا دلاورمردي هاي كاوه آهنگر و ساير حوادث تاريخي داشته ايم اما هميشه قهرمانان ديگري تيتر يك تخيلات و نوشت افزارهاي ايراني اسلامي بودند.
 
اما شهریور که آغاز می شود بوی ماه مهر با خرید لوازم التحریر زودتر به مشام می رسد و بازار خرید لوازم مدارس رونق خاصی به خود می گیرد و حال كه در آستانه سال تحصيل جيديد و فصل بازگشايي مدارس قرار داريم اما همچنان بازار نوشت افزار و لوازم التحرير شهرستان خاش مانند سال هاي اخير در انحصار چيني ها و خارجي هاست و اثري از لوازم التحرير ايراني و داخلي نيست و اين نشان از ضعف نظارتي مسئولان دارد كه همچنان لوازم التحرير خارجي در بازار جولان مي دهد و مسئولان در خواب ناز هستند.
 
با اين تفاسير این روزها اگر سری به خیابان های خاش بزنید شور و شوق خرید وسایل مورد نیاز مدرسه شما را به حال و هوای دوران مدارس خودتان می برد و اما  اگر سري به ويترين هاي نوشت افزارها بزنيد خواهيد ديد كه اين ديجي مونهاي ژاپني يا همان جونز و جولي هستند كه با لبخند بچه ها را جذب مي كند و نه سارا و داراي ايراني كه ديگر حتي فروشندگان ايراني نيز آن ها را پشت ويترين ها نمي گذارند.
 
در واقع می توان از شهریور به ماهی نام برد که در آن نیازهای قشر عمده ای از جمعیت جوان کشور باید از بازار تامین شود و همین امر فضایی را فراهم خواهد کرد تا بسیاری از صنوف جهت پاسخگویی به این نیاز جامعه دست به کار شوند و در این میان ما شاهد دست فروشانی خواهیم بود که بدون پرداخت مالیات و دیگر حساب و کتاب های بازار به عرضه محصولات خود مشغول باشند.
 

 
اما آنچه که ذهن هر دانش آموزی را به خود مشغول کرده است تنوع بسیار زیاد لوازم التحریر با رنگ و لعاب های خاص و فانتزی است که مشکل انتخاب و خرید را دو چندان کرده است و در میان اینهمه هیاهو و شور و شوق شاهد توزیع گسترده لوازم التحریر با بسته بندی هایی برگرفته از تصاویر کارتونی هالیودی همچون بتمن، مرد عنکبوتی، کیتی و شخصیت های نیمه برهنه هستیم. شخصیت هایی  که تمامی آنها برگرفته از نوعی ترویج باورهای غلط غربی می باشد و  متاسفانه بسیاری از والدین به دلیل عدم اطلاع از این امر که دیدن تصاویر منفی درج شده بر روی نوشت افزار فرزندانشان می تواند نتایج منفی برای آنها خواهد داشت اقدام به خرید اینگونه وسایل برای دانش آموزان خود می کنند.
 
شاید هنوز فرهنگ خرید لوازم ملی در بین مردم نهادینه نشده پس اگر مردم ما بدانند که فقط با خرید یک خودکار ایرانی چقدر می توانند به اقتصاد ملی ایران کمک کنند و با این کار چند هزار جوان ایرانی مشغول کار می شوند حتما از تولیدات داخلی حمایت می کنند و با اینکار از خروج 60 میلیارد تومان ارز از کشور جلوگیری می کنند.
 

 
براساس نظريه كارشناسان حدود 85 درصد از بازار نوشت افزار ايران در تصرف خارجي ها است و آنها هستند كه با تصاوير جومونگ و سوسانو و باربی و بن تن و بتمن و مرد عنکبوتی و كيتي در اين ميدان يكه تازي ميكنند و براي نوشت افزار هاي ايراني سارا و دار حتي در مسير راه ترمز نمي گيرند!
 
علي اي حال بازاري كه زماني پر از برندهاي توليدداخل بود ولي اكنون با وجود تنول نوشت افزار ديگر اثري از مداد پارس، سوسمار و شمشيرنشان در نوشت افزارهاي بازار خاش نيست و جايشان لوازم التحرير خارجي آمده كه حتي نام هاي ناشناخته اي دارند كه هجي كردن واژه هاي انگليسي شان نيز آسان نيست و تصاويري كه براي دختران ايراني اصلاً مناسب و در شان و شخصيتشان نيست...
 

 
دغدغه تاثیر کارتون های غربی بر ذهن و روان کودک و بهره برداری اقتصادی پس از آن برای اولین بار توسط رهبر انقلاب مطرح شد ایشان در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نکاتی بسیار حاز اهمیت ومهم فرمودند: «تهاجم فرهنگى یک حقیقتى است که وجود دارد؛ می خواهند برروى ذهن ملّت ما و برروى رفتار ملّت ما – جوان، نوجوان، حتّى کودک – اثرگذارى کنند. این بازیهاى اینترنتى از جمله‌ همین است؛ این اسباب‌بازى‌هایى که وارد کشور می‌شود از جمله‌ همین است. یعنى یک چنین دقّتهایى را بایست کرد. به‌هرحال این تهاجم فرهنگى به این شکل یک واقعیّتى است».
 
پاي صحبت برخي از اهل اين صنف كه مي نشيني همه اين حرف را مي گويند"باور غلطی که کیفیت کالای خارجی خوب است بر فرهنگ جامعه غالب شده است."
 

 
بهتر است در زماني كه تحريم اقتصادي هستيم از توليد ملي و ايراني استفاده كنيم و آن را تقويت كنيم و بنا به شعار سال"اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال" و تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در راستاي به گردش درآوردن چرخه اقتصادي كشور اين بيانات و شعاررا سرلوحه كارمان قرار دهيم و حتي شاهد هستیم این شعار در سربرگ‌های وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و حتی خانه ملت درج شده است همان برگ‌های کاغذی که کاغذش وارداتی است.
 
رونق لوازم التحرير خارجي و غربي در بازار شهرستان خاش واكنش هاي بسياري از سوي خانواده ها و نهادهاي انقلابي به همراه داشته است.
 
* تيم هاي نظارتي بر لوازم التحريرهاي غربي و خارجي در شهرستان خاش تشكيل شد
رئيس اتاق اصناف شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اظهار تاسف و تامل از ورود لوازم التحريرهاي با رواج عقايد غربي، اظهار كرد: متاسفانه فرزندان ايران اسلامي با شخصيت هاي هاليودي بيشتر از شخصيت هاي ملي خود مانند آرش، رستم و سهراب و غيره آشنا هستند و اين يك ضعف فرهنگي است كه غرب اينگونه توانسته در شكل گيري شخصيت دانش آموزان ايراني نفوذ و نقش آفريني كند.
 
نوراحمد هاشمزهي بيان كرد: تيم هاي نظارتي در اين راستا در شهرستان خاش تشكيل شده و نظارت بر روي لوازم التحرير به صورت قاطعانه صورت مي گيرد ولي زماني كه قيمت نوشت افزارهاي خارجي ارزان تر از نوشت افزار ايراني است متاسفانه فروشنده مجبور است اين نوشت افزارهاي خارجي را بياورد تا زودتر فروش برود.
 

 
وي با بيان اينكه من بر این باور هستم که اگر نوشت افزارهایی با شخصیت شهدای دفاع مقدس و شعرهای فردوسی و شاهنامه به بازار عرضه شوند این امر با استقبال خوبی از طرف والدین و حتی خود دانش آموزان مواجه خواهد شد، گفت: متاسفانه بعضي از مسئولين ايراني در مقابل هجمه ها و توطئه هاي غرب در قبضه كردن بازار لوازم التحرير و نوشت افزار ايراني هيچ اقدام و تلاش حمايتي از توليد كنندگان ايراني و داخلي نكرده اند.
 
* بايد از توليدكنندگان و طراحان ايراني حمايت شود
هاشمزهي ادامه داد: در زماني كه خارجي ها و غربي ها به نقش آفرینی الگویی برای فرزندانمان می پردازد خودشان آن الگو را در رسانه جمعی تبلیغ می کنند و لذا این مسئولین هستند که می توانند با طراحی طرح های جذاب ملی اسلامی دانش آموزان را با الگوهای انقلابی آشنا کنند و با این کار  ميان فرهنگ اسلامی خود وشخصیت های غربی فاصله بیندارند.
 

 
وي با بيان اينكه در ايران اسلامي طراحان بسياري هستند كه مي توانند با ذوق و خلاقيت نمادهاي زيبايي اين مرز و بوم را رسم كنند، اذعان كرد: بايد از نوشت افزار و اين طراحان جوان حمايت شود.
 
رئيس اتاق اصناف شهرستان خاش اظهار كرد: برای فرهنگ سازی خرید و حمایت ملی باید رسانه های جمعی روی کار بیایند و متاسفانه ما کارکتر محبوب در ميان بچه ها بسیار کم داریم اما با این حال نمونه هایی مانند شکرستان و کلاه قرمزی  که برنامه بسیار جذابی هستند می تواند در ميان دانش آموزان با استقبال خوبی همراه باشد.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 441229
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *