۰
امام جمعه اهل سنت مسجد طوبی خاش:

کشتار مسلمانان میانمار ناشی از سیاست غلط آمریکا و اسرائیل است/ دولت های اسلامی موضعی جدی در برابر جنایات دردناک میانمار اتخاذ کنند

امام جمعه اهل سنت مسجد طوبی شهرستان خاش گفت: کشتار مسلمانان میانمار ناشی از سیاست غلط آمریکا و اسرائیل است و باید جهان اسلام از قتل عام مسلمانان میانمار جلوگیری کند.
 کشتار مسلمانان میانمار ناشی از سیاست غلط آمریکا و اسرائیل است/ دولت های اسلامی موضعی جدی در برابر جنایات دردناک میانمار اتخاذ کنند
مولوی عبدالرشید شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: مسلمانان میانمار در فجیح ترین وضع به قتل عام می رسند و این درد بزرگیست و واقعا اسفناک است در هیچ یک از ادیان الهی سوختن انسان جایز نبوده و نیست و این فاجعه کشتار مسلمانان کار استکبارجهانی و اسرائیل و کفر است که می خواهند با احساسات مسلمانان بازی و مسلمانان را دچار بحران کنند و به اهداف پلیدشان که همان ضربه زدن به اسلام و قرآن است، دست پیدا کنند اما باید این آرزو را با خود به گور ببرند.
 
وی بیان کرد: کجایند مردان سازمان ملل، کجایند آنهای که ادعای حقوق بشریت را دارند، چرا سکوت کردند سران ممالک اسلامی آیا مسلمانان میانمار انسان نیستند، چه دلیلی دارند که سکوت کرده اند.
 
مولوی شهنوازی با بیان اینکه قلبم به درد آمد از اینکه مسلمانها را سوختند و وجودم آتش گرفت؛ تصریح کرد: چرا  عربستان زیر دست امریکا و اسرائیل است و چرا مسلمانان را می کشند و آیا فکر نمی کنند که فردای قیامت باز خواست خواهند شد.
 
وی خاطرنشان کرد: مسلمانان میانمار به چه جرمی که باچنین وضع وحشتناکی سوزانده شدند آیا جرم آنها اسلام بود آیا مسلمان بودن جرم است؟
 
امام جمعه اهل سنت مسجد طوبی شهرستان خاش با بیان اینکه متاسفانه انسانیت جایگاهی در میان متکبران و استعمارگران ندارد، گفت: استعمارگران به دلیل متکبر بودن و نداشتن فطرت انسانیت به چنین کارهای ناشایست و فاقد شعور انسانیت دست می زنند، سوزندان یک انسان واقعا دردناک است و انسان به خودش بنگرد و با خودش فکر کند آیا عقل کدام انسان عاقل قبول به سوزندان یک انسان است!
 
وی افزود: سازمان ملل و کسانی که ادعای حقوق بشر می کنند بدلیل کشتن یک حیوان دنیا را به چالش می کشانند اما بدلیل انسانهایی که خداوند به آنها حق زندگی کردن را داده است و بشر هستند سوزانده و کشته می شوند و هیچ ادعایی از هیچ سازمانی بلند نمی شود، چرا آیا کودکان و افرادی که سوزانده شدند در میانمار حق انسانیت نداشتند، حق زندگی کردن نداشتند به چه دلیلی آنها سوزانده شدند جرم و خطای آنها چه بود؟
 
مولوی شهنوازی با بیان اینکه مردم میانمار به دلیل مسلمان بودن و داشتن دین اسلام به آتش کشیده و سوزانده شدند، تاکید کرد: سران ممالک عربی چرا سکوت کرده اندآیا بدلیل اینکه زیر سلطه و چکمه های استعمارگرانی و بازیچه انگلیس و دیگر یاوه گویان هستید سکوت کرده اید؟
 
وی ادامه داد: غیرت اسلامی سران ممالک اسلامی به کجا رفته است، شماها ادعا مسلمانیت می کنید به اندازه سر یک سوزن بوی اسلام در وجودتان نیست و بدلیل اینکه اسلام واقعی در وجودتان نیست حتی بوی از انسانیت نبرده اید.
 
مولوی شهنوازی اذعان کرد:  قرآن راهنمای بشریت اعلام می کند "انما المؤمنون اخوه" یعنی تمامی مسلمانها برادرند و فردای قیامت از شماها پرسیده خواهد شد "بأی ذنب قتلت" و این را یقین بکنید در پایان پشتیبانی از مسلمانان مظلوم میانمار و رساندن فریاد مظلومیت آنان به گوش جهانیان سوال خواهدشد.
 
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب مانند همیشه با سخنرانی خود در جلسه خارج از فقه پاسخ محکمی به جنایتکاران و قاتلان مردم مظلوم و بی گناه میانمار داد، اظهار کرد: حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع مسلمان، مسئولیت تاریخی و اجتناب ناپذیر همه ملل و جوامع است و همه این فاجعه بزرگ و اسفناک کشتار مسلمانان میانمار را کاملا محکوم می کنیم.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 441257
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *