۰
تلاش برای عملي کردن شعار اقتصاد مقاومتی در يك منزل مسكوني؛

تحقق اقتصادمقاومتي با طعم انار سرخ دهستان سنگان خاش/ راه اندازي كارگاه تولید محصولات فرآوری شده انار تنها با ۵ ميليون تومان

با هدف محقق کردن شعار اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در نقاط روستایی، در دهستان سنگان بخش مرکزی خاش بعنوان قطب مهم تولید انار؛ محصولات فرآوری شده این محصول خوش رنگ و خوش طعم مانند رب انار، آچار محلی، رب انجیر، انواع ادویه جات و غیره تولید می شود.
تحقق اقتصادمقاومتي با طعم انار سرخ دهستان سنگان خاش/ راه اندازي كارگاه تولید محصولات فرآوری شده انار تنها با  ۵ ميليون تومان
نصرالله کرد سرمایه گذار و مدیر واحد تولیدی محصولات فرآوری شده کشاورزی در دهستان سنگان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: قریب به پانزده نفر هم‌اکنون در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی با بيان اينكه براي راه اندازي اين واحد توليدي تنها 5 ميليون هزينه كرده ام، ادامه داد: افزون بر یکصد نوع محصول کشاورزی خاش را می توانیم فراوری و بسته بندی و به بازار مصرفی استان و کشور و حتی کشورهای خارجی عرضه کنیم.

كرد اعطای کمکهای موردی و تشویقی به تولید کنندگان بومی را از نیازهای اساسی در جهت پویا کردن اقتصاد مردم منطقه و برندسازی محصولات با کیفیت بومی عنوان کرد و گفت: من با استفاده از برخی تسهیلات این واحد را راه اندازی کرده ام لذا برای بالا بردن امار تولید و اشتغال به حمایت های ویژه دولت احتیاج دارم.

به گفته وی؛ یکی از افراد ساکن در منطقه سنگان تسهیلاتی را مدتها قبل از بانک دریافت کرده و آن طور که بیان داشته تمام اقساط خود را پرداخت كرده ولی بانک به دلائل مختلف همچنان سود خود را بصورت دو برابر از او می گیرد و این موضوع سبب نابود شدن زندگی اش شده و مجبور است تمام زندگی خود را صرف پرداخت بدهی های بانک کند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان، امام جمعه و فرماندار خاش از محصلات تولیدی این واحد بخش خصوصی تولید رب انار و انجیر و آچار محلی بازدید کردند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 441388
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *