۰
فرماندار خاش:

فراهم کردن محیط مناسب برای تردد معلولان امری لازم است

فرماندار شهرستان خاش گفت: فراهم کردن شرایط مناسب و ایده آل برای تردد آسان معلولان امری لازم و ضروری در جامعه شهری و روستایی محسوب می شود.
فراهم کردن محیط مناسب برای تردد معلولان امری لازم است
به گزارش خبرنگار تفتان ما، محمداکبر چاکرزهی در نشست اعضای کمیته مناسب سازی معابر خاش بیان کرد: بالای 80 درصد از محیط های ادارات و بانکها در خاش نیازمند مناسب سازی هستند.

چاکرزهی ادامه داد: دغدغه مهم خانواده‌ها رسیدگی به نیازهای افراد ناتوان اعم از معلولان، کودکان، سالمندان و زنان باردار و افراد بیمار است.

فرماندار خاش افزود: دولت در سالهای گذشته برنامه های خوبی را برای خدمات دهی به جامعه هدف پیش بینی و مصوب کرد و از سال قبل بسیاری از معلولان پشت نوبتی و در انتظار خدمات مورد حمایت قرار گرفتند و هم اینک در خاش افزون بر یکهزار نفر از اینگونه افراد از ماه مهر مستمری دریافت می کنند.

وی ادامه داد: گسترده بودن خدمات بهزیستی سبب تقویت امید و نشاط در جامعه شده ولی برای حل بخشی از مشکلات و تامین نیازهای افراد برنامه های دید و بازدید و سرکشی از معلولان ضروری بوده و به کاهش مشکلات آنها کمک خواهد کرد.

ادریس تمندانی رئیس بهزیستی خاش هم با اشاره به اینکه 3 هزار و 452 فرد معلول زیر پوشش این نهاد قرار دارند گفت: از این شمار معلول زیر چتر حمایت بهزیستی خاش 872 نفر مستمری بگیر هستند.

وی افزود: تلاش برای فراهم کردن محیطی مناسب برای تردد معلولان بعنوان یک مطالبه مهم این قشر به شمار می آید که انتظار داریم در سطح شهر و روستاها، مکانهای اداری، تجاری، خدماتی و غیره به آن توجه شود.

عید محمد قلندرزهی رئیس شورای اسلامی شهر خاش هم با تاکید بر اهمیت مناسب سازی معابر برای رفت و آمد آسان معلولان، افراد ضعیف و ناتوان جامعه گفت: تلاش می کنیم با همکاری شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی خاش مکانهای فرهنگی، تفریحی، آموزشی و ورزشی در شان معلولان ایجاد کنیم که در همین موضوع ایجاد بوستان و میدان و المان به نام معلولان در دستور کار شهرداری قرار می گیرد.

وی افزود: همه مسئولان و اقشار جامعه وظیفه دارند برای کمک به افراد ناتوان هزینه کنند که در همین جهت مشارکت ادارات و بانکها و اصناف بصورت جدی تر لازم است.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب: 441422
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *