۰
همزمان با فرارسیدن یَومُ العَباس و تاسوعای حسینی؛

شهرستان خاش يكپارچه غرق در عزا و ماتم شد/ اجتماع عظيم و گسترده عزاداران خاشي در روز تاسوعاي حسيني

شهرستان خاش همزمان با فرارسيدن تاسوعاي حسيني يكپارچه غرق در عزا و ماتم شد و اجتماع عظيم و پرشور مردم اين شهرستان در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.
شهرستان خاش يكپارچه غرق در عزا و ماتم شد/ اجتماع عظيم و گسترده عزاداران خاشي در روز تاسوعاي حسيني
به گزارش تفتان ما، همزمان با فرارسیدن یَومُ العَباس و تاسوعای حسینی، شهرستان خاش غرق در عزا و ماتم شد و مردم ولایتمدار اين شهرستان با حضور در هیئت های مذهبی و اقامه مراسم عزا، عشق و ارادت خود به اباالفضل العباس (س) را به نمایش گذاشتند و نوای یا ابالفضل علمدار از هر جای شهر به گوش می رسد.
 
در این روز که پیر و جوان، کودک و بزرگ درشهادت ساقی لب تشنگان در دسته جات عزاداری برسر و سینه می زدند، قربانی کردن وپخش نذورات از دیگر مراسمات است.
 
شهرستان خاش امروز شور و شعور حسيني را به جهانيان عرضه داشت و مردم اين شهرستان با برافراشتن و اهترز بيرق هاي در سطح شهر و سياه پوش كردن اماكن بار ديگر عشق و ارادت خود را به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به اثبات رساندند.
 

 
در واقع امروز هئیت های سینه زنی و زنجیر زنی خود را به مسجد حضرت ابوالفضل(ع) رساندند و با عزاداری و تجمعی بار دیگر آرمان های بلند امام راحل و شهیدان تجدید پیمان کرده و بر حمایت همه جانبه از مقام معظم رهبری تاکید کردند.
 
مردم شهرستان خاش امروز در دسته های عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) با در دست داشتن پرچم ها و بیرق های با نام امام حسین(ع) و نیز حضرت ابوالفضل، توزیع نذورات، سینه زنی و زنجیر زنی یاد حضرت ابوالفضل(ع) مدافع حریم حسینی را گرامی داشتند و در سوگ شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.
 
علي اي حال حضور گسترده، پرشكوه، پرشور و عظيم مردم عاشق اهل بیت(ع) اعم از مرد و زن، پیر و جوان، کودک و میان‌سال در آیین‌های عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش شکوه خاصی به فضای معنوی این مناطق بخشید.
 

 
نوای سوزناک مرثیه سرایان، و نوحه سرایی و ذکر مصیبت امام حسین(ع‌) و ۷۲ تن از  یاران و خاندان پاکش برای مردم عزادار شهرستان خاش تداعی کننده حادثه جانسوز کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش برای دفاع از ارزش‌های ناب اسلامی و حریت و عزت انسان است.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، مراسم تجمع بزرگ عاشوراییان نیز فردا همزمان با روز عاشورا در گلزار محمدی این شهرستان برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 441541
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *